|
|
|
esjo
Moderator

| Beukenootjes |
|
|
Lang hier niet geweest, ontzettend druk geweest met van alles en nog wat, behalve met computeren. Vanaf nu heb ik weer meer tijd en zal ik zeker hier weer vaker te vinden zijn. Maar voor nu, een brandende vraag:
Mogen papegaaien ook beukenootjes.
?
Ik heb er hier een aantal liggen en dacht dat Herman deze misschien ook wel lekker zal vinden.
Maar eerst wil ik zeker weten of het wel goed voor hem is.
Groetjes Esther |
Dinsdag 7 November 2006 10:53 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hee Esther wat leuk je hier weer even te zien
Is het schilder en klus werk bijna klaar?
Beukenootjes ...die worden door veel dieren gegeten, dus dat moet wel goed zijn!!! Ik denk dat ik ook maar eens t bos in duik  |
Dinsdag 7 November 2006 2:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hai Esther! Welkom terug!
Eventjes een opmerking of vraag.. Hoe zit dat met schimmels in beukenootjes? (Omdat ze lang op de grond liggen?) |
Dinsdag 7 November 2006 4:45 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ja, Sue daar heb je wel een punt. Ik zou het beukenootje dan eerst moeten pellen en dan geven. (he bah, dan is het leuke ervan af ) |
Dinsdag 7 November 2006 5:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoe zou het gaan met verhitten? (In de oven?) WOrdt de schimmel dan onschadelijk? |
Dinsdag 7 November 2006 5:30 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
He,wat leuk dat je weer meer tijd hebt om mee te kletsen,Esjo!!!!
Ik zal vanavond eens 1 en het ander opzoeken over beukenootjes!!! |
Dinsdag 7 November 2006 5:39 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Dank jullie voor de welkom terug woorden .
Ja Tommy, het schilder werk etc,etc is nu klaar. Eindelijk. Gisteren nog 45 gaten geboord voor handdoekhaakjes, schilderijen etc. Ik ben het nu ook echt zat.
Oh, Danny als je dat wilt doen, graag. Want helaas vanavond ben ik alweer op tjak en dus weer geen tijd om dat soort dingen even rustig op te zoeken. Maar wat Sue zei, daar zit wel wat in natuurlijk met die schimmels.
Het leek me juist zo leuk om hem een heel beukenootje te geven die hij dan eerst open moet prutsen. |
Dinsdag 7 November 2006 5:58 pm |
|
|
esjo
Moderator

Oh sue, dat hebben we vroeger eens gedaan. Pa, ma en ik met mijn zus de hele middag beukenootjes gezocht. Thuisgekomen die dingen even in de oven. Ze schijnen dan lekkerder te zijn.
alleen liet mijn vader of moeder ze iets te lang in de oven. Allemaal verbrand. De schimmel was vast dood maar wij konden weer opnieuw gaan verzamelen.
Hitte dood bacterien, schimmels...misschien ook. |
Dinsdag 7 November 2006 6:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh? Zijn ze dan lekkerder? Hoe lang hadden jullie ze dan in de oven gelegd? (Als ze niet verbrandden hihi)
Ik kan me jullie gezichten wel voorstellen bij het zien van die verbrande nootjes!  |
Dinsdag 7 November 2006 11:17 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He Esther... doe je nog wel een beetje rustig aan joh? Je moet jezelf niet voorbij klussen hoor
Beukenootjes zijn hmmmm lekker! Maar schimmels? tsja, daar had ik niet aan gedacht. Dat zou best goed kunnen  |
Dinsdag 7 November 2006 11:23 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik vind er tot nu toe vrij weini over!!!!  |
Dinsdag 7 November 2006 11:24 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
He, maar pindas liggen veelll langer dan beukenootjes he? Die worden gedroogd en bewaard, maar oude droge beukenootjes zijn niet te vre*** als er uberhaupt nog iets in de huls zit . Die moet je dus wel vers gevallen zoeken en ik vraag me af of die schimmel er dan al in zit? Bij tamme kastanjes is dat immers ook niet zo toch?  |
Dinsdag 7 November 2006 11:25 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm ik vroeg me dit gewoon af omdat ze toch wel een tijdje op een natte, koude ondergrond kunnen liggen. Andere dingen gaan ook schimmelen, dus waarom beukenootjes niet? Tenminste, dat dacht ik???
Hoe worden pinda's gedroogd? |
Dinsdag 7 November 2006 11:29 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Pindas worden in balen verpakt en gaan dan vaak schimmelen. Ze zijn een hele tijd onderweg naar hier en dan liggen ze nog lang in de winkel enzo.
Ik zou ze persoonlijk dus wel een beukenootje geven. Niet een hele beukeberg natuurlijk...maar een paar lijkt me niks mis mee?  |
Dinsdag 7 November 2006 11:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh vandaar.. Weet je, ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept. Ik koop ze in de winkel en denk er verder niet bij na.
Hahaha! Een beukenberg! Arme gaaien! |
Dinsdag 7 November 2006 11:36 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:34 pm
|
|
|
|
|