Alexanderparkiet, wat voor voeding beslist niet!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Jaap
Eitje

Alexanderparkiet, wat voor voeding beslist niet!  Reageer met quote  

Goededag allemaal,

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Jaap en wij hebben sinds gister voor het eerst een Alexanderparkiet genaamd Jacco. We hebben hebben hem van Marktplaats en onze eerste indrukken zijn geweldig. Hij is handgevoed en ontzettend tam. Ik zeg nu wel hij, maar het kan ook een pop wezen want hij is pas 7mnd oud en dus is er van een halsband nog geen sprake. Ahoewel er zich wel een hele lichte halsband laat zien maar ik heb me laten vertellen dat dat ook net zo snel weer kan verdwijnen en dat zijn sexe pas met 3 jarige leeftijd kan worden vastgesteld.

Mijn vraag aan jullie is wát mag Jacco NIET hebben. Ik kan me zo voorstellen dat er best wel het één en ander is waarbij je niet zo 1 2 3 stilstaat. Ik heb bv een kennis met een Kakatoe en die eet werkelijk alles! Maar bij die Parkiet van ons heb ik mijn twijfels. We kunnen geen kopje koffie of een broodje ham in ons hand hebben of dáár komt Jacco aangevlogen en je hebt er een heel karwij aan om het hem uit de snavel te houden hahahaha

Groeten Jaap ( beginnend baasje ) Very Happy
Bericht Maandag 4 Januari 2010 1:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Jaap, welkom hier en gefeliciteerd met je alexander Very Happy

Beslist niet geven: advocado (=dodelijk), geen koffie, geen chocolade, geen dingen die gekruid of gezouten zijn. Geen doppinda's (zitten vaak schimmels in) etc
hier een lijst met allerlei dingen die ze WEL mogen hebben: http://www.fluffies.org/nl/voe.....t8461.html

En hier een hele lijst met gifitge dingen

http://www.fluffies.org/nl/alg.....t4761.html
Bericht Maandag 4 Januari 2010 1:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jaap
Eitje

Reageer met quote  

Dankjewel Esjo, Koffie is dus uit den boze Crying or Very sad Dat zal hij jammer vinden want hij kreeg het wel van zijn vorige baasjes. Daar kreeg hij trouwens ook ships maar dat leek me zelf al niet bevordelijk.

Jaap
Bericht Maandag 4 Januari 2010 5:51 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Inderdaad ook chips is niet echt aan te bevelen.

Maar er zijn genoeg dingen waar je hem wel mee kunt verwennen. Een kruidenthee, lekkere noten (ongezouten), pijnboompitjes...ach teveel om op te noemen. die zal die vast en zeker snel leren waarderen
Ja
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow jee, koffie, chips? Gelukkig ben jij iemand die het goed nagaat, nu zal de gezonde kost eraan kunnen komen, zal veel beter zijn dan koffie en chips.
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:52 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, trouwens, van harte welkom hier *was ff onbeleefd van me Stom! Stom! *
Bericht Maandag 4 Januari 2010 8:52 pm
Jaap
Eitje

Koekjes  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraagje,

Mag een alexander zo nu en dan een koekje eten? We geven hem nu wanneer we hem in de kooi zetten een meergranen koekje. Natuurlijk maar een klein stukje maar ik vraag me af of het kwaad kan. Jacco vind uiteraard van niet hahahaha Veertje . We zijn overigens goed geslaagd voor Jacco's nieuwe kooi. Jacco is het daar nog niet helemaal mee eens maar dat komt nog wel.

Jaap Mr. Green
Bericht Woensdag 20 Januari 2010 4:51 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

in feite mag een papegaai alles eten, maar met mate. dat je zo af en toe een koekje geeft is niet erg. ik heb van die sponskoekjes. die geven ze hier vooral aan kleine kinderen. lijken een beetje op de lange vingers, maar dan met heel wat minder suiker er in. ik maak daar altijd een papje van en dat vinden mijn gaaien overheerlijk. nogmaals, af en toe een klein stukje koek of zelfs heel af en toe een frietje is echt niet erg. maar alles met mate. ik geef ze ook vaak een stuk warme gekookte aardappel. daar smullen ze echt van. en het mag ook.
geef eens een kippobotje om af te kluiven. is echt heel lekker en mag ook. een stukje vis mag ook. maar alles met mate.
Bericht Donderdag 21 Januari 2010 7:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben het wel eens dat gaaitjes veel mogen proeven maar niet dat ze in feite alles mogen.
Een klein stukje van een koek zo héél af en toe zal denk ik geen kwaad kunnen, al krijgen ze het bij mij niet, ze hebben er geen nood aan als lekkers krijgen ze genoeg dingen.
Bericht Donderdag 21 Januari 2010 8:57 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:30 pm
  Berichten van afgelopen: