|
|
|
esjo
Moderator

Hoe gaat het nu met Tiki? |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:01 pm |
|
|
Miranda en Tiki
Eitje
Ze is nog steeds heel erg bang als de hand in de kooi komt.
Ze schreeuwt/fluit nu ook heel erg veel, ondanks dat we haar heel veel aandacht geven.
's Morgens heeft ze echt enorme ochtendhumeur, maar na 12 uur gaat het beter met haar.
Je kunt met de hand buiten de kooi haar wel zonnepitjes voeren en stukjes thee biscuit maar als je het met alle geduld van de wereld in de kooi wilt doen gaat ze op de bodem zitten en heel erg blazen.
Ik heb echt alles al geprobeerd maar ik denk niet dat we haar tam gaan krijgen.
Alles wat je met de hand doet buiten de kooi is prima maar in de kooi is ze gewoon echt doodsbang voor de hand.....
We weten nu dus ook echt niet meer wat we verder moeten doen...... |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:37 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

|
|
|
Dat klinkt niet zo leuk .
Wat je zou kunnen proberen is om haar te laten wennen aan een opstap touw. Wanneer ze daar op wil stappen kan je haar uit de kooi halen en dan met haar werken (is ze gewiekt).
Vaak is het gedrag van de gaaitjes in de kooi heel anders als buiten de kooi.
Zoals je het schrijft lijkt ze heel angstig te reageren, op de grond en blazen. Ze kiest niet voor de aanval?
Ik zou het zeker proberen met ene opstap touwtje. En mocht dat allemaal goed gaan kun je altijd weer kijken hoe ze dan op de hand reageert.
Over haar ochtend humeur Krijgt ze genoeg uurtjes slaap. Want wanneer ze te weinig slaap krijgen kunnen ze goed van uit hun hum raken.
Het ongewenste schreeuwen negeren of een hard geluid maken zodat ze stopt. Zorg wel dat ze niet ziet dat jij dat geluid maakt. Je kunt bv. een keer op de kamerdeur bonzen (ik noem maar iets) wanneer ze dan even stil is kun je haar belonen met stem voor het sil cq rustig zijn.
Wordt niet kwaad, ga niet tegen haar schreeuwen en negeer echt het schreeuwen, kijk haar niet aan en praat niet tegen haar.
Heel veel succes !!! Verwacht niet direct resultaat maar wanneer je rustig blijft trainen komt het vast allemaal goed  |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:44 pm |
|
|
Miranda en Tiki
Eitje
Ze is nog niet gewiekt omdat we haar niet uit de kooi krijgen en ik wil haar niet onnodig bang maken voor de hand omdat ze al zo bang is.
Dat opstaptouw is mss wel een goed idee.
Ze valt mijn hand niet aan dat gelukkig niet, en het is ook heel raar want de enne keer gaat ze echt als een gek te keer en de andere keer weer niet.
Als ik de vinger door de trailies doe is ze er niet bang voor sterker nog dan komt ze juist kijken hoe en wat en gaat ze aan de trosgierst eten.
Want ze asocieerd mijn hand wel met eten.
En ja nachtrust krijgt ze genoeg, ze is nl 's nachts alleen de katten zijn dan in de aanbouw.
Ik geef de moed ook niet op hoor echt niet, mss is ze gewoon niet een gaaitje die tam wil worden..... beetje eigenwijs.... |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:53 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

En als je het deurtje open doet en je hand niet in de kooi doet maar op het deurtje houdt zeg maar. Met uiteraard wat lekkers in je hand
Wel even de katen uit dezelfde ruimte houden omdat ze niet gewiekt is en je niet weet wat ze doet natuurlijk
Want als ik bovenstaande zo lees is het meer angst dat je met je hand in de kooi bent als de angst voor de hand. |
Woensdag 7 Oktober 2009 12:59 pm |
|
|
Miranda en Tiki
Eitje
Als het deurtje open is gaat ze wel in de opening zitten.
Maar we durven haar nog niet te laten vliegen omdat ze niet gewiekt is.
De katten zullen haar niks doen ze zijn nl allemaal heel lief tegen haar ze doen neusjes geven door de trailies.
Maar als ze idd voor het eerst uit de kooi mag dan doen we de katten wel in de aanbouw, ik wil nl niet dat ze schrikt van hun.....
Wij denken ook dat het de hand zelf is waar ze bang voor is dat de fokker haar mss pijn heeft gedaan op het moment dat hij haar daar uit de kooi heeft gehaald.
En ja dat vergeten ze niet he.....
Maar we gaan gewoon door hoor!!!!!! |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:11 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Miranda en Tiki
De katten zullen haar niks doen ze zijn nl allemaal heel lief tegen haar ze doen neusjes geven door de trailies.
Katten zijn jagers en wanneer Tiki gaat vliegen zullen ze er zeer waarschijnlijk achter aan gaan. Dat zit er nu eenmaal in bij katten en er zijn er slechts enkelen die het echt niet boeit wanneer er een vogel door de kamer vliegt
Je kunt eventueel ook nu met tiki naar een va gaan om te laten wieken. Dat maakt het waarschijnlijk om haar tam te krijgen wel wat makkelijker |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:15 pm |
|
|
Miranda en Tiki
Eitje
Een va?????
Ja ik denk dat kortwieken idd zal helpen, maar ja dan moet ze weer gevangen worden in de kooi en ik weet niet of dat dan zo positief zal zijn in haar geval.
Maar we willen het wel gaan doen..... |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:32 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

va = vogelarts
Wanneer je haar door de va uit de kooi laat halen associeert ze die handeling niet met jullie. Waarschijnlijk zal ze wel wat van slag zijn maar als jij dan gelijk haar de voordelen van het wieken laat zien, mee naar buiten, lekker op een speelboom in huis, uit de kooi etc, zal ze snel aan haar gewiekte status gewend zijn.  |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Inderdaad wel heel erg goed oppassen met de poezen, ze mogen nog zo lief zijn als Tiki in de kooi zit maar als Tiki mocht vrij zijn of gaat vliegen in de woonkamer kan het echt heel anders verlopen, dat jachtinstinct wordt wakker gemaakt en het zijn nu éénmaal jagers, moeilijk tegen te houden. Ze merken ook wel dat er nu een kooitje tussen zit maar als Tiki zou vliegen, ja dan gaat het toch wel kriebelen natuurlijk.
Wieken lijkt me toch wel een goed oplossing op dit moment, je kan na de rui dan nog beslissing nemen om Tiki terug te laten vliegen maar om nu te trainen is het wel beter dat Tiki gewiekt zou zijn, het is niet definitief eens ze gewiekt zijn. |
Donderdag 8 Oktober 2009 7:49 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:27 pm
|
|
|
|
|