|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Agressie...na eten van fruit |
|
|
Ja, ik heb bijzondere vogels.
Ik heb het eens een beetje uitgetest. Otto die is gek op fruit. Hij eet het graag. Of het nu appel, peer of meloen is...hij eet het allemaal!
En daarna...daarna is hij agressief ten opzichte van mij. Hij wil zijn kooi niet uit en bijt me.
Hij krijgt geen grote hoeveelheden, omdat het gedrag dan erger is. Ik ben hem kleinere hoeveelheden gaan geven, maar heb vanavond toch de conclusie moeten trekken dat hij het na kleine hoeveelheden ook al doet.  |
Dinsdag 27 Januari 2009 8:02 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Agressie...na eten van fruit |
|
|
Dat is HEEL vreemd! Geef je hem het zomaar? Want dan zou ik gaan proberen of hij het ook doet als hij er bij wijze van spreke voor op z'n hoofd moet gaan staan. (Lees: heel veel moeite voor moet doen) |
Dinsdag 27 Januari 2009 8:20 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Ik heb hem nu om een uur of 5 fruit gegeven waar hij lekker van is gaan eten. Ik probeerde hem rond half 8 eruit te halen dus met een grote periode ertussen, maar toen was het dus fout. Het lijkt wel of het een verkeerde uitwerking op hem heeft.
Op zich is dat natuurlijk mogelijk. Mijn broer moet je bijvoorbeeld ook geen sinaasappel geven, dat gaat ook niet goed en mijn moeder krijgt huiduitslag van fruit. Maar ik wist niet dat het ook een uitwerking kon hebben op vogels. |
Dinsdag 27 Januari 2009 8:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hmm, zou het niet een soort verdedigingsvorm zijn om ZIJN fruit te beschermen? |
Dinsdag 27 Januari 2009 9:32 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm oké..
Heeft hij op dat moment nog fruit in zijn bakjes? Of is alles echt wég? |
Woensdag 28 Januari 2009 6:59 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Sorry, ik weet dat het niet om te lachen is maar dit soort dingen vind ik gewoon komisch.
(Ik ben nog raarder dan de papegaaien, moet je nagaan )
quote:
Originally posted by Sarah
Hmm, zou het niet een soort verdedigingsvorm zijn om ZIJN fruit te beschermen?
Dit is zowat het enige wat ik als reden kan bedenken.
Of, komt het echt puur door het fruit; opeens hoger bloedsuikergehalte zorgt voor die opwinding ? Als het zo kan werken bij papegaaien. |
Woensdag 28 Januari 2009 7:25 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Nu had hij zijn fruit niet helemaal op, maar als hij het wel op heeft dan doet hij het ook. Ik denk dat er toch iets lichamelijks (en/of psychisch) veranderd bij hem. Ik mag namelijk wel gewoon het bakje met fruit er uit halen of eraan komen. Dat maakt hem niets uit. Maar bij hem in de buurt komen is een probleem dan. |
Woensdag 28 Januari 2009 7:52 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Haha. Euh. Dan leg je je erbij neer dat hij raar is... ohnee, bijzonder noem jij het he , en laat hem voortaan rustig bijkomen voor je weer je hand in de buurt doet
(En vraagt bij de eerste gelegenheid aan de vogelarts, want dit is heel interessant ) |
Woensdag 28 Januari 2009 7:55 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
O, maar dat hij raar was had ik al wel geaccepteerd!!
Volgens mij heb ik alleen maar rare gaaien. Bij Joris heb ik nog niet ontdekt wat, maar die heb ik ook nog niet lang, dus die ontdekking gaat vast nog komen. Ben ik van overtuigd.......  |
Woensdag 28 Januari 2009 7:57 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja... want uitgerekend die van ons zijn voorbeeld van normaliteit  |
Woensdag 28 Januari 2009 8:49 am |
|
|
Egwene