Wie wil mijn valkje wieken? (Venlo)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vraag en vermist

Auteur Onderwerp
inge28
Net uit het ei

Wie wil mijn valkje wieken? (Venlo)  Reageer met quote  

Hoi Hoi...Wie woont er in de buurt van Venlo en kan mij helpen om mijn valkje te wieken???
Ik weet zelf niet hoe ik het moet doen,en ik durf het ook niet te doen...

Groetjes Inge
Bericht Donderdag 25 September 2008 5:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wil je graag helpen maar ik woon in NH, daar heb je niets aan.

Succes
Bericht Donderdag 25 September 2008 5:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wie wil mijn valkje wieken? (Venlo)  Reageer met quote  

Ik heb de titel van je berichtje even veranderd. Very Happy Hopelijk kan iemand je helpen.
Bericht Donderdag 25 September 2008 7:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
inge28
Net uit het ei

Reageer met quote  

thankzzzzzzzzzz;)
Bericht Donderdag 25 September 2008 7:20 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou het eventueel bij de dierenwinkel of kweker kunnen laten doen waar je hem hebt gehaald. anders in veldhoven bij hedwig, die kan het ook en is niet zo ver weg.
ik kom binnenkort naar nederland, venlo om precies te zijn, omdat mijn moeder geopereerd moet worden maar ik weet de precieze datum nog niet. maar ik kan het dan wel voor je doen. het is alleen even afwachten wanneer zij geholpen wordt zodat ik over kan komen.
is je valkje tam?
Bericht Vrijdag 26 September 2008 6:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
inge28
Net uit het ei

Reageer met quote  

nee hij is nog niet tam,ik hab hem nu n week of 4,en hij was 10 weken geloof ik toen we hem kregen,daarom durf ik dat ook niet te doen!En ik weet ook niet welke ik zou moeten knippen!Dus zelf begin ik daar absoluut niet aan! Laughing

groetjes Inge
Bericht Vrijdag 26 September 2008 7:36 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waar heb je hem vandaan want vaak kun je hem daar ook laten wieken. even navragen
Bericht Vrijdag 26 September 2008 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
inge28
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja ik heb al hier naar onze dierenarts gebeld,en die doet het voor 9,50!
Dan neem ik hem daar wel even mee naartoe!
Maar das zo'n gesjouw met die kooi enzo!Dus als iemand het kan doen dan zou ik daar heel blij mee zijn!Maar zo niet dan ga ik binnekort met m naar de dierenarts!
want als ik met mijn hand in de buurt van hem kom dan blaast hij al!Dus ik wil niks forceren!Als de kooi dicht is dan komt hij ook heel dichtbij,maar owee als je met je hand in de kooi gaat Laughing
Bericht Vrijdag 26 September 2008 7:42 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even een vraagje Inge. Ga je naar een gewone DA of naar een vogelarts?
Veel dierenartsen weten namelijk niet goed hoe ze moeten wieken, er zijn er die het wel juist doen maar ga niet zomaar naar een DA want ik heb er laatst een nare ervaring mee gehad op een wachtdienst met de DA die dan nog beweerde veel ervaring te hebben met papegaaien, die man is met mij nog niet klaar. Mijn gaai hield wel een trauma over op het vlak dat ik er de eerste week niks mee kon en dit nadat ik zijn beste vriend was en ineens zijn vijand. Let dus op waar je gaat en ga liever naar een vogelarts. Ik had die dag helaas geen keus maar die vent is met mij nog niet klaar, dat kan ik wel zeggen. Confused
Bericht Vrijdag 26 September 2008 8:14 am
inge28
Net uit het ei

Reageer met quote  

nou,ik heb ook een kennis van mij gebeld,en die heeft heel veel verstand van papegaaien,die fokt daar al tientallen jaren mee,en die zei dat ik ook naar hem toe kon komen. Maar hij zei dat je het beste maar aan 1 kant kon wieken....Is dat zo???
Bericht Vrijdag 26 September 2008 8:17 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, dat is eigenlijk helemaal verkeerd. Op die manier zorg je ervoor dat je gaai zijn evenwicht niet meer echt goed heeft. Zal ff een link plaatsen van hoe de beste manier van wieken is.
http://www.fluffies.org/nl/alg.....vt105.html Wink
Bericht Vrijdag 26 September 2008 8:20 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het tam maken van een vogel gebeurd niet doordat hij gewiekt is. hij zal na het wieken nog steeds tegen je blazen en proberen je te pikken. daar moet je heel veel geduld bij hebben. het wieken zorgt er wel voor dat de vogel meer afhankelijk van jou wordt en niet meer weg kan vliegen, maar niet dat hij tam wordt.
beide kanten moeten gewiekt worden, net wat Sarah al aangeeft.
je zou kunnen proberen je valkje eerst wat lekkere zaadjes aan te bieden door de tralies heen en als die aangepakt worden kun je het proberen door het open deurtje. langzaam aan zal hij dan aan je wennen en op een gegeven moment ook naar je toe komen maar forceer niks. denk niet dat een week lang genoeg is voor de vogel om aan je gewend te zijn en dat hij dan meteen tam is. dat kan niet. geef hem de tijd en doe veel dingen in de buurt van zijn kooi zodat hij je kan zien en observeren. lees verhaaltjes voor etc. maak hem nieuwsgierig en probeer veel tegen hem te kletsen. dan komt het wel goed,
Bericht Vrijdag 26 September 2008 8:50 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Inge, waar uit Venlo kom je, ik kom uit Blerick. grappig hier mensen uit je eigen omgeving te ontmoeten.
Bericht Vrijdag 26 September 2008 9:10 am
inge28
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik kom vanuit venlo Oost,bij de Koel in de buurt;) ja grappig he hahaha
Bericht Vrijdag 26 September 2008 9:29 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Inge.. Als je naar de dierenarts gaat zorg dan aub dat ze niet in de dekveren knippen! Dit wordt helaas vaak door dierenartsen gedaan.. Sad
Bericht Zaterdag 27 September 2008 9:19 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
  Berichten van afgelopen: