|
|
|
vlindertje
Vlieger
| Lekker in de zon |
|
|
Deze week hebben we voor het eerst weer lekker buiten kunnen zitten, met Vogeltje erbij. In het begin moest hij weer even wennen aan andere vogels die over hem heen vliegen, maar hij vindt het zo lekker in de zon te zitten dat hij dat al snel ok vond. Het ging dus super. Geen fotos gemaakt, we wilden lekker van het weer genieten.
Een minpuntje is wel dat hij in paniek raakt als hij mij niet meer ziet. Soms ga ik even onkruid wieden, als dat ergens is waar hij mij kan zien is het blijkbaar geen punt dat ik wat verder weg ben. Maar zogauw ik dat ergens anders doe waar hij mij niet kan zien, of wanneer ik naar binnen loop om iets op te halen en hij mij niet meer kan zien, begint mijnheer behoorlijk te gillen.
Heel handig en erg positief is dat hij weer meer op zijn zitstok komt, spontaan. En ook dat hij zelf aangeeft wanneer hij weer naar binnen wil. Hij durft buiten niet te slapen, dus hij blijft minder lang buiten als wij. Is geen punt, zo kunnen we ook wandelen en fietsen zonder hem.
Het is fantastisch, en het belooft een mooie zomer te worden met onze oude vogel  |
Vrijdag 25 April 2008 8:12 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Lekker in de zon |
|
|
Jammer dat er geen foto's zijn gemaakt maar ook zo kan ik van jullie dag genieten.
Die zonnestraaltjes doen mens én dier zoveel goed.
Dat gillen, is dat niet meer roepen van 'waar ben je'? Of is het echt een beetje paniek?
Buiten slapen gaat na een tijdje vanzelf. Tenminste, hier wel. Probeer eens een stukje karton ofzo boven z'n kooi te monteren, zodat hij een afdakje heeft. Zo kan hij rustig gaan zitten.. |
Zaterdag 26 April 2008 8:52 am |
|
|
vlindertje
Vlieger
Het is in het begin inderdaad meer "waar ben je", maar als ik dan niet ogenblikkelijk reageer wordt het echt gegil.
Ik vind het niet erg hem weer naar binnen te brengen, op die manier krijgt hij niet te veel zon. Aangezien er geen creme voor vogels bestaat ben ik wel voorzichtig met hem. Als hij daarna weer wakker wordt haal ik hem gewoon weer naar buiten.
Zelf heb ik mijn eerste verbranding dit jaar binnen, schouders en ellebogen rood en pijnlijk (maar het gaat al en stuk beter, gisteren was het af en toe echt lastig). |
Zondag 27 April 2008 8:48 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
heerlijk he die zon. ook hier was het zalig. de vogels onder een parasol om verbranding tegen te gaan, de honden buiten en nijn aan het scharrelen.
ik heb nijn nu sokjes aangedaan omdat haar pootje telkens het andere pootje open krast met de nagels. die heb ik geknipt maar het wondje gaat telkens open door het schuren dus moet ze vorlopig sokjes aan. ziet wel grappig uit.
ik ben oko al verbrand in het gezicht en op de armen maar ik vind het reuze. eindelijk weer wat kleur. vanaf nu mag het alleen maar warmer worden van mij. |
Maandag 28 April 2008 7:16 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha Nijn met sokjes aan. Wat vindt ze er zelf van?
Ben je nu al verbrand? Is het weer bij jou nu ook slechter? |
Maandag 28 April 2008 7:38 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
wij krijgen hier 22 ` vandaag en vanaf woensdag wordt het minder.
nijn heeft geen last van de sokjes en laat het maar begaan. |
Maandag 28 April 2008 8:34 am |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Het regent vandaag weer, maar de afgelopen dagen ook heerlijk buiten genoten, uiteraard Herman ook. Wat een zaligheid weer.
@Vlindertje, Herman moest ook echt even weer wennen aan die overvliegende vogels. Ik heb hem op een grote tuintafel, met daarop een "klimstok" maar ook zijn bench. als hij wil gaan dutten, gaat hij in zijn bench. Een dak boven zijn hoofd vindt hij echt prettiger dan. En ik zorg ook altijd dat hij kan kiezen tussen zon en schaduw.
Fijn dat Vlindertje ook zo lekker genoten heeft...en jullie zelf natuurlijk ook
Nijn met sokjes aan, het lijkt me een koddig gezicht. Wel een heel goede oplossing  |
Maandag 28 April 2008 10:38 am |
|
|
vlindertje
Vlieger
Het was echt fijn. Vandaag is het weer iets minder, maar er is genoeg te doen in huis . Het lijkt me erg grappig Nijn met sokjes te zien.
De pijn van de verbranding is weg, en nou ben ik lekker "bruin" Echt lekker, dit weer. Als Vogeltje in de kooi buiten is durft hij wel te slapen, een dak boven een vogelhoofd zorgt duidelijk voor minder stress.
Van mij mag de zomer nu echt beginnen, we zijn er klaar voor!  |
Maandag 28 April 2008 11:45 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
wat goed helpt bij een verbrande huid is verse aloe vera tot moes maken en dat op je huid smeren. het is heel slijmerig maar helpt ontzettend goed, ook het slapen op een schapenvel (klinkt heel warm vooral in de zomer) helpt heel goed tegen de pijn omdat in de wol vaseline zit die je huid verzacht. probeer maar eens. |
Maandag 28 April 2008 12:11 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Een dak boven hun hoofd vinden ze denk ik veiliger omdat ze dan niet hoeven op te letten wat er boven hun hoofd kan cirkelen.
De zomer is helaas vertrokken. |
Dinsdag 27 Mei 2008 8:25 am |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Vanaf morgen wordt het toch weer beter? Ik hoop het wel. We gaan donderdag tot zondag naar Zeeland en Herman gaat mee. Zou wel fijn zijn als hij ook lekker mee kan wandelen enzo. |
Dinsdag 27 Mei 2008 7:44 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Volgens mij wordt het morgen warm en nat weer. Vooral tegen het eind van de middag. |
Dinsdag 27 Mei 2008 9:33 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
 |
Dinsdag 27 Mei 2008 9:37 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
kom hier heen, de zomer heeft zich bij ons verstopt. wij krijgen hartstikke moooi weer en heel warm |
Woensdag 28 Mei 2008 8:22 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Is het op dit moment ook zo warm bij jullie? |
Vrijdag 20 Juni 2008 10:10 am |
|
|

|
|