|
|
|
fer
Vlieger
| 3 Bakjes |
|
|
Ik heb een kooi met drie etensbakjes, nu zit in 1 ervan natuurlijk altijd water.
Dus blijven er 2 over, kan ik in bakje 2 b.v. de ene dag zaadjes geven en de andere dag pellets, en moet die dan de hele dag door gevuld zijn.
Dan bakje drie gebruik ik die dan voor fruit, groenten, eivoer of misschien een keer pasta, en als die dan leeg is dan ook leeg laten.
Hoop dat jullie deze verwarrende vraag van mij begrijpen, maar ze mogen zoveel verschillende dingen eten kan dat nooit allemaal in een dag geven.
het gaat mij er meer om wat er gewoon altijd moet staan voor ze.
Dan nog een vraag over walnoten, kan je die overal kopen of moet je ze in een biologische winkel kopen
En het eivoer geef ik dat zo in een bakje of kan ik het door het fruit mengen.
Steeds als ik een vraag opschrijf komt er gelijk weer 1 naar boven maar met antwoorden op deze ben ik al heel erg geholpen, wil niet te veel voeren maar ook niet te weinig.
Groeten Fer |
Vrijdag 21 Maart 2008 10:31 am |
|
|
Sarah
Moderator

Bij mij zijn water (drinkfontein) , zaadjes en pellets altijd beschikbaar. Jos krijgt dan wel zijn fruit en groenten maar dat bakje laat ik niet de hele dag hangen om zeker te zijn dat er geen schimmel kan optreden.
Eivoer krijgt Joske 1 keer per week, 1 koffielepel onder zijn fruit gemengd, anders eet hij het niet.
Eivoeder kan je wel onder fruit mengen hoor, kan geen kwaad maar ik laat het niet langer als een halve dag staan, niet op is weg
Ik hoop dat je hier een beetje aan uitkan? |
Vrijdag 21 Maart 2008 8:26 pm |
|
|
fer
Vlieger
quote:
Originally posted by Sarah
Bij mij zijn water (drinkfontein) , zaadjes en pellets altijd beschikbaar. Jos krijgt dan wel zijn fruit en groenten maar dat bakje laat ik niet de hele dag hangen om zeker te zijn dat er geen schimmel kan optreden.
Eivoer krijgt Joske 1 keer per week, 1 koffielepel onder zijn fruit gemengd, anders eet hij het niet.
Eivoeder kan je wel onder fruit mengen hoor, kan geen kwaad maar ik laat het niet langer als een halve dag staan, niet op is weg
Ik hoop dat je hier een beetje aan uitkan?
Sarah als ik het goed begrijp heb je 1 bakje met water 1 bakje met zaadjes en 1 bakje met pellets standaard in de kooi, en de groenten fruit eivoer enz enz heb je een appart bakje voor wat je in de kooi hangt, klopt dat?? |
Vrijdag 21 Maart 2008 8:37 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hé Fer,
Herman heeft water en pellets altijd tot zijn beschikking.
's middags krijgt hij in een ander bakje fruit/groente erbij en 's avonds gooi ik wat zaadjes over zijn pellets.
Wanneer zijn fruit of zaadjes op zijn vul ik dat niet meer bij.
Walnoten haal ik altijd gewoon bij de C1000.
Eivoer moet je niet teveel geven. Je kan het een beetje vochtig maken, dat eet makkelijker, je kunt ook wat over het fruit doen.
Ik meen 2 a 3 in de week is echt meer dan genoeg. Precies weet ik het niet. Herman krijgt 1 x in de week een klein stukje vers ei, maar geen eivoer.
Pyrrhura's krijgen nu wat meer eivoer omdat ze in de broedstemming zijn.
Succes hoor  |
Vrijdag 21 Maart 2008 8:44 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by fer
quote:
Originally posted by Sarah
Ik hoop dat je hier een beetje aan uitkan?
Sarah als ik het goed begrijp heb je 1 bakje met water 1 bakje met zaadjes en 1 bakje met pellets standaard in de kooi, en de groenten fruit eivoer enz enz heb je een appart bakje voor wat je in de kooi hangt, klopt dat??
Klopt ja, maar die zaadjes laat ik hangen omdat Jos wel pellets eet maar niet genoeg om van te leven. Hij luste ze vroeger niet, nu wel maar niet dat hij ze gaat verkiezen boven zijn zaadjes. Nu moet ik wel zeggen dat in de zaadmengeling hij krijgt kleine pellets verwerkt zitten, alleen zijn het jammer genoeg geen Harrison's en weet ik niet welke het zijn. Maar zijn Harrison's krijgt hij elke dag ook hoor. |
Vrijdag 21 Maart 2008 8:50 pm |
|
|
fer
Vlieger
Oke begrijp het nu  |
Vrijdag 21 Maart 2008 9:05 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Ik heb twee edelpapegaaien per kooi en totaal 5 bakjes per kooi. Dit om ieder ruimte te geven om hun fruit te eten. Er zijn dagen dat ze weinig (dus als basis) geen fruit krijgen, maar bijvoorbeeld nootjes o.i.d.
Maar in het algemeen is de verdeling;
's-ochtends voordat ik naar mijn werk ga vul ik de bakjes.
2 bakjes met fruit, 2 bakjes met water en één bakjes met zadenmix welke eventueel met eivoer of gedroogd fruit. Een of twee keer per week word de zadenmix vervangen door pellets.
Zadenmix is meestal de hele dag gevuld, het fruit gaat overdag op. Daar worden eventueel 's-avonds andere hapjes in gedaan, bijvoorbeeld groenten, nog wat extra fruit of een "gaaien-koekje". Maar het is niet zo dat ik de lege bakjes meteen weer aanvul. Maar dat het zaden of pelletbakje leeg is gebeurt maar zelden. Dus ze hebben dan nog voer, dus is het niet nodig om ander voer aan te vullen.
Ik koop niet specifiek walnoten, maar als ik notenmix koop, dan controleer ik ten zeerste de beschrijvingen. Als er maar iets aan toegevoegde zaken op staat waar ik over twijfel laat ik het liggen. Maar heb tot nu toe ook bij zowel Aldi als C1000 notenmix gekocht. Vanzelfsprekend ook "naturel" op de notenkraam op de markt. |
Vrijdag 21 Maart 2008 9:23 pm |
|
|
fer
Vlieger
PeCe als er bij jou 1 zit te eten kan er geen ander meer bij denk ik want edels zijn reuze papegaaien tegenover de meyers, bij mij kunnen ze samen uit 1 bakje tegelijk eten, eigenlijk heeft iedereen wel een beetje hetzelfde principe van eten geven en van wat ze krijgen, kan hier echt goed mee verder, weet nu dus wat ik moet doen bedoel ik,
ik ben moe heb dan moeite om de juiste woorden of zinnen te maken  |
Vrijdag 21 Maart 2008 9:32 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Juist om de reden die je beschrijft heb ik het aantal bakjes tot 5 uitgebreid. Zoals je zegt, meyerpapegaaien kunnen makkelijker samen uit een bakje eten, dat gaat niet op bij een edelpapegaai. |
Vrijdag 21 Maart 2008 9:53 pm |
|
|
|
|
fer
Vlieger
Dus 1 kooi met 3 bakjes waar 2 meyers inzitten is perfect
lijkt wel een raadsel als je het terug leest |
Vrijdag 21 Maart 2008 10:13 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik snap je probleem. Wat ik hier altijd beschikbaar heb is pellets en water. That's it. De rest krijgen ze gewoon afgewisseld of gedurende de dag. Of ze moeten er voor werken. |
Vrijdag 21 Maart 2008 10:23 pm |
|
|
fer
Vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Ik snap je probleem. Wat ik hier altijd beschikbaar heb is pellets en water. That's it. De rest krijgen ze gewoon afgewisseld of gedurende de dag. Of ze moeten er voor werken.
Weet nu dat ik 1 bakje over heb voor alle extra dingen die ik wil geven de andere 2 bakjes gebruik ik vanaf nu 1 voor water en 1 voor pellets/zaad,
wilde dit even voor mezelf duidelijk hebben want nu bleef ik maar bakjes verwisselen dan weer fruit dan weer groenten enz enz was ook erg benieuwd wat ze allemaal lekker zouden vinden maar moet ze natuurlijk ook een beetje de tijd geven er van te eten, was een beetje te enthousiast snap je een beetje dom  |
Vrijdag 21 Maart 2008 10:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Nee niet dom! Je was gewoon een overbezorgde papegaaienliefhebber. Bang dat ze verveeld zouden raken, niet genoeg binnen zouden krijgen!  |
Zaterdag 22 Maart 2008 7:27 am |
|
|
fer
Vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Nee niet dom! Je was gewoon een overbezorgde papegaaienliefhebber. Bang dat ze verveeld zouden raken, niet genoeg binnen zouden krijgen!
Ja klopt maar te veel is ook niet goed natuurlijk dan proeven ze van alles een beetje en gooien heel veel uit hun bakje, het lekkerst tot nu toe vinden ze druiven, als er verschillend fruit in hun bakje zit pakken ze eerst de druif er uit  |
Zaterdag 22 Maart 2008 8:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh de druiven.. Die zijn hier ook geliefd bij Iago. Hij krijgt alleen zeer zelden een druifje. (Arme arme kip, hij is al onderweg naar jou hoorde ik) |
Dinsdag 25 Maart 2008 9:49 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:28 pm
|
|
|
|
|