|
|
|
Melissa
Eitje
| Valkparkietje in slaapkamer?? |
|
|
Hallo,
Ik heb nog nooit vogels gehad alleen hamsters/cavia's daarom had ik 3 vraagjes voor anschaf van een valkparkiet:
1. Ik zou heel graag een valkparkietje(s) willen, mijn moeder vind het goed mijn vader wat minder maar stemt ook in.
Maar!! Ik had gelezen dat rook slecht is voor Valkparkieten, en bij ons thuis word er heel veel gerookt in de woonkamer!!
Is rook ook slecht voor een valkparkiet??
2. Dus daarom wou ik ze in mijn kamer zetten.. Maar ik ben bang dat ze teveel lawaai gaan maken sochtend vroeg.. het is wel redelijk donker in mijn kamer dus van licht zullen ze geen last hebben...
Zal het wel handig zijn om ze in mijn kamer te zetten??? qua stof, lawaai en rond vliegen...
3. Hoe groot moet de ruimte zijn waar een valkparkiet in kan rondvliegen?? Mijn kamer is niet zo groot dus ik weet niet of ze genoeg ruimte zulen hebben om te vliegen..???
Ik hoop dat ik antwoord krijg want ik wil heel graag valkparkietjes!!!!!! |
Zaterdag 17 Januari 2009 8:22 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Valkparkietje in slaapkamer?? |
|
|
Hoi Melissa, welkom hier.
Roken is inderdaad niet goed voor vogeltjes. Ook niet voor mensen, maar dat is wonen langs een drukke weg ook niet. (Staat gelijk aan een pakje sigaretten per dag..)
Hoe vaak ben je op je kamer? Ik zou je vogeltje in ieder geval niet de hele dag alleen op je kamer laten staan. |
Zaterdag 17 Januari 2009 10:51 pm |
|
|
carco
Kuikentje
Hoi
Bij ons thuis wordt ook gerookt en ik ben daar ook niet echt blij mee
Maar goed ik ben inderdaad niet de enige in huis en de valkjes lijken er geen last van te hebben.
Ik heb toevallig pas geleden aan 2 meisjes een valkparkiet verkocht die ze op hun slaapkamer hebben staan en dit gaat heel goed.
Als je denkt dat hij er te lang alleen bivakkeert kan je er misschien ook 2 nemen? Is wel zo gezellig voor het beestje ook.
( Als je een valkje zoekt ik heb momenteel een heleboel jongen zitten )
Groetjes: Caroline. |
Zondag 18 Januari 2009 7:25 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Solace heeft tijdens mijn hele studie op mijn slaapkamer gestaan en dat ging goed. Maar misschien is het wat ongezellig voor ze als jij beneden bent en zij op de slaapkamer? |
Zondag 18 Januari 2009 10:33 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Laat ik het zo zeggen. Het is niet ideaal.
Waarschijnlijk ben je als je thuis bent niet de hele tijd op je kamer.
Je valkje zal dan dus veel in zijn kooi zitten, want alleen los is niet aan te raden. Dit ivm losse snoeren en plekjes waar je ze liever niet hebt zitten. (je kledingkast bv.)
Daarbij als ze los vliegen in je slaapkamer moet je er ook rekening mee houden dat er dus ook overal poepjes kunnen liggen.
Roken kan zeker schadelijk zijn voor je valkje net zoals het ook voor mensen schadelijk is.
Voor vogels alleen meer omdat de lucht die ze inademen door het hele lichaam gaat. Ze hebben namelijk holle botten waar ook de lucht door heen gaat. Vandaar dat het dus vele malen slechter is voor een papegaai.
(Voor de rokers onder ons, misschien en goede reden om te stoppen of buiten te gaan roken ) |
Zondag 18 Januari 2009 11:15 pm |
|
|
|
|
carco
Kuikentje
|
|
|
Ideaal zal het niet zijn. Daarom kaartte ik er ook 2 aan. Ik heb nu ook 2 valkjes op de slaapkamer zitten om te koppelen.Deze zijn eigenlijk heel de dag los. Kamer is natuurlijk wel valkjesproef.
En de poepjes moet je voor lief nemen. Die liggen beneden in de kamer ook.
Wat het roken betreft denk ik dat het ook wel scheelt hoe vaak die persoon thuis is. Bij mij wordt eigenlijk alleen in de avond gerookt, dus dan valt het best wel mee.
Trouwens als iemand werkt overdag of naar school gaat dan zit het valkje ook alleen en dan maakt het naar mijn idee niet uit waar hij zit : op een slaapkamer of in een woonkamer. Dan laat je de vogel ook niet alleen los!
En is er ook niemand om het gezelschap te houden.
En ik ga er toch wel een beetje van uit dat als Melissa thuis is het wel de bedoeling is dat het valkje gezelschap krijgt van haar of dat nu in haar slaapkamer is of dat ze hem mee naar de woonkamer neemt.
Qua lawaai maken 's ochtends vroeg kan je zorgen dat het donker in je kamer is,of een doek over de kooi zodat het voor hun in ieder geval donker is.
Stof geven ze altijd: dat zul je wel merken als ze in de slaapkamer staan.
Maandag 19 Januari 2009 9:35 am |
|
|
Mitch
Eitje
|
quote:
Originally posted by carco
Hoi
Bij ons thuis wordt ook gerookt en ik ben daar ook niet echt blij mee
Maar goed ik ben inderdaad niet de enige in huis en de valkjes lijken er geen last van te hebben.
Ik heb toevallig pas geleden aan 2 meisjes een valkparkiet verkocht die ze op hun slaapkamer hebben staan en dit gaat heel goed.
Als je denkt dat hij er te lang alleen bivakkeert kan je er misschien ook 2 nemen? Is wel zo gezellig voor het beestje ook.
( Als je een valkje zoekt ik heb momenteel een heleboel jongen zitten )
Groetjes: Caroline.
Ik las je bericht vandaag toevallig, ik heb vandaag een Valkparkiet gekocht (ongv. 3 maanden oud), ik wil er graag nog 1 bij, maar gaat dat wel samen zo'n jonkie met 1tje van 3 maanden?,,,,,en jonkies zijn toch makkelijk tam te maken...?.......groetjes |
Woensdag 21 Januari 2009 1:33 am |
|
|
|
|
carco
Kuikentje
Wil je me even een berichtje sturen?
thehappycockatiel.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.live.nl
Is misschien iets gemakkelijker?
Valkjes zijn erg gemakkelijk te koppelen hoor vooral op deze leeftijd.
En degene die ik verkoop zijn al tam voor ze weg gaan
Woensdag 21 Januari 2009 8:44 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:27 pm
|
|
|
|