|
|
|
inge28
Net uit het ei
| warsteiner |
|
|
ja dat zou wel kunnen,daar heb ik zelf ook al aan gedacht,die vent daar die vertelde me vanalles,dat hij geen speeltjes mocht in de kooi de eerste tijd enzo,dat hij dan makkelijker tam te krijgen was...daar klopt dus ook geen jota van!Hij heeft nu vanalles in zijn kooi en ik krijg hem evegoed tam!
Int begin deej die heel veel blazen,maar naar mij dus niet meer!!!
En zijn wangetjes beginnen nu ook veel feller te worden!
Hij is erg nieuwschierig en ziet en hoort alles! Echt een geweldig beest!Ik heb er nooit geen gehad,maar mijn vriend vroeger wel!Ik dacht..hmmmm een vogel...maar het is echt een persoonlijkheid!Hij zit ook tussen ons in met zijn kooi,tussen de banken,zodat hij veel bij ons in de buurt is!
En als we aant eten zijn,dan is hij aant kijken of er wat te bikken valt voor hem!
maar dat het een man is,dat is dus duidelijk,want vrouwtjes fluiten niet zoveel he?
Zijn mannetjes ook groter dan vrouwtjes?? |
Vrijdag 19 September 2008 12:56 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Inge,
Zou het kunnen dat je per ongeluk op "nieuw bericht" hebt gedrukt in plaats van "reactie plaatsen"??  |
Vrijdag 19 September 2008 1:57 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik heb het gevonden
Er zijn ook poppen (vrouwtjes) die je voor de gek houden.
Ik heb ooit een pop gehad en die kon fluiten als een kerel. Later werd ze een giga-goede moeder voor haar jonkies.
Is het een wildkleur? Dan wordt zijn koppie geel. Ook kan je het aan de staartveren zien als het een wildkleur is. De jonkies en poppen hebben gele streepjes in de staart, die verdwijnen bij mannen na de eerste rui.
Ook de gele stippen onder de vleugels verdwijnen na de rui bij de mannen. De poppen houden het en die krijgen ook geen gele kop.
Een man is niet groter dan een pop of een pop niet groter dan een man.
Het ligt vaak aan de ouders hoe fors een valkparkiet wordt. Je hebt hele mooie forse valkparkieten. Als die jonkies krijgen, worden dat ook vaak mooie forse vogels.
Maar zo bestaan er ook ielige valkparkieten, dat heeft in ieder geval niet met het geslacht te maken.  |
Vrijdag 19 September 2008 3:54 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: warsteiner |
|
|
Hmpf, dat van die 'geen speeltjes' vind ik echt misdadig.. Je zal het advies maar opvolgen, arm vogeltje..  |
Zaterdag 20 September 2008 8:01 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
|
|
|
|
|
|