Wat voor mutatie is mijn tweede nieuwe valkje?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Valkparkieten forum, voor de valkparkiet

Auteur Onderwerp
Melissa
Eitje

Wat voor mutatie is mijn tweede nieuwe valkje?  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb gister mjn 2e valkje gekocht (Lola), volgens de winkel is het een popje van ruim 8 weken oud. Zij is wel al stuk groter dan mijn oude valkje van ong. 1 jaar (Nikki), maar Nikki was dan ook het kleinste uit het nest van 3!

Nou is mijn vraag wat voor mutatie Lola eigenlijk is, in de winkel leek ze grijs en een bonte kleur. Maar thuis, met licht is ze lichtbruin en heeft ze beetje rode ogen (op de foto's erg goed te zien!). Ik heb dat soort vogels niet zo vaak gezien...

Ik heb een beetje gekeken op internet, en ik kom uit op Bronze Fallow bont....
Ik hoop ook bont want ik zou erg graag in de toekomst een nestje willen met ook bonte valkjes!

Kan iemand mij misschien meer vertellen over welke kleurslag het valkje heeft en of iemand kan zien of het een pop of een man is?

Bedankt!!
p.s. foto's staan in mijn album, want ik weet niet hoe ik het in mijn tekst kan zetten!

[/img]
Bericht Zondag 27 November 2011 11:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
carco
Kuikentje

Reageer met quote  

Hoi

Lola is een bonte cinnamon, zonder fallow erin. De rode gloed is altijd aanwezig bij cinnamon.
Heeft ze voor ze in de winkel kwam in een volière gezeten? Ik neem aan dat ze niet geringd is? Deze verkleuring zie je nl vaak bij cinnamon bij vogels die buiten zitten. Of ze dus echt 8 weken is betwijfel ik.

Bonte jongen kan je alleen maar krijgen als Nikki ook split bont in zich heeft.

Groetjes: Caroline.
Bericht Zaterdag 3 December 2011 12:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
  Berichten van afgelopen: