|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
| wanneer naar buiten |
|
|
hoii allemaal.
ik heb een koppel valkparkieten..
ze hebben altijd binnen gezeten.
ze zitten nu ook binnen op mijn slaapkamer, zonder verwarming en de raam een klein stukje open.
mijn vraag,
wanneer zou ik de valkparkieten naar buiten kunnen verhuizen??
moet er dan een bepaalde temperatuur buiten zijn snachts??
in welke maand ongeveer. ik wilde ze mischien in februarie buiten zetten als de temperatuur beter is.
ik kan ze helaas niet langzaam laten wennen al mijn grote kooien zijn bezet. ze zitten nu ook in een villa.. whaha. die is krijg je niet door de deur.
waarom ik ze naar buiten wil.. ik wil mijn rosellas goed in de gaten kunnen houden zodat ik kan zien of het een koppel is of niet maar dan heb ik de grote kooi nodig. en de kooi is vind ik weer te klein voor 2 rosellas en 2 valkparkieten..
ik hoor het graag,
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 3:19 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
zolang ze een plekje hebben waar ze uit de wind staan en de nachten niet meeer vriezen kun je ze buiten zetten. ik zou tot eind maart wachten en ze dan buiten zetten. bij ons gaan ze half mei weer naar buiten. tot eind november. maar ik heb geen binnenhok dus daarom kunnen ze de winter niet buiten staan. als ze een binnenhok hebben kunnen ze het hele jaar buiten. zonder zou ik even de vorst afwachten. |
Woensdag 28 Januari 2009 3:24 pm |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
mijn andere vogels blijven het gehele jaar buiten zonder nachthok,
grasparkietjes en rosellas maar zei zitten wel onder een afdak tegen 2 muren dus wel windvrij. maar dan wacht ik tot maart bedankt..
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 3:55 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Zonder nachthok? Hoe doen ze dat nu, met die vorst dan? En een tijdje geleden? Bleven ze toen ook buiten? |
Woensdag 28 Januari 2009 5:41 pm |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
ja toen hebben ze ook buiten overnacht ik heb de voliere toen met fleesdekens bedekt en ik heb er oude kattenvervoersboxen in gezet wat als nachthok moest dienen.
alle vogels hebben het overleeft.
de roodruggen, rosellas en grasparkieten..
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 6:47 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Zonder nachthok? Ze overleven mss wel...maar comfortabel lijkt me anders.
Ik zou ook zeker tot april mei wachten met t naar buiten verhuizen van de valkjes
Zelfs kuipplanten zet je in mei pas weer buiten....en dan lijken me vogeltjes toch net wat gevoeliger  |
Woensdag 28 Januari 2009 6:52 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Fijn om te horen dat ze het overleefd hebben maar ik sluit me aan bij Tommy.
Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als de verhouding tussen
overleven
en
leven
Ze overleven het wel, maar prettig is anders.
Probeer aub een nachthok voor ze te regelen! Ze zullen je echt heel erg dankbaar zijn! |
Woensdag 28 Januari 2009 6:59 pm |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
|
|
|
ik wil wel even zeggen.
se staan onder een afdak tegen de schuur en tegen nog een muur. 2 muren dus een een dak.
de voliere is 3meter lang bij 1 meter breed en 2m hoog iets hoger.
een nachthok plaatsen in de voliere dan hebben ze te weinig ruimte vind ik.
ik ben mijn vader aan het overhalen een nachthok in de schuur te zetten dan wil ik een kleine ingang van 20 bij 20 cm ongeveer door de muur van de voliere naar de schuur doen en in de schuur een nachthok plaatsen.. maar hij kan niet te groot worden omdat mijn vaders werktafel tegen de muur staat. mijn vader vind het niet goed mijn moeder vind het wel goed die wil net als ik de oude konijnenhok van 1m50 hoog en 80 cm breed en 50 cm diep plaatsen als nachthok in de schuur.. maar mijn vader is er niet mee eens...
ik vind het zielig. als ik een nachthok heb zoals de oude konijnenhok dat is veel beter ik weet het..
ik ben pas 18 dus een eigen huisje of flatje zou ik niet snel krijgen..
ik probeer het zo goed mogelijk te doen..
bij een kennis van mij die heeft een voliere open staan tegen een houte muur dat vind ik al helemaal zielig.
ik doe me best maar mijn vader is koppig..
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 7:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Diana,
woon je nog thuis? (Dat had ik even gemist, sorry!) Wat jammer dat je vader niet inziet dat het voor de vogeltjes echt beter is.
Ik hoop dat jullie je vader nog over kunnen halen want het kan eigenlijk niet zo goed. Vorige winter was het niet zo'n probleem maar deze winter is vrij koud. 
Laatst aangepast door Sue op Woensdag 28 Januari 2009 7:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Woensdag 28 Januari 2009 7:26 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
klein geissoleerd nachthokje hoeft toch niet veel ruimte in te nemen??? 3 meter is best lang, daar moet best een stukje comfort in passen dubbel hout bv met isolatie ertussen , eventueel verdeeld in meerdere blokjes. Het hoeft niet groot...als het maar enigsinds warmer is .
Spijt me... maar als de mogelijkheden er echt niet zijn en je kunt daar niets aan doen...dan zou je eigenlijk geen voliere moeten nemen (is mijn mening ) |
Woensdag 28 Januari 2009 7:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm en kan je je vader niet overhalen voor een TIJDELIJK (met hoofdletters, dat klinkt het niet zo eng voor je vader) nachthok? De komende dagen wordt het weer vrij koud. Als ze in ieder geval die dagen comfortabel doorkomen.  |
Woensdag 28 Januari 2009 7:30 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He ja, dat is een goed overtuigingsplan Sue!  |
Woensdag 28 Januari 2009 7:31 pm |
|
|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
ik heb mijn ouders even deze topic laten zien,,
en we gaan deze week waarschijnlijk even kijken of we de schuur anders kunnen inrichten zodat de konijnenhok die we natuurlijk gaan veranderen.
in de schuur gaan plaatsen..
dan halen we een raam weg er zit ook een raam tussen de schuur en de voliere in waar nu houd voor geplaats is en dan zetten we een omgebouwde konijnenhok in de schuur..
deze hok:
http://i325.photobucket.com/al.....Ou7Jow.jpg
heeft iemand nog tips hoe ik hem kan ombouwen.
moet ik er stokken inzetten of zo?? |
Woensdag 28 Januari 2009 7:32 pm |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
ik was bezig met een reactie plaatsen toen er reacties binnen kwamen. hihi.
ik heb flink gediscusieerd en de konijnenhok komt in de schuur!!!!.
ik heb mijn zus erbij gehaald en mijn moeder samen hebben we hem overgehaald..
en deze topic laten zien!!!
bedankt
gr diana |
Woensdag 28 Januari 2009 7:33 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje Diana, ik ben sprakeloos! Wat fantastisch dat de vogeltjes een (in ieder geval tijdelijk?) nachthok krijgen.
Heb je iets van wilgentakken? Gewoon van de knotwilg? Het hoeft niet veel te kosten want die takken vinden ze erg fijn.  |
Woensdag 28 Januari 2009 7:48 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
|
|
|
|
|