Spelletjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Iyho
Eitje

Spelletjes  Reageer met quote  

Weten jullie nog leuke spelletjes die je kan doen met een valkparkiet?

Tip: Iyho is gek op muziek. Kan er de heledag naar luisteren. Echt een super gezicht. Misschien ook wat voor die van jullie?
Bericht Vrijdag 12 December 2008 3:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Spelletjes  Reageer met quote  

Je kan zoveel spelletjes spelen met je valkje. Misschien kan je hem op commando leren dansen? Dit omdat hij zo van muziek houdt!
Bericht Vrijdag 12 December 2008 5:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik speel graag verstoppertje met onze BB, ik ga me snel bijvoorbeeld in de gang verstoppen en dan roep ik hem. Moet je zijn kopje zien als hij mijn stem achterna gaat, hihihi, echt superleuk. Of, dingetjes in een WC-rolletje steken en dan samen ontdekken wat er inzit, lekker enthousiast doen en belonen bij het uithalen.
Bericht Zaterdag 13 December 2008 1:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Iyho
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ik speel graag verstoppertje met onze BB, ik ga me snel bijvoorbeeld in de gang verstoppen en dan roep ik hem. Moet je zijn kopje zien als hij mijn stem achterna gaat, hihihi, echt superleuk. Of, dingetjes in een WC-rolletje steken en dan samen ontdekken wat er inzit, lekker enthousiast doen en belonen bij het uithalen.

Dat verstoppen kan niet. Mijn valkje is nog niet zo tam, dat ze uit de kooi kan, want dan krijg ik haar niet terug.

of is het slim om haar eruit te halen met wat trosgierst. Daar is ze gek op.
Bericht Zondag 14 December 2008 11:38 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, ik zou dan toch proberen om eerst je valkje te laten wennen aan je hand, er nu zomaar uithalen zal niet helpen, ze zal willen vluchten. Je kan wel proberen je hand voorzichtig in het kooitje te krijgen met trosgierst, eens je valkje trosgierst van je aanneemt door de tralies door. Zo opbouwen en dan stap per stap je hand dichter brengen maar laat het initiatief aan je valkje over om tot bij je te komen om de trosgierst te pakken, geen druk is het beste.
Bericht Zondag 14 December 2008 11:44 am
Iyho
Eitje

Reageer met quote  

met iets lekkers vind ze het geen punt om op me hand te komen.
Daarna doet ze het zelfs zonder wat lekkers, en dan gaat de muziek als beloning aan.
Bericht Zondag 14 December 2008 11:55 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm
  Berichten van afgelopen: