Valkparkiet trekt andere veren van andere valkparkiet uit.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
ValkRuben
Eitje

Valkparkiet trekt andere veren van andere valkparkiet uit.  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb 2 valkparkieten pinky(heb ik al 10 maanden en is tam)

Bertje(heb ik al 5 maandenen is neit zo heel tam)

En mijn mama zag dat bertje een kaal plekje heeft achter zijn hoofd.

Ik keek meteen en zag het.Pinky wil hem wassen achter zijn kuifje.

Maar soms trekt hij tehard.Of wel wil hij de veren uitrekken :S?

Weten jullie raad??Of moet ik eens naar de dierenarts gaan??

Mvg,ValkRuben
Bericht Dinsdag 15 December 2009 5:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het gebeurt wel vaker dat ze wat veertjes uittrekken. echter direkt achter het kuifje zijn ze kaal. dat is er niet uit getrokken hoor, daar ligt het kuifje normaal gewoon overheen. als ze dat opzetten is er een klein kaal plekje. als je echter ziet dat er een groter plekje komt is het misschien handiger ze even uit elkaar te zetten.
ik heb ook valkjes en een daarvan is helemaal kaal op haar kopje. is verder niks mee aan de hand. haar mannetje heeft ze uitgetrokken omdat ze een nestje wilde hebben. omdat hij constant aan het trekken bleef kwamen er op een gegeven moment geen veertjes meer voor terug zodat ik dus een kale kip heb nu., maar in eerste instantie zou ik me nog geen zorgen maken. kijk het even aan en als je ziet dat het erger en groter wordt, zet ze dan een tijd uit elkaar. ieder in een eigen kooitje.
Bericht Woensdag 16 December 2009 8:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
roosh
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb 5 valkparkieten. 1 volwassen vrouwtje van 3jaar en 1 volwassen mannentje van 3 jaar en 1 jonge vogel van 8maand en 2 jonge van 4 maanden.

ik kwam er vandaag achter dat de jongen van 4 maanden geen kuif meer hebben wat ze een week geleden wel hadden.
Ik vermoed dat het vrouwtje (de moeder) de jongen kaal plukt.
Het vrouwtje (de moeder) heeft 5 x nestjes gelegd waar van 3 jonge zijn uit gekomen.
maar deze nestjes zijn achter elkaar gelegd is dit wel goed voor de moeder vogel?ze ziet er namelijk wel slecht uit!
en hoe verkom ik het plukken van de jongen?
Bericht Dinsdag 25 Januari 2011 11:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is erg inspannend voor vogels als ze eitjes leggen en broeden. bij valkjes gebeurt dit helaas erg vaak. zij hebben legnood en blijven maar eitjes leggen. het enige wat je er aan kunt doen is ze eivoer geven zodat ze voldoende op kracht blijven.
je kan het nest ook weg halen, maar de kans blijft dat ze toch eitjes blijft leggen.
je zegt dat de jongen 4 maanden zijn. als de moeder ze blijft plukken is het misschien raadzamer om de jongen apart te zetten. ze kunnen zelfstandig eten dus moet dat geen probleem zijn ze bij de ouders weg te halen. meer kan je niet doen.
als ze de hele jonge kuikens ook plukt dan moet je ze weghalen en met de hand voeden. dit om te voorkomen dat ze de jongen schade toebrengt.
Bericht Woensdag 26 Januari 2011 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:27 pm
  Berichten van afgelopen: