vogelgriep papegaai en vakantie. LET OP!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Verhalen van onze papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Tommy
Moderator
Moderator

vogelgriep papegaai en vakantie. LET OP!!!!  Reageer met quote  

Er is weer een ophokplicht in nederland omdat er dode zwanen zijn gevonden in frankrijk Sad
Dat is nog tot daar aan toe...maar ..

MENSEN DIE HUN GAAIEN MEENEMEN!!! LET EVEN GOED OP!!!!

Het zou kunnen dat ze straks ineens de grenzen dicht gooien en je je gaai dit land (ons land dus) niet meer in krijgt. En erger nog...dat je papegaai dan zelfs geruimd wordt Shocked Sad Sad Sad

Ik las dit op een club waar iemand blijkbaar het AID had gebeld om te vragen of ze hun gaai nog mee konden nemen op vakantie...en dit werd dus afgeraden. Het hoeft niet zo te zijn en t hoeft ook niet persee voor papegaaien in te gaan, maar ALS t zo is dan gaat dat heel snel ...en dan heb je een enorm probleem Sad

Persoonlijk zou ik dus GEEN vogels mee nemen naar een ander land Confused
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wow, das wel heftig. Ik las inderdaad dat er m.i.v. direct weer een ophokplicht is voor pluimvee.
Had er eigenlijk niet bij nagedacht dat het ook voor andere gevleugelde vrienden kon gaan gelden.
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je moet er niet aan denken dat je blij terug van vakantie komt en dan je gaai bij de grens kwijt raakt Sad Sad Sad
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:38 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: vogelgriep papegaai en vakantie. LET OP!!!!  Reageer met quote  

Leuk weer dit.. Al die paniek.. Rolling Eyes ('t Is niet boos naar jou, vind het gewoon jammer dat we nu op moeten passen met onze vogels in het buitenland)

In een ander land (vreemde taal) is het natuurlijk ook moeilijker om te pleiten dat je vogel geen gevaar vormt.. Rolling Eyes
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja,en vandaag is er net bekend geworden,dat er in Nederland weer de ophokplicht geldt,want in frankrijk is ook weer de vogelgriep ontdekt. Sad
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:52 pm
Tommy
Moderator
Moderator

s ruimen en dan  Reageer met quote  

Nou, nederland is dan geloof ik vooral t probleem..en als ze dat invoeren...dan kun je praten wat je wilt, maar ruimen is ruimen Confused En dan komt hij t land dus niet weer in. Je kunt t stom vinden dat t zo is...maar ik zou t risico niet nemen als t niet beslist moest Sad

Alleen maartje...die gaat morgen toch al weg? Dan is het mss erg lastig om nog iets anders te bedenken? Sad
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 4:53 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

JA shit!

ik lees het nu pas!!!!!!!!!

We gaan morgen ochtend weg!!!
ik denk dat ik hem vlak voor de grens maar ff tussen de koffers plaats met een kleed er over en dan hopen dat ze hem niet zien!!!!!

Wat een gezeik weer!!!!!!
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 10:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik zou het niet doen! Kan je 'm niet bij een kennis laten? Die er dan maar iets minder goed voor zorgt, maar dat 'ie wel in NL blijft? Ik zou het risico echt niet nemen.. Embarassed
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 10:26 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Ja,en vandaag is er net bekend geworden,dat er in Nederland weer de ophokplicht geldt,want in frankrijk is ook weer de vogelgriep ontdekt. Sad

Volgens mij is het alleen voor de commerciële pluimveehouderij..
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 10:27 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Commerciële pluimveehouders moeten hun dieren afschermen. Minister Verburg van Landbouw heeft de afschermplicht om 14.00 uur vanmiddag van kracht verklaard.

Gevaccineerde dieren mogen gewoon los buiten lopen. Ook geldt de plicht niet voor hobbyboeren die kippen, ganzen, eenden of andere gevogelte houden.

De kans dat deze dieren het virus verspreiden is veel kleiner. Hobbyboeren krijgen wel het advies hun pluimvee af te schermen.

H5N1
De maatregel is genomen omdat de variant van de vogelgriep die ook voor mensen dodelijk kan zijn, zich uitbreidt in de landen om ons heen.

Vanochtend werd bevestigd dat een dode vogel die in de buurt van Metz, in Noordoost-Frankrijk, is gevonden, inderdaad H5N1 had.

In Duitsland is het virus al in vier deelstaten bij dode vogels aangetroffen. Het gaat om Beieren, Thüringen, Saksen en Saksen-Anhalt.

Ook een kalkoen- vleeskuikenhouderij in Tsjechië is getroffen door het virus.

Risico
Verburg wijst erop dat het niet duidelijk is waar het virus vandaan komt. De afschermplicht is ingesteld omdat ze geen enkel risico wil nemen.

Ze hoopt dat de maatregel weer snel kan worden ingetrokken.
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 10:29 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja,okee. Dat begrijp ik.
Maar het betekent ook dat ze mss. wel weer strenger aan de grens worden.
Daar was het mij eigenlijk om te doen.
Vooral omdat Maartje meen ik toch ook naar Frankrijk gaat.
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 6:57 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik denk dat ze inderdaad wel eens strenger kunnen gaan worden. Denk vooral dat de authoriteiten daar wel eens raar kunnen gaan doen. (En dan kan je jezelf lastiger verdedigen omdat het in een andere taal is.. Sad)
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 12:39 pm
alexandraatje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

om hier de grens al over te komen moet je uitkijken. ook al heb je papieren bij je, je moet er vooral voor zorgen dat het in de taal is geschreven die zij begrijpen anders accepteren ze het niet eens. ik woon in Tsjechie, dus daar zijn ze wat anders dan ik gewend ben.
dus let goed op waar je heen gaat als je je gaaien mee wilt nemen.
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 12:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maartje is al weg denk ik? Sad Nu maar hopen dat t goed gaat Exclamation
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 7:58 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik ben er nog! We hebben de vakantie een dag verlaat!
Ik heb vandaag meerdere instanties gebelt!
In Nederland doen ze niet moeilijk en kan je gerust over de grens gaan. Ik Heb daarna contact genomen met wat franse instellingen (gelukkig is mijn vader frans dus die spreekt het ook goed) en zij vertelde mij dat er geen ophok plicht in Frankrijk is. Alleen in het Oosten van Frankrijk kunnen ze moeilijk gaan doen!
Verder hou ik Nelis zo goed mogelijk verborgen!
En als ze moeilijk zouden gaan doen, dan moet ik kunnen aangeven doormiddel vand e gezondheids verklaring en zijn paspoort dat het om een hobby/gezelschap vogel gaat en dan zouden ze er minder moeilijk over doen!

Ik kan Nelis niet onderbrengen bij mensen, want de adresjes die op hem willen en kunnen passen die gaan ook mee naar Frankrijk.

Ik ga dus voor het geluk!!!!!!!
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 9:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 17 Mei 2008 1:58 am
  Berichten van afgelopen: