Iago let goed op en plundert het speeltje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Verhalen van onze papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Iago let goed op en plundert het speeltje  Reageer met quote  

Iago had nog steeds niet echt door hoe hij het laatste speeltje op deze pagina: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3876 moest 'kraken'. Hij bleef bij het eerste speeltje (de eerste 2 foto's op die pagina) en vond dat wel best. Hij is ook vrij gemakzuchtig. Heeft hij eenmaal een speeltje door, dan wordt die geplunderd en de rest genegeerd. Zazu gaat in álle speeltjes zoeken, moeilijk maakt voor hem niet uit, hij blijft vrij rustig en plundert, na heel rustig en beheerst onderzoek, de speeltjes met beleid. Laughing
Ik had gisteren de tijd genomen om Iago het groene (laatste speeltje op die pagina) uit te leggen. Onder toeziend oog van Iago had ik het speeltje tot de nok gevuld met banaantjes. (Ik kreeg wel commentaar: Iago liet z'n hele woordenboek horen, draaide rondjes, tilde z'n poot op etc) Vervolgens het speeltje voor hem gehouden. Telkens draaide ik de disc en liet hem een banaantje pakken waarna ik de disc weer losliet. Na een paar keer mocht Iago proberen. Met succes! Veertje Hij is nog wel heel erg woest maar het wordt al wat beter. Hij verliest heel erg snel z'n geduld en probeert het speeltje dan met grof geweld te overtuigen om het lekkers prijs te geven. De speeltjes van Iago zijn ook flink gehavend.
Iago blijft wel de voorkeur houden voor gemakkelijke speeltjes, hij zoekt nog niet echt maar we zijn op de goede weg! Veertje
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 9:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Iago zal wel denken; "waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan" Laughing Laughing
Wel knap hoor, na 1x voordoen dat hij het dan snapt. Veertje
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Nou.. Eén keer voordoen? Eerder 5 keer voordoen, of meer! Laughing En laten proeven. Laughing
Eigenlijk is dit ook wel slim: de gemakkelijke weg kiezen.

Zazu heeft net alle speeltjes op de boom geplunderd. Al het lekkers is eruit. Ik had het groene speeltje eigenlijk voor Iago opgehangen. Zazu dacht daar anders over. Crying or Very sad
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:46 am
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik bedoelde 1x voordoen - 1x een sessie Laughing Laughing
Zazu zal wel gedacht hebben, snel voordat Iago eraan komt. Is Zazu met de makkelijkste begonnen?
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:49 am
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

LOL. Ik vind het wel getuigen van karakter, die woedeaanvallen Laughing En dat hij helemaal opgewonden wordt en gaat kletsen als hij jou met die banaantjes ziet vind ik super! Hartje

Zijn die speeltjes trouwens ook geschikt voor kleinere vogels, of moeten ze er toch wat groter voor zijn. Misschien is het ook wel wat voor Sol (die eenvoudige dan he, de moeilijke zie ik Sol nog niet doen Smile).
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ha ha ha, leuk
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 11:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hahaha, net Cleo, als die niet duidelijk ziet dat een speeltje iets lekkers bevat dan is ze haar interesse en geduld kwijt...gaat ze vervolgens met alles smijten Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 11:26 am
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Zazu heeft net alle speeltjes op de boom geplunderd. Al het lekkers is eruit. Ik had het groene speeltje eigenlijk voor Iago opgehangen. Zazu dacht daar anders over. Crying or Very sad

Flauw van Zaz hoor! Was Iago boos?
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 12:49 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Iago was niet echt boos. Iago was bezig met het gemakkelijke speeltje. Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:28 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Ik bedoelde 1x voordoen - 1x een sessie Laughing Laughing
Zazu zal wel gedacht hebben, snel voordat Iago eraan komt. Is Zazu met de makkelijkste begonnen?

Ohhh zo! Ik had het geloof ik al een keer voorgedaan maar nu snapte hij het makkelijke speeltje al.
Zazu is niet echt van de gemakkelijke speeltjes. Hij gaat overal kijken. Hij wil zeker weten dat hij de LEKKERSTE stukjes te pakken heeft. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
hahaha, net Cleo, als die niet duidelijk ziet dat een speeltje iets lekkers bevat dan is ze haar interesse en geduld kwijt...gaat ze vervolgens met alles smijten Laughing

Hahaha die Cleo! Zou het misschien iets voor bonte boertjes zijn? Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
LOL. Ik vind het wel getuigen van karakter, die woedeaanvallen Laughing En dat hij helemaal opgewonden wordt en gaat kletsen als hij jou met die banaantjes ziet vind ik super! Hartje

Zijn die speeltjes trouwens ook geschikt voor kleinere vogels, of moeten ze er toch wat groter voor zijn. Misschien is het ook wel wat voor Sol (die eenvoudige dan he, de moeilijke zie ik Sol nog niet doen Smile).

Vind je? Ik vind het getuigen van ehm mannelijkheid! Laughing (En Zazu is natuurlijk niet echt mannelijk met z'n kleurtje.. Ik moet geloof ik nu gaan oppassen met m'n opmerkingen!)

Ik denk dat die gemakkelijke SUPERgeschikt zijn voor kleinere vogels! Wheezy snapt ze ook. Wheezy is 91 gram. (ofzo)
Als je het snel laat weten kan ik nog zo'n speeltje laten meekomen. Ik heb nieuwe besteld. Ze zijn 20 dollar (zo'n 14 euro) plus verzendkosten.
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:31 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Als je het snel laat weten kan ik nog zo'n speeltje laten meekomen. Ik heb nieuwe besteld. Ze zijn 20 dollar (zo'n 14 euro) plus verzendkosten.

Lijkt me leuk! Als je me een mail stuurt met je gegevens maak ik het geld naar je over. Of we kunnen wachten tot ze er zijn, dan kunnen we kijken hoeveel het zou kosten om van jou naar mij te versturen en dat meteen erbij verrekenen.

Wel graag een die geschikt is voor kleine vogels (Sol is 60 gram). En zo makkelijk mogelijk, zo slim is hij namelijk niet als het op foraging aankomt Embarassed. Ik had hem laatst trosgiert op z'n kooi gelegd. Dus Sol klom helemaal naar de nok van z'n kooi en was oprecht verbaasd (en boos!) dat hij van binnen z'n kooi niet bij het snoepje erbuiten kon. Dat hij buitenom moest klimmen duurde even (en vandaag was hij het weer vergeten Rolling Eyes). Maar ik wil het wel graag proberen met hem. Papiertjes en wc rolletjes met snoepjes erin heeft hij ook door gekregen na een tijdje. Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:57 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh het zal nog wel even duren hoor. De service is daar niet zo snel. Die man heeft het ook erg druk, hij werkt zich tig slagen in de rondte.

De speeltjes zijn eigenlijk voor budgies en cockatiels (die kleine) en de grote (die groene) voor lovebirds. Dat mijn vogels ze gebruiken is een beetje ehm vreemd. Vooral dat Zazu die groene gebruikt. Laughing
Hij kan bij de kleine (blauw) de lekkere dingen zien. Dat is een groot voordeel. Anders laat je er een heel lekker bolletje trosgierst uitsteken? Of prop je het speeltje vol met pijnboompitten? Ik heb ze wel eerst volgepropt met allerlei veel te vette en veel te lekkere dingen. Laughing Als je het doorhebt pak je het speeltje af en doe je er steeds minder lekkere dingen en meer gezonde dingen in. Twisted Evil

Binnen-buiten de kooi is een stuk lastiger dan dit speeltje, denk ik zo. Wink En mocht het echt niets worden, dan wil ik het altijd wel terugkopen. Mr. Green
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 6:04 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat ik er stukjes trosgierst indoe, dat past ook en is iets minder vet dan pitten. Smile Bovendien kan ik dan idd een stukje laten uitsteken.

Laat me maar weten als ze er zijn, ik ben geduldig Smile
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 2:19 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 9:17 pm
  Berichten van afgelopen: