Nieuw baasje voor Aphyn en Mango :)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Verhalen van onze papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

HOERAAAAA!!!!! GEFELICITEERD!!!!! Hartje Veertje

Wat een prachtig mensje!!! Dat hebben jullie mooi gedaan zeg Very Happy
Gaat alles goed? en hoe is het met jou? Bevallen is beslist de moeite waard, maar t is niet niks
Laughing

Ik wens jullie heel veel geluk met zn allen Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 31 Mei 2008 10:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de geboorte van Nikita! Een mooie baby! Hartje Heel vell plezier en geluk met jullie gezin! Very Happy Cool
Bericht Zondag 1 Juni 2008 12:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sabina/kippie
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de geboorte van Nikita
Bericht Maandag 2 Juni 2008 6:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Sorry,sorry,sorry.
Ik lees dit nu pas allemaal.
Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van Nikita.
Bericht Maandag 2 Juni 2008 7:14 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gefeliciteerd Smile geniet er lekker van.
Bericht Maandag 2 Juni 2008 9:43 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt!
We genieten er intens van, echt leuk zo een zelfgemaakt mannetje Very Happy .
Nikita doet het tot nu toe geweldig, slaapt en eet goed.
Reactie van birdies was erg verschillend. Mango is supernieuwsgierig en wil mee doen aan activiteiten rondom de baby, en ze probeert al babygeluidjes na te doen. Oei, straks weet je niet meer wie er huilt.
Reactie van Aphyna was, zoals ik al had verwacht, niet om vrolijk van te worden. Eerste keer baby naar beneden meegenomen, op een kussentje in de woonkamer gelegd. Nou, Aphyna begon te krijsen en dan niet zomaar, maar drie kwartier achter elkaar keihard, zodat je oren pijn beginnen doen. Ze heeft al jaren nooit zo geschreeuwd. Pfffff…. Tja, als je de baby weghaalt heeft ze hem weggejaagd -> patroon gemaakt. Aan de andere kant denk je, of dat geluidsniveau schadelijk voor de babyoortjes kan zijn? Gelukkig schrok Nikita helemaal niet van en eigenlijk reageerde hij nauwelijks, oh, ja, zijn gehoor is OK getest Wink. Blijkbaar werkt het echt goed dat baby in de buik aan geluiden went. Dus doorgezet -> nu lijkt het met het geschreeuw een stuk beter. Verder heeft Aphyn eergisteren de kraamverzorgster en gisteren Mango in de kooi gebeten. Mango’s pootje bloedde behoorlijk, en vandaag heeft Aphyna weer achter Mango aan gezeten. Dat wordt toch de kooi in tweeën gescheiden vrees ik. Het beste zou zijn om dat nu niet te doen, maar ja… als er bloed vergoten wordt ga ik toch voor de veiligheid.
Tja… kaketoes, hè, we gaan dus moeilijke tijden tegemoet, echt elke actie/reactie doordenken om dat weer goed te krijgen. Wordt wel een flink werk met Aphyna. Dat is erg jammer Confused , maar opzich niet onverwacht.
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 9:41 am
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik lees nu pas dat je bevallen bent. Van Harte Gefeliciteerd !!!!!!!!

Jammer dat Aphyna er minder goed op reageerd, maar zoals je al schreef niet geheel onverwacht. Gelukkig is de kooi groot genoeg om hem op te splitsen Wink
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat alles goed gaat met Nikita. Superleuk nieuws is dat en wel goed dat hij geen last had van het geschreeuw. Ja, dat is natuurlijk niet zo simpel allemaal. Maar volgens mij doen jullie het juiste en zal het vooral wat tijd vragen. Het zal het nieuwe rond Nikita zijn en misschien ook wat jaloersheid die Aphyna opstandig maken en vanalles laat proberen om gelijk te halen maar kan goed zijn dat dat ook weer snel onder controle is zoals jullie bezig zijn. Het is al een pluspunt dat jullie hierop voorbereid waren en nu heel snel kunnen ingrijpen zonder te panikeren. Ik zou inderdaad ook proberen om aparte kooien te gebruiken, toch voor de periode dat Aphyne wat opstandig doet en daarna kan je nog zien.
Succes. Veertje en geniet vooral van Nikita.
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 9:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Geweldig dat het zo goed gaat met Nikita! Very Happy Mango vindt Nikita zo te horen wel wat.
Wat jammer dat Aphyn zo reageerde.. Sad Was ze jaloers? Of vond ze het eng? (Of was het gewoon protest?) Ik denk dat het goed is geweest dat je hebt doorgezet: Als je had gereageerd door Nikita weg te halen had ze de volgende keer denk ik nog langer en harder geschreeuwd. Kaketoes..
Aphyn is een beetje van slag he? Ook met bijten? Wilde de kraamverzorgster haar pakken? Jammer dat ook haar zusje het moest ontgelden. Sad
Bericht Vrijdag 6 Juni 2008 9:15 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Het lijkt nu door de piek heen, het is nu weer wat rustiger in de tent Wink.
Als birdies uit de kooien zijn zijn ze weer heel lief tegen elkaar zoals vanouds, maar er kunnen natuurlijk nog meer pieken en dalen komen.
Nee, de kraamverzorster wilde haar niet pakken, ze was tafel schoon aan het maken na het ontbijt. Aphyna was uit het kooi op een stoel en hapte toen de ze in de beurt kwam Embarassed. Een beetje de schuld van mijn dochter, ze had beter op kunnen letten en op lichaamstaal/signalen letten (ze was erbij), maar Aphyna heeft nog nooit een bezoek gebeten. Gelukkig reageerde de mevrouw heel rustig en was niet boos maar eerder begripvol. Heel lief van haar.

Sue heb je mijn mailtje gekregen? Heb je eergisteren naar Fluffies adres gestuurd.
Bericht Vrijdag 6 Juni 2008 12:48 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is vooral door jullie doorbijten dat het ergste achter de rug is. Knap gedaan. Aphyn heeft geen succes gehad met het drama toneel, als ik het zo mag zeggen en dat heeft ze snel gesnapt. Kan ze inderdaad nog wel eens proberen maar ik denk inderdaad dat ze het ook sneller zal opgeven nu. Wat fijn dat de kraamverzorgster er zo nuchter in was en rustig in bleef. Fijne vrouw. Ik hoor het, we gaan duimen dat het zo mag blijven en dan stapje voor stapje (babystapjes Laughing ) om Aphyn helemaal terug op haar gemak te hebben. Komt vast goed. Veertje
Bericht Zaterdag 7 Juni 2008 6:56 am
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Die kraamverzorgster is goud waard, ze zullen zeker niet allemaal zo vriendlijk blijven.

Gelukkig heeft Aphyna wel door dat dit gedrag geen zin heeft. Fijn dat je Nikita rustig bleef onder het geschreeuw. Wij hebben hier (met een aga, is geen kakatoe maar kan ook heel hinderlijk zijn) echt lang huil en gil concerten gehad. Een drama. Dat Nikita zo rustig is gebleven zal je die ellende besparen.

Sterkte met de gewenning van je gaai, en veel plezier met je kindje en de andere al gewende gaai!
Bericht Zaterdag 7 Juni 2008 5:25 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wel fijn dat de kraamverzorgster niet boos was..
Kan je het goed aan Aphyn zien als ze wil bijten? Zazu kan heel sneaky zijn. Hij is erg lastig te lezen.
Bericht Vrijdag 13 Juni 2008 10:40 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Fluff,
Ja, kaketoes zijn vaak heel moeilijk om te lezen, hé. Kaketoe waarschuwingen zijn zo subtiel dat aanvallen vaak heel sneaky lijken, bepaalde blik uit hun ogen, manier van kijken. Ik zal het een keer proberen goed onder woorden brengen, het is voor mij meer aanvoelen.
Als Aphyntje its kwaadaardigs heeft bedacht (bijten) heeft ze zulke typische “amandel”- oogjes en erbij vaak wangveren naar beneden (niet naar de snavel toe, weetjewatikbedoel?). Grappig is dat Mango doet “amandel oogjes” juist als ze superaardig is en als ze iemand wilt imponeren. Maar Aphyn heeft in haar 8 jaar bijna niemand gebeten. Mark is helaas een uitzondering. Ze heeft soms een hele raar gedrag naar hem toe die ik (nog) niet helemaal begrijp.
Bericht Zaterdag 21 Juni 2008 9:08 am
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ontzettend te laat.. sorry. Embarassed

Maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie kleine.
Fijn dat alles goed gaat.

De gaaien zullen vast gauw wennen!
Bericht Zaterdag 21 Juni 2008 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 11:15 am
  Berichten van afgelopen: