|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Misschien zal je het zelf ook nog een keer ondervinden?
Ik zit al een hele tijd over een Purrhura te denken. Maar ik weet niet zeker of Sol er blij mee zal zijn: soms denk ik van wel, dan reageert hij zo enthousiast op het gekwetter van vogels buiten, soms denk ik van niet, zo territoriaal is hij.
En ik weet niet zeker of ik me nog eens wil vastleggen voor een huisdier dat zo oud kan worden (purrhura worden gemiddeld 20+ toch?). Bovendien zou ik dan echt een handtamme willen. Sol is lastig te vervoeren omdat hij bang is voor mensen die hij niet kent. Dat maakt het lastig om op vakantie te gaan: ik heb mijn oude kooi gehouden, die kan naar mijn ouders als logeerkooi - maar daar heb ik niet zoveel aan als Sol vervolgens niet met de trein kan.
Dat jaloezie goed werkt, geldt trouwens niet alleen voor dieren. Ik heb mijn nichtjes zo eens aan het eten gekregen toen ze mijn ouders (die aan het oppassen waren) tot wanhoop dreven. "Oh Evelien, kijk eens, Marjolein heeft haar bord bijna leeg! Wauw Marjolein, zie je hoe goed Evelien haar boontjes eet!"  |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:50 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Al een tijdje over een pyrrhura te denken? Esjo heeft op dit moment jonge pyrrhura's, heb je dat gezien? Is het de bedoeling dat ze samen in een kooi gaan? Of in een aparte?
Het werkt zo te horen ook bij mensen. En goed ook! Wat handig dat je zo je nichtjes aan het eten hebt gekregen. |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:06 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Al een tijdje over een pyrrhura te denken? Esjo heeft op dit moment jonge pyrrhura's, heb je dat gezien? Is het de bedoeling dat ze samen in een kooi gaan? Of in een aparte?
Ik heb ze gezien. Volgens mij doet Esjo aan joint-parenting, toch (Ik heb een geheugen als een zeef)? Dus dat de ouders de jonkies opvoeden en de kweker ze regelmatig in handen neemt om te laten wennen aan mensenhanden.
Samen in een kooi zou ik niet durven. Volgens mij zijn Pyrrhura vrij fel en ik kan Sol ook redelijk inschatten: ik ben bang dat dat een bloedbad wordt. Zonder geintjes.
Dat is ook een van de grootste redenen dat ik twijfel. Ik wil geen vogel in huis halen als Sol dan de hele dag boos is. Dat hij regelmatig knokt met z'n speeltjes vind ik prima, maar de hele dag lijkt me echt te stressvol voor hem. Hij is ook al iets van 12 jaar oud, ik weet niet of hij nog zou wennen aan een nieuwe vogel (12 jaar is ouuuud voor een Roodrug, ze worden volgens mij gemiddeld 16-20). |
Zaterdag 28 Juni 2008 10:12 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Whisper
Lijkt me leuk! Als je me een mail stuurt met je gegevens maak ik het geld naar je over. Of we kunnen wachten tot ze er zijn, dan kunnen we kijken hoeveel het zou kosten om van jou naar mij te versturen en dat meteen erbij verrekenen.
Wel graag een die geschikt is voor kleine vogels (Sol is 60 gram). En zo makkelijk mogelijk, zo slim is hij namelijk niet als het op foraging aankomt . Ik had hem laatst trosgiert
op
z'n kooi gelegd. Dus Sol klom helemaal naar de nok van z'n kooi en was oprecht verbaasd (en boos!) dat hij van binnen z'n kooi niet bij het snoepje erbuiten kon. Dat hij buitenom moest klimmen duurde even (en vandaag was hij het weer vergeten ). Maar ik wil het wel graag proberen met hem. Papiertjes en wc rolletjes met snoepjes erin heeft hij ook door gekregen na een tijdje.
Als het goed is zijn de speeltjes onderweg. Nu maar hopen dat ze geen vertraging oplopen.
Het speeltje voor Solace zit er ook bij. Als je je het bedacht dan houd ik 'm gewoon reserve voor de kippetjes hier!  |
Dinsdag 19 Augustus 2008 1:35 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Als het goed is zijn de speeltjes onderweg. Nu maar hopen dat ze geen vertraging oplopen.
Het speeltje voor Solace zit er ook bij. Als je je het bedacht dan houd ik 'm gewoon reserve voor de kippetjes hier!
Nee hoor, ik zat me vanochtend net af te vragen of je al iets gehoord had. Ik heb er zin in om te testen wat Sol ervan vindt (en of hij het snapt ) |
Dinsdag 19 Augustus 2008 1:48 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat grappig zeg! De dollar is wel wat omhoog gegaan.. Dit zal hooguit een halve euro/euro schelen? |
Dinsdag 19 Augustus 2008 8:58 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Geen probleem hoor  |
Dinsdag 19 Augustus 2008 9:25 pm |
|
|

|