Kun je appelciderazijn ook gebruiken om de zitstokken schoon te maken of trekt dat teveel in het hout. En hoe zit het met z'n drink- en eetbakjes?
Donderdag 31 Mei 2007 8:26 am
Sue Moderator
Re: Appelciderazijn
Ja hoor, dat kan wel! Ik zou het daarna wel afspoelen omdat het ontzettend stinkt.
Eetbakjes kan je er ook mee schoonmaken. Je kan het zelfs toevoegen aan het water. (Ik weet de dosis niet meer, ik meen een paar druppeltjes per liter..) Het water wordt zo iets aangezuurd wat best goed is. (Ik zou hiervoor de biologische variant nemen)
Dan ga ik daar straks even langs (heb verder geen boodschappen op het lijstje, vandaar dat ik het vroeg voor ik nodeloos langsga - zo leuk is de AH niet ).
Donderdag 31 Mei 2007 9:30 am
Nel Vlieger
Je verzuurt zo het lichaam van de vogel.
Het principe is:
in een verzuurd lijf groeien geen schimmels
Dus een schimmelinfectie krijgt zo geen kans als het goed is.
Inderdaad wat Sue schrijft: heeeeeel weinig op een liter water.
Dus ik maak eerst een liter water klaar met een druppeltje erin en dan giet ik een beetje over in het drinkbakje? Of is er een makkelijkere manier?
Donderdag 31 Mei 2007 4:45 pm
Nel Vlieger
quote:Originally posted by Whisper
Dus ik maak eerst een liter water klaar met een druppeltje erin en dan giet ik een beetje over in het drinkbakje? Of is er een makkelijkere manier?
Wel makkelijk, maar zonde van het water dat ik dan moet weggooien
Donderdag 31 Mei 2007 6:15 pm
Sue Moderator
quote:Originally posted by Nel
in een verzuurd lijf groeien geen schimmels
Daarom werd destijds door Hooimeijer (voordat er iets tegen megabacterie gevonden was) aangeraden om het water aan te zuren met appelazijn.
Een druppeltje biogarde is ook erg goed voor ze.
Donderdag 31 Mei 2007 7:44 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:32 pm