|
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
| Welke leeftijd moet maatje zijn |
|
|
Hoii allemaal,
Ik heb een tamme valkparkiet pop van 8 jaar oud.
Ik wil voor haar een leuke tamme man kopen als maatje.
Ze heeft een mooie grote kooi van 60 x 60x 140. met poten 170 ongeveer.
Maar als ik marktplaats afstruin dan kom ik eigenlijk alleen jonge vogels tegen van tussen de 1 en de 3 jaar oud. tenzijn ik natuurlijk in heel nederland kijk maar ik heb geen auto en kan die niet zomaar even naar amsterdam.
Ik dacht het is het beste als ik een vogel pak die ook rond de 8 jaar zit. maar maakt dit heel erg uit.
In mijn ogen is een vogel van 1 jaar veel te actief voor een valkparkiet van 8 jaar oud. Wat kan ik het beste doen. wachten tot ik een leeftijds genoot tegen kom of kan ik ook een jongere vogel erbij zetten. |
Zondag 11 April 2010 9:56 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Hoi hoi,
Is je 8-jarige valkparkiet vogels gewend? Leeftijd maakt volgens mij niet uit. Ik heb een gemengde groep gehad en de jonge mannen namen oudere poppen als partner en de oudere mannen een jonge blom.
Het ligt maar net aan de click die er moet zijn.
Succes, Nel |
Zondag 11 April 2010 10:18 am |
|
|
dianatjuhh
Fladderaar
Ik wil een maatje kopen omdat ze mijn voliere nu goed hoord Ik heb de voliere naar de voorkant van de tuin gedaan. en nu hoort ze telkens valkparkieten..
Ik heb al eens een keer een valkparkiet opgevangen maar de mevr vertelde mij niet dat de vogel gek werd zodra er een vrouw binnen kwam. De vogel moest en zou aandacht krijgen zodra er een vrouw binnen was. Omdat ik nog4 zussen heb en zij regelmatig op visite komen werkte dit dus niet. en mij oom was meteen al verlieft toen we hem net kregen en hij is dus naar hem gegaan.
We hebben het toen 1 jaar geprobeerd met allerlei trukjes maar dit werkte niet.
Mijn pop vond het wel leuk maar de man vond haar niets aan.
groetjes
diana |
Zondag 11 April 2010 10:46 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Een mannetje van rond de drie zou toch ook goed zijn? Ik denk dat een Valkparkiet op die leeftijd al ruim volwassen/geslachtsrijp is, toch? Dan moeten ze het mijn inziens toch tegen elkaar kunnen opnemen, als ze allebei volwassen zijn, speelt het eigenlijke verschil in jaren niet zo veel een rol... althans, dat is mijn redenering, maar ik heb verder geen ervaring met Valkparkieten dus mogelijk kan iemand mij verbeteren
Het punt is volgens mij eerder of jouw vrouwtje op die leeftijd nog een vogel erbij accepteert... en natuurlijk de klik, maar dat is altijd een factor en puur kwestie van geluk (en een beetje slim aanpakken van onze kant ) en heeft niks met de leeftijd te maken. |
Zondag 11 April 2010 1:37 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
een valkje is na een jaar geslachtsrijp. hetmaakt niet zoveel uit als de man jonger is dan de pop. ik heb zelf ook valkjes die al 10 jaar zijn. en daar is een mannetje bij dat net 2 is en zeer actief met een van de popjes is, dus in feite maakt de leeftijd niet uit.
als er een klik is, dan zal er ook wel meer uit komen. |
Maandag 12 April 2010 7:05 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
|
|
|
|
|