Veel ruzie tussen deze 2

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Birdlover
Net uit het ei

Veel ruzie tussen deze 2  Reageer met quote  

Oke we zijn nu een maand verder sinds ik voor jessie een vriendje(ralphus) heb gehaald en ik moet zeggen dat hij nogal irritant begint te worden. Hij domineert alles in de kooi en vecht elke moment met jessie als het om eten gaat. Ook als er niets aan de hand is en ze beiden op andere stokjes zitten gaat ie naar haar toe en maakt ie weer ruzie.

Het lijkt er niet op dat ze ooit vriendjes worden maar wat kan ik verder doen? nog een etensbakje kopen mischien?
Bericht Vrijdag 17 Juli 2009 11:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe reageert Jessie hierop? Verwond hij Jessie?
Krijgt Jessie genoeg te eten en krijgt Jessie genoeg rust?

Deze vragen moet je je eerst ff stellen om zeker te zijn dat Jessie wel ok is.
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dat is altijd vervelend natuurlijk heb je niet toevallig een andere kooi waar ze in zouden kunnen want als ik het zo een beetje begrijp zitten ze in de 'oude'kooi zitten die je al had?

want de vogel die daar het eerste zat zal proberen zijn teritorium te bewaken en dan kunnen ze wel eens gaan vechten.

maar als het nieuwe vogeltje helemaal geen rust krijgt, en de hele dag achterna gezeten word dan zou ik ze toch even uit elkaar halen, en misschien een paar keer goed laten wennen aan elkaar op een neutraal terrein misschien gaat het dan beter???

in ieder geval veel succes
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Om te beginnen: 2 vogels = 3 bakjes eten. In ieder geval de beginperiode dat ze aan elkaar moeten wennen. Eèn etensbakje kan de dood van 1 van de valken betekenen als er een behoorlijk dominante bij zit.

Zelf zou ik eerst de vogels ieder in een eigen kooi doen zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Als ze in 1 kooi gaan, die kooi volledig omgooien, helemaal anders indelen en als het kan ook nog op een andere plek. Zo heeft geen van de valken het idee dat het zijn kooi is.

Voordat de vogels in 1 kooi gaan huizen hebben ze uiteraard al buiten de kooi uitgebreid kennis gemaakt, oftewel gelijktijdig lekker los laten vliegen.

Dit is wat ik nu even snel ophoest, er zullen vast nog meer tips komen.

groetjes, nel
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 3:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Birdlover
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by kira07
dat is altijd vervelend natuurlijk heb je niet toevallig een andere kooi waar ze in zouden kunnen want als ik het zo een beetje begrijp zitten ze in de 'oude'kooi zitten die je al had?

want de vogel die daar het eerste zat zal proberen zijn teritorium te bewaken en dan kunnen ze wel eens gaan vechten.

maar als het nieuwe vogeltje helemaal geen rust krijgt, en de hele dag achterna gezeten word dan zou ik ze toch even uit elkaar halen, en misschien een paar keer goed laten wennen aan elkaar op een neutraal terrein misschien gaat het dan beter???

in ieder geval veel succes

Het is andersom. Het nieuwe vogeltje is degene die de baas speelt wat mij wel verrast. Mischien omdat mannetjes sterker en brutaler zijn?

Sarah ik denk dat ze het verder wel oke doet. Ik help haar wel als ze het moeilijk heeft enzo.
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 9:42 pm
Birdlover
Net uit het ei

Reageer met quote  

@Nel dat is een goed idee had ik daar maar eerder aan gedacht. Nu heb ik weinig keus, het zal wel met deze grote kooi moeten blijven.

Bedankt iedereen. Ik ga maar eerst beginnen met nog een eetbakje kopen.
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 9:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes en hou je ons op de hoogte hoe het gaat met de vechters baasjes Wink
Bericht Zondag 19 Juli 2009 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Birdlover
Net uit het ei

Reageer met quote  

Oke nu nog het zelfde verhaal. Ik zie heel soms wel dat ze elkaar kroelen.

De jongere doet altijd de oudere vogel na haha. Waar ze ook heen gaat volgt ie haar. Toch jammer dat ie Jessie zomaar aanvalt.
Bericht Maandag 27 Juli 2009 1:54 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je ziet dat ze elkaar kroelen is het begin gemaakt. dan is er tolerantie tussen beiden. nu is het gewoon een kwestie van tijd dat het helemaal goed gaat.
Bericht Maandag 27 Juli 2009 7:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:27 pm
  Berichten van afgelopen: