|
|
|
brigitte
Eitje
| Belonen |
|
|
Hai hai, ik heb even een vraagje?
Met Zazou (ons lieve agaatje) gaat het tam maken wonderbaarlijk snel, maar naast met de stem belonen wil mn dochter haar ook graag wat geven. Nu is het zo dat ze niets aanpakt uit je hand, is dit ook een kwestie van tijd en aanleren of doen niet alle agaatjes dat zomaar?
Ze kan hem kusjes geven en heel blij tegen haar praten als ze iets goed doet en dat werkt op zich super maar ze wil gewoon wat kunnen geven.
Mag Zazou eigenlijk al alles eten, ze is nu (waarschijnlijk) 9 weken oud. (weet ook eigenlijk niet hoe je weet hoe oud ze daadwerkelijk is? Ze heeft wel een ringetje om met wat codes?
Liefs vanuit Zoetermeer |
Maandag 23 Juni 2008 9:52 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Belonen |
|
|
Hoi Brigitte.. Ik heb gezien dat het tam maken supersnel is gegaan. Belonen met de stem is al prima. Vogels reageren hier erg goed op maar ik kan me voorstellen dat ze iets wil geven. Ze kan zonnepitjes in stukjes breken (grootte: hapklare brok ) of iets van trosgierst. Is er al iets wat Zazou erg lekker vindt? Misschien is het handig om eerst, zonder trainen, iets uit de hand te voeren.
De ring geeft het jaartal aan. Plus het nummer wat ze had bij de kweker. Ik denk dat ze jonger was dan Flitje toen hij thuiskwam. Zazou heeft nog een heel zwart snaveltje.
Wat krijgt Zazou op dit moment te eten? Eet ze pellets? Of zaad? |
Maandag 23 Juni 2008 10:02 pm |
|
|
brigitte
Eitje
Ze krijgt nu zaadjes en heeft een trosgierst in haar kooi hangen.
Bij de dierenwinkel gaven ze me behoorlijk grote donkere dikke pitten mee, schijnt papegaaien lekkernij te zijn????
Mag Zazou ook al iets van fruit of kaas?
Enne ik ga straks even kijken naar wat er precies op het ringetje staat |
Maandag 23 Juni 2008 10:10 pm |
|
|
|
|
brigitte
Eitje
Owww en ook heb ik iets van grit wat in een apart bakje moet , klopt dat? en er hangt een mineralenblokje in haar kooi en een soort rond steentje voor het slijpen van haar snaveltje? en een schelpje voor het kalk ofzo en ze krijgt een beetje eigeelvoeding door haar zaadjes
Is dat allemaal zoals het moet zijn? |
Maandag 23 Juni 2008 10:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Brigitte. Ik zou geen grit in een los bakje geven. Soms gaan ze hier zoveel van eten dat het dodelijk is. Een keer per twee weken een paar steentjes is genoeg. Heb je wel eens gedacht aan pellets naast zaad? Aga's kunnen behoorlijk lastige eters zijn wat groente & fruit betreft.
Je mag haar al fruit & groente geven hoor. (Behalve advocado) Ik zou geen kaas geven ivm het hoge zoutgehalte.
Wat bedoel je met dikke donkere pitten?  |
Maandag 23 Juni 2008 10:20 pm |
|
|
|
|
brigitte
Eitje
Het gaat om grit hier en geen maagkiezel dus het is heel fijn. Moet ze ook maagkiezel hebben dan?
Pffffft best moeilijk om het goed te doen hehe, maar wel handig zo hier ivm met de rvaring die ik weer even mis.
Maar kan ik dat grit dan door het voer doen of toch apart?
En die pitten zijn heel donkerbruin en best groot? |
Maandag 23 Juni 2008 10:27 pm |
|
|
brigitte
Eitje
En wat zijn pellets?? |
Maandag 23 Juni 2008 10:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh ja, grit en maagkiezel. Ik geef het geen van beiden dus ik weet niet precies wat grit is. Ik denk dat ik op maagkiezel doelde. Ik wacht eventjes totdat iemand anders reageert voordat ik die twee weer door elkaar haal!
Er zijn verschillende wegen die even goed zijn hoor. Niet alles is 'set'.
Pellets zijn een soort brokjes. Hetzelfde als voor honden maar dan voor vogels. Je hoeft je dan minder zorgen te maken of ze alles wel binnenkrijgen.  |
Maandag 23 Juni 2008 11:14 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:34 pm
|
|
|
|
|
|