Wordt wakker doornroosje, hoe staan jouw vogels op?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Verhalen van onze papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Wordt wakker doornroosje, hoe staan jouw vogels op?  Reageer met quote  

ik weet niet hoe jullie vogels wakker worden in de ochtend maar bij ons is elk verschillend.
chico onze timney geeft meteen een fluitje en strekt zich uit. jacob en jacob schudden hun vleugels, oliver kijkt wat suffig rond en tommy wil niet wakker worden.
hij duwt koppig zijn kopje onder de vleugel en laat duidelijk merken dat het nog veeeeeel te vroeg is. kletspraatjes mag je niet tegen hem houden want hij bromt alleen maar terug. hij heeft echt 15 minuutjes nodig om een beetje wakker te worden. daarna wil hij door oliver gekroeld worden tot ik ga ontbijten. dan vliegen die oogjes open en klimt hij als een razende naar de vloer om dan rennend naar me toe te komen om samen lekker te eten. hij krijgt van die kaakjes die ik even in de thee doop om ze zacht te krijgen. daar smult hij zo graag van.
hoe zijn jullie vogels bij het opstaan? zijn het uitslapers of meteen wakker en klaar voor de dag?
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 3:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hee wat een leuk topic!
coco wil altijd nog even soesen als ik beneden kom,
ik schenk dan vast koffie in voor mezelf en pak zn fruitontbijtje
dan schiet zn koppie uit zn vleugels Laughing
dan geef ik hm een kriebel en vraag of ie lekker geslapen heeft en geef hm dan zn bakje.
waar ie op afvliegt als een uitgehongert beestje Embarassed Laughing
daarna gaat ie ff verder met luieren en als ik dan de stofzuiger pak is ie ondertussen goed wakker om de dag te verwelkomen Laughing
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Wordt wakker doornroosje, hoe staan jouw vogels op?  Reageer met quote  

Wat een leuk topic zeg! Smile Erg leuk om te lezen hoe vooral Tommy lekker lui is. Laughing Zazu wordt altijd meteen wakker als ik beneden kom. (Hoe vroeg het ook is!) Hij begint dan meteen te praten (Hallo ik ben Zazu --> Alsof ik dat nog niet wist?! Laughing) en daarna klimt hij naar beneden om met zijn bel te tingelen. Of de ochtendklok te luiden?
Bij Iago hangt het af van de tijd. Ben ik te vroeg dan roept hij 'heyyyy' en stopt z'n snavel terug in z'n rug.
Wheezy komt soms even uit z'n tent als het nog te vroeg is, maar kruipt daarna snel weer terug. Scuttle soms ook, maar meestal neemt hij de moeite niet om uit zijn tent te komen. Je kan dan echt aan z'n staart trekken, meneer ligt nog in coma!
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 10:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet het niet, ze worden hier eerder wakker dan ik Rolling Eyes
Bericht Woensdag 3 Oktober 2007 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ik laat ben, dan begint Cleo t roepen, zo van waar blijf je nou???
Ben ik gewoon vroeg wakker, dan haal ik de doeken an de kooi, Cleo rekt zich even uit en springt meteen op mn hand, om ff de morning drop te doen op de klimboom...ze babbelt altijd een end weg en gaat lekker eten of mee douchen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik haar wakker moest maken, ze hoort me waarschijnlijk lopen in de gang??
Bericht Woensdag 3 Oktober 2007 1:21 pm
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb echte slaapkoppen. Die kijken eerst heel suf van wat gebeurd er... dan gaan ze zich es uitrekken. En kijken nog es goed. En dan verwachten ze dat ze meteen uit de kooi gehaald worden! Als het te lang duurt krijg ik het te horen. En dan zijn ze ook goed wakker.
Bericht Woensdag 3 Oktober 2007 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Laura: Is Cleo ook zo lekker vroeg? Of valt dat wel mee?

Cosch: Grappig om te horen. De grijsjes die ik ken zijn vroeg. Laughing
Bericht Woensdag 3 Oktober 2007 9:19 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Laura: Is Cleo ook zo lekker vroeg? Of valt dat wel mee?

Cosch: Grappig om te horen. De grijsjes die ik ken zijn vroeg. Laughing

Cleo is eigenlijk altijd vroeg, ik heb geen idee hoe laat ze ongeveer wakker is, denk een uur of 6 -6.30, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze nog sliep en mn vriend hoort haar al vroeg kiekeboe zeggen als hij opstaat... Very Happy echt een vroege vogel dus...Iago ook??
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 10:04 am
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Die 2 laten me in het weekend rustig uitslapen tot 11 uur. Soms wel langer.
Moet wel zeggen dat ik het donker in de kamer heb. Dus 's ochtends schemert het nog wel binnen en is het niet helemaal licht. Maar meestal hoor ik niets van ze tot ik opsta!
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 10:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
echt een vroege vogel dus...Iago ook??

Iago is ook erg vroeg.. Ik heb een tijd gehad dat ik om zes uur opstond. Of half zes? Toen was Iago dus nog niet wakker en bleef mij boos aankijkend met z'n snavel in de veren zitten. Laughing
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 9:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Die 2 laten me in het weekend rustig uitslapen tot 11 uur. Soms wel langer.
Moet wel zeggen dat ik het donker in de kamer heb. Dus 's ochtends schemert het nog wel binnen en is het niet helemaal licht. Maar meestal hoor ik niets van ze tot ik opsta!

WOW! Tot 11 uur! Het was ook schemerig in de kamer waar die grijsjes in stonden, maar ze waren altijd wel te horen.. Smile
Bericht Donderdag 4 Oktober 2007 9:45 pm
Cid
Eitje

Reageer met quote  

Bij ons wordt Loco het eerst wakker en begint zijn repertoire aan GSM-ringtones af te gaan waarop Vasco telken "hallo?" zegt.

tegen dat Loco z'n programma afrond ben ik het al beugehoord en sta ik op Smile
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 3:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Solace is eerder wakker dan ik dus ik weet het niet. Ik heb hem wel eens per ongeluk wakker gemaakt als ik 's nachts iets uit de woonkamers moet hebben en dan is hij echt duf, blijft stil zitten en kijkt wat verdwaasd om zich heen. Maar goed, dat is niet wakker worden maar wakker gemaakt worden dus dat telt niet echt Very Happy.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 5:26 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia is altijd al lang wakker als ik beneden kom,
dus ik heb geen idee hoe ze wakker wordt.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joske is ook al wakker als ik beneden kom dus zie ik niet precies wat hij doet maar als hij de kamerdeur boven hoort open gaan dan gaat hij eens roepen. Als ik nog niet reageer dan fluit hij ff. Meestal ga ik eerst ff naar het toilet en ga dan naar beneden. Hoort hij mij op de trap dan begint hij helemaal zijn leven te vertellen. Zijn woordjes om reactie te krijgen zijn "hatchoe(mijn niezen), "ook een kusje", "goed zo" en fluiten. Hij zit dan op zijn slijtstok zo goed mogelijk achter het hoekje te kijken tot ik binnen kom en eens hij mij ziet is hij niet meer te houden en is hij helemaal gek. Dan zeg ik "goeiemorgen schatje patatje" en dan gaat ie met zijn belletjes rammelen. Een alledaags zalig ritueel. Sinds ik hem heb ben ik altijd vrolijk als ik beneden kom. Laughing Laughing Vroeger had ik wel wat tijd nodig maar als ik dat clowntje bezig zie ja, dan moet je wel lachen.
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 9:39 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 8:55 am
  Berichten van afgelopen: