Ik heb al lange tijd een mannetjesvalkparkiet en onlangs heb ik ook een popje opgevangen .
Ze is totaal niet tam te krijgen, maar dat deert me niet, ze zit ook zalig op haar klimboom rond te kijken en rond te lopen.
Ze geniet zichtbaar. Maar waar ik toe kom is, één keer in de week poets ik alle kooien.
De kooien van de andere gaaien en valkparkiet ruikt niet, maar die van het popje, wat een stank man, niet te harden!
Nu poets ik die al twee keer per week en dan gaat het weer een paar dagen goed, maar dan opnieuw !
Ligt dat aan het popje of wat???? Jakkes!
heb ik al gedaan, maar daar is niets mis mee. ze is vrij van ziektes en wormen
Donderdag 23 September 2010 2:41 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
vreemd. bij mij stonk het popje toen ze een ei dwars had zitten. die poep was vreselijk om te ruiken. daarna was alles weer normaal.
laat haar toch eens wat beter nakijken.
Ja hoor ik ga met mijn vogels altijd naar een vogelarts .
Het schijnt dat het popje wat last heeft van de hormoontjes en dat ze broeds wordt. En dan kan de ontlasting deze vreemde geur afgeven zei hij.
Dus ja nu poetsen we de kooi gewoon wat vaker ...
Ook nutribird kan trouwens de ontlasting laten stinken (per gaai verschillend) voor de mensen die dat voeren
Maandag 27 September 2010 6:49 pm
Nel Vlieger
De ontlasting van een valkparkieten pop stinkt enorm als ze broeds is. Als je elke dag de poepjes weghaalt (die in die periode ook veel groter zijn) zal je van het probleem af zijn. Dit betekent geen legnood zoals hiervoor beschreven, maar gewoon broedsheid. Juist bij legnood kunnen ze hun poepje amper kwijt wat de dood tot gevolg kan hebben. De vogel vergiftigt zichzelf dan doordat de uitgang voor het poepje geblokkeerd is door het ei.
Ik heb momenteel ook een broedse pop en zodra ze een poep heeft laten vallen haal ik het gelijk weg. Wel doe ik dit in een dichtgeknoopt plastic zakje anders ruik je het nog vanuit de afvalbak. Oh wat kan dat stinken zeg.
Vrijdag 1 Oktober 2010 9:19 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:24 pm