valkje aanschaffen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Enya
Eitje

valkje aanschaffen  Reageer met quote  

hallo

ik wil graag een valkparkiet.
maar ik wil er eigenlijk maar 1 hebben want ik wil hem heel tam maken en leren praten
maar kunnen ze eigenlijk wel goed alleen zijn?
met goede speeltjes kunnen ze zich ook goed vermaken meet met een spiegel worden ze agressief. en kun je een vrouw ook goed laren praten. want ik heb gelezen dat allee mannen dat doen. of dat dat niet waar
ik weet waar ik aan beding met zn beestje want mijn ouders hebben er 2 (mannen) en die zijn5 en 2 hun knagen ook overal aan Smile
en hebben jullie nog meer tips ???
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 11:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: valkje aanschaffen  Reageer met quote  

Hoi Enya, welkom hier! Helaas kan je bij vogeltjes nooit zeker weten of ze zullen gaan praten. Niet alle vogels hebben hier evenveel aanleg voor. Is het echt nodig dat ze gaan praten?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 11:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Enya
Eitje

Reageer met quote  

mijn moeder had vroeger toen ik nog heel klein was 3 jaar
ook een valkje en die prate ook en k vond en vind dat nog steeds heel leuk
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 11:56 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Welkom Enya!

Als je perse een vogel wil die praat, zou ik er niet aan beginnen. Er is namelijk nooit een garantie dat ze gaan praten.

Verder heb ik wel gehoord dat Valkjes supersociaal zijn, dus ik denk dat ze liever met z'n tweetjes gehouden worden? Maar het laatste oordeel daarover laat ik aan de Valkjes-kenners Mr. Green
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 9:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Enya.. Als je dat echt perse wilt zo ik er niet aan beginnen. Er is nooit garantie dat een vogel gaat praten, zelfs niet als het een grijze roodstaart is. Embarassed
Valkjes fluiten vaak als ik het goed heb..

(Ze hebben wel een heleboel andere kwaliteiten: ze zijn gezellig, lief, schattig etc etc)

Laatst aangepast door Sue op Donderdag 8 Januari 2009 10:07 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 9:47 am
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi!

Ik heb zelf ook een paar valkjes gehad, mannetjes & vrouwtjes. Ik had ze ook heel jong, en geen één is ooit gaan praten. Ze konden wel mooie melodie's fluiten. Ze waren ook allemaal tam. Dus, je kan ook 2 nemen en tam maken hoor!!! Maar er is echt geen garantie dat ze gaan praten!! Dat heb je met geeneen vogel.

Hoeveel tijd zal je hebben voor je valkje? Want zoals hier al eerder is gezegt, zijn ze wel supersociaal. Dus 2 valkjes zal mooi zijn..
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 9:58 am
Enya
Eitje

Reageer met quote  

hoij hoij

die 2 dondersteenen van mijn ouders praten ook nog niet maar ze doen je wel met geluiden na.
de jongste probeert wel te praten ( het moet er op lijken Very Happy )
dus die is heel leergierig en nieuwsgierig
ik denk wel dat ik er maar 1 wil nemen omdat ik heel er alergies ben voor dieren.Crying or Very sad maar ik ben echt een dieren gek. gelukkig zijn er medicijnen daar voor
maar hebben jullie nog meer tips
over het houden
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 10:39 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hallo, van harte welkom op het forum en veel plezier hier.

Nu wat het praten betreft, grijsjes bijvoorbeeld staan bekend heel goede praters te zijn maar zelfs onder deze soort zijn er gaaitjes die niet praten vandaar zou ik enkel een gaaitje kopen als je zeker bent van jezelf dat je, ook als hij niet praat, er evenveel plezier van hebt.
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 11:16 am
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Als je wat allergisch bent voor dieren, kan je het beste een luchtfilter aanschaffen. Mijn moeder heeft dat ook, en kon niet tegen mijn grijze roodstaart ( stof van veren) toen hebben we een aangeschaft van cso-hoca.nl en sinsdien heeft ze er geen last meer van!

Als je een dierengek bent, moet je het geen must vinden dat de vogel praat. Tuurlijk is het leuk dat de vogel praat, maar ga daar nooit van uit. Ik heb me grijze gekocht om van te houden, verzorgen, plezier van hebben & niet omdat ie praat( & praten doettie ook nog niet. Hij probeert het wel. Maar hij is ook van mei '08 dus alles kan nog!)

Dus denk er goed over na, om teleurstellingen te voorkomen.
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 12:47 pm
carco
Kuikentje

Reageer met quote  

Als je allergisch bent voor veel dieren zal ik eerst een test laten doen specifiek op vogels gericht.
Als je daar nl allergisch voor bent kunnen de vogels echt weg omdat daar geen medicijn voor is. Heel je longen gaan dan kapot en dan zou het valkje toch weer weg moeten. Of je er 1 of 2 hebt maakt dan niets uit.
Een valkparkiet kan je wel alleen houden, maar het liefst hebben ze toch een maatje.
En praten doen ze zeker niet allemaal. Als jij zegt dat die van je ouders nog niet praten en ze zijn al 5 en 2 jaar:vergeet het dan maar dat ze dat ooit nog gaan doen.
Je hoort heel zelden dat een pop het ook kan leren, meestal is de man het. Melodietjes kunnen de mannen al wel vrij snel na doen.
Maar als je alleen een valkje wil voor het praten moet je er niet aan beginnen.

Groetjes: Caroline.
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 12:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als je allergisch bent voor vogels (weet je of je allergisch bent voor vogels?) zou ik het niet doen. Valkparkieten zijn ook nog eens stofvogels, wat het geloof ik nog erger kan maken.
Hoe oud ben je nu? Je kan nog over je allergie heen groeien.
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 1:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:26 pm
  Berichten van afgelopen: