Appelciderazijn

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Appelciderazijn  Reageer met quote  

Kun je appelciderazijn ook gebruiken om de zitstokken schoon te maken of trekt dat teveel in het hout. En hoe zit het met z'n drink- en eetbakjes?
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Appelciderazijn  Reageer met quote  

Ja hoor, dat kan wel! Smile Ik zou het daarna wel afspoelen omdat het ontzettend stinkt.
Eetbakjes kan je er ook mee schoonmaken. Je kan het zelfs toevoegen aan het water. (Ik weet de dosis niet meer, ik meen een paar druppeltjes per liter..) Het water wordt zo iets aangezuurd wat best goed is. (Ik zou hiervoor de biologische variant nemen)
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 9:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hebben ze de biologische variant bij de AH? Anders ga ik vanmiddag even langs bij de eco winkel.
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 9:21 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De Ah verkoopt biologische appelciderazijn... Wink
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 9:26 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Dan ga ik daar straks even langs (heb verder geen boodschappen op het lijstje, vandaar dat ik het vroeg voor ik nodeloos langsga - zo leuk is de AH niet Smile).
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 9:30 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Je verzuurt zo het lichaam van de vogel.

Het principe is:

in een verzuurd lijf groeien geen schimmels Smile

Dus een schimmelinfectie krijgt zo geen kans als het goed is.

Inderdaad wat Sue schrijft: heeeeeel weinig op een liter water. Wink
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 4:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Dus ik maak eerst een liter water klaar met een druppeltje erin en dan giet ik een beetje over in het drinkbakje? Of is er een makkelijkere manier?
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 4:45 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Dus ik maak eerst een liter water klaar met een druppeltje erin en dan giet ik een beetje over in het drinkbakje? Of is er een makkelijkere manier?

Vind je bovenstaande niet makkelijk genoeg? Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 5:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wel makkelijk, maar zonde van het water dat ik dan moet weggooien Laughing
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 6:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nel
in een verzuurd lijf groeien geen schimmels Smile

Daarom werd destijds door Hooimeijer (voordat er iets tegen megabacterie gevonden was) aangeraden om het water aan te zuren met appelazijn.
Een druppeltje biogarde is ook erg goed voor ze.
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 7:44 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:32 pm
  Berichten van afgelopen: