Valkparkiet samen, met kakariki ??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Chicco
Eitje

Valkparkiet samen, met kakariki ??  Reageer met quote  

heykes, ik heb een vraagje, onze tamme valkparkiet, een mannetje is nu 2 jaar, nu heb ik een sukkeltje binnen genomen, een jonge, tamme kakariki, met ringnr. 2009 van dit jaar dus, waarscjinlijk een mannetje, kan ik deze bij mijn valkparkiet in de kooi zetten ?

Alvast bedankt

Bernadette
Bericht Maandag 24 Augustus 2009 4:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Valkparkiet samen, met kakariki ??  Reageer met quote  

Hoe groot is de kooi waar je ze samen in wilt doen?
Ik zou er sowieso van uit gaan dat ze niet samen in een kooi kunnen en dat ze ieder een aparte kooi nodig zullen blijven houden dan kan het nooit tegenvallen. Smile
Vaak worden vogels aangeschaft als vriendje voor en als ze dan niet samen gaan worden ze herplaatst omdat er eigenlijk geen ruimte is voor een tweede kooi/niet is gerekend op een tweede kooi.
Bericht Maandag 24 Augustus 2009 7:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Chicco
Eitje

Reageer met quote  

nee, nee, als het nodig ihebben ze beiden hun kooi, de kooi waar ik rikki eventueel bij Chicco wil zetten is 55 cmx55 cmx 100 com
Bericht Maandag 24 Augustus 2009 7:53 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Ze zullen vermoedelijk tijd nodig hebben om te wennen, maar het zal mij niet verbazen als ze goed samen kunnen. Ik heb geruime tijd een grasparkiet en kakariki samen in een kooi gehad en dat ging perfect.

Het blijft afwachten, kan problemen geven, dan zijn dus twee kooien nodig, maar valkjes kunnen vaak makkelijk met andere gaaien en hetzelfde geld voor de kakariki.
Bericht Dinsdag 25 Augustus 2009 12:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd of het lukt ,zou leuk zijn natuurlijk. Ja
Bericht Dinsdag 25 Augustus 2009 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Chicco
nee, nee, als het nodig ihebben ze beiden hun kooi, de kooi waar ik rikki eventueel bij Chicco wil zetten is 55 cmx55 cmx 100 com

Als je twee kooien blijft houden dan kan je het altijd proberen! Smile
Probeer ze eerst aan elkaar te introduceren op neutraal terrein.
Op het forum staan nog wel wat tips hiervoor. Succes! Veertje
Bericht Dinsdag 25 Augustus 2009 8:05 am
Chicco
Eitje

Reageer met quote  

gisteren is de de valkparkiet, en de kakariki vrij geweest ( ze zaten beide op mijn hoofd) ze geven elkaar kusjes, en vechten doen ze niet, uiteindelijks is Chicco in zijn kooi gekropen, en de kakariki zat er bovenop, die is gewoon in slaap gevallen, dus ik heb goede vooruitzichten, ga straks eens proberen ze samen te zetten
Bericht Dinsdag 25 Augustus 2009 4:47 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als dit gebeurt kun je er haast wel zeker van zijn dat die twee elkaar goed verdragen in 1 kooi. zet ze gerust samen. zal niks gebeuren. blijf er bij. kan zijn dat ze even gaan kibbelen maar dat is dan ook weer zo over.
geweldig dat ze samen kunnen. Very Happy
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 11:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het? Zitten ze nu samen in een kooi?
Bericht Woensdag 2 September 2009 11:29 am
Chicco
Eitje

Reageer met quote  

nee, doordat er hier recente verbouwingen waren, we hebben een natte muur, is het er nog niet van gekomen om ze samen te zetten. We mogen ze beide s'avonds een hele avond uit de kooi. Chicco, de valk is een beetje terughoudend, en bijt soms wel eens naar Ricco ( we waren het niet eens over de naam snoupy). Bij Ricco hebben op zijn ringnr. het jaartal 2009 gevonden, dus kan hij nog maar max. 8 maanden zijn. Ricco is een echte deugeniet, en is word graag gekroeld, Chicco word helemaal niet graag gekroeld.Gisteren is Ricco op mijn schoot in slaap gevallen op zijn rug, dus tam is hij wel, ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen hoor

grtjs

Bernadette
Bericht Woensdag 2 September 2009 3:46 pm
Chicco
Eitje

Reageer met quote  

heel vervelend, ik heb vandaag geprobeerd Chicco (de tamme valk) en Ricco (de tamme kakariki) samen te zetten, ik dacht dan hebben ze beide een speelmaatje, helaas bleek dit niet te lukken,en heb ik ze na een uurtje terug moet scheiden, dus blijven ze beide voorlopig in hun eigen kooi zitten Sad
Bericht Vrijdag 9 Oktober 2009 7:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel jammer uiteraard maar helaas kan je dit niet voorspellen en gelukkig hebben ze hun eigen kooitje en wees maar zeker dat ze ook op deze manier ook veel aan elkaar hebben hoor. Misschien dat ze buiten de kooi wel nog vriendschap sluiten, het is nog niet te laat hoor maar in de kooi is misschien wel een andere zaak.
Bericht Zaterdag 10 Oktober 2009 10:41 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:27 pm
  Berichten van afgelopen: