De advertentie van de Huisdiersuper

Samen gespeeld!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Verhalen van onze papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Whisper
Ervaren vlieger

Samen gespeeld!  Reageer met quote  

Ik heb net samen met Solace gespeeld. Dat is een grote mijlpaal! Solace speelt wel, maar niet met mij erbij. Op z'n hoogst komt hij naar me klapperen (geluidje dat hij dan maakt) als ik een nieuw speeltje laat zien.

Maar goed, het ging dus zo:

Ik had de kooi schoongemaakt en wilde zijn ringen terughangen ( zoiets , net iets anders). Een ringetje was stuk, en ik was ermee aan het rommelen om te kijken of ik het weer kon maken. En Solace komt naar me klapperen. Dus ik rammel terug met die ringen, en Solace komt naar de trainingsstok bij het open deurtje om e.e.a. eens van dichterbij te bekijken. Hij was helemaal enthousiast dat ik rammelde, hij klapperde en kwetterde (blij geluidje, klinkt alsof hij aan het lachen/kletsen is).
Na een tijdje begon hij zelfs mijn fluitje na te doen!

Als ik de ringen door de tralies stopte beet hij er zachtjes op. Na een tijdje deed hij het zelfs door het open deurtje! En hij durfde zachtjes op mijn vingers te bijten toen die in bereik kwamen. Na een tijdje stak ik zelfs het puntje van mijn vinger door de tralie, en dan beet Solace er zachtjes in en dan maakte hij een heel blij bijna lachend geluid!

Het was zo leuk!

Nu zit hij helemaal uitgeteld op z'n stokje. Laughing Ik ga hem zo voorlezen (artikel dat ik wil lezen, dat kan net zo goed hardop), dat is lekker ontspannend.

Ik hoop in ieder geval dat het spelen was, het kan ook zijn dat hij het helemaal beu is dat ik altijd aan zijn spullen zit en er nu eens iets van ging zeggen. Laughing Maar aan de geluidjes te horen was het spelen.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 1:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

GOEDZOOO!!!! Very Happy Very Happy Very Happy Gewoon je dingen doen en je daar op concentreren terwijl je vlakbij hem bent werkt idd vaak harstikke goed. Dat vertrouwen komt er wel!! Nog even en hij is niet bij je weg te slaan Laughing
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Gewoon je dingen doen en je daar op concentreren terwijl je vlakbij hem bent werkt idd vaak harstikke goed.

Daar had ik wel nog een vraag over. Wilde ik net een topic over starten, maar het kan hier ook wel even.

Na het spelen heb ik mijn laptop erbij gepakt en ben ik naast de kooi blijven zitten (op een veel te harde stoel, maar dat terzijde Laughing). Solace was zo moe dat hij even ging slapen. Maar met mij erbij is hij niet helemaal ontspannen, en steeds als ik ging verzitten o.i.d. keek hij weer op. Toen ben ik maar terug naar de bank gegaan omdat ik zijn rust niet wil verstoren. Was dat de juiste keus denk je? Of kan ik beter blijven zitten, en uiteindelijk went hij wel?
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou gewoon blijven zitten..hij ontspant vanzelf als je niet weg gaat en niets doet...en na die 1e keer gebeurt dat dan steeds makkelijker, tot t hem niet eens meer boeit waar jij zit Wink . Ik liet Tommy (wildvang timneh) in t begin zelfs naast mn bed slapen en heb me er nooit iets van aangetrokken Embarassed Laughing
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:17 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
hij ontspant vanzelf als je niet weg gaat en niets doet

Je bedoelt niets met hem doet, toch? Want ik ga wel als een idioot typen, daar is het een laptop voor Laughing.

Solace sliep vroeger ook op mijn kamer, maar dan lekker hoog op de kast en niet te dicht bij mij. Daar heb ik misschien wel een kans gemist.

Maar goed, terug naar die stoel (&*&%T$ dat ding zit echt ongemakkelijk, even een kussentje pakken Very Happy)
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:36 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ja dat bedoel ik ja Laughing Laughing Laughing
Gewoon je ding doen en totaal niet op hem reageren, ook niet als hij iets geks doet...later wel hoor, maar eerst even niet, anders voelt hij zich zo bekeken Wink
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:57 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Okee, ga ik doen.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 3:15 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey,wat goed zeg. Veertje
En verder sluit ik me aan bij de tips van Tommy.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 3:48 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Die stoel is wel echt afschuwelijk Laughing Ik denk dat ik Solace morgen ook een paar uurtje bij de bank neerzet. Als hij tenminste geen last heeft van de tv.

Halverwege het spelen gaat hij zich trouwens oppoffen en zijn vacht helemaal mooi poetsen. Kan het zijn dat hij met me aan het flirten is?

En voelen ze het als je aan hun staart zit? Want dat heb ik een paar keer mogen doen zonder dat hij weg ging. Maar roodruggen hebben een lange staart, dus misschien had hij niet eens door dat ik het deed.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 6:40 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat voelen ze zeker.
Het is duidelijk dat je meer en meer vertrouwen bent aan het winnen. Wink
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 7:44 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat fijn Whisper dat het zo goed gaat, geweldig hoor!! Very Happy
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 8:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Toen ik vanochtend naar beneden kwam begon Solace meteen te kwetteren, volgens mij vond hij het gisteren echt leuk. Alleen wilde ik nog even terug naar bed, en je hoort hem in de slaapkamer als hij beneden bezig is Laughing. Anyways, een uurtje ofzo later was ik definitief op en aan mijn onbijt. Toen kwam hij weer, op z'n stokje hupsen en kwetteren. Heel lief.

Ik zit nu weer naast de kooi, met de tafel erbij getrokken, dat zit toch fijner dan met de laptop op schoot. Je had Solace moeten zien kijken, "wat is zij nu weer aan het doen Shocked", maar nu vindt hij het wel gezellig. Denk ik. Very Happy

Update: Ik voel me bekeken hier, hij staart naar me. Laughing Heel vreemd gevoel om zo bekeken te worden door je vogel, vooral omdat ik probeer niet terug te kijken.
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 9:45 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Heeeey wat goed dat jullie samen hebben gespeeld! Veertje Fantástisch moet dan gevoeld hebben!
Hoe was het voorlezen?
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 9:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha je voelt je bekeken? Very Happy Nou, misschien vindt 'ie het superinteressant wat je allemaal aan het doen bent. Dat schijnt nogal onweerstaanbaar voor ze te zijn, als ze negeerd worden en jij iets leuks aan het doen bent..
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Voorlezen is er gisteren niet meer van gekomen. Ik wil een tekst lezen over genetica bij ratten (hoe je bepaalde kleurtjes krijgt, hoe ziektes worden vererfd, etc). Gewoon voor de lol hoor, ik ben niet van plan zelf te gaan fokken. Maar goed, genetica is wel iets waar je even voor moet zitten en daar had ik gisteren even geen zin in. Dus doe ik het vandaag.

Ik moet straks nog even knutselen aan de rattenkooi, dat ga ik ook hier aan de tafel doen. Ben benieuwd wat hij daarvan vindt.
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 10:01 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 5:26 pm
  Berichten van afgelopen: