Bourke parkieten zwak maag- darmkanaal?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
annemie2
Fladderaar

Bourke parkieten zwak maag- darmkanaal?  Reageer met quote  

Ik lees wel eens dat bourke parkieten een zwak maag- darmkanaal hebben, en daarom niet zo veel groenten en fruit mogen eten.
Maar wat is niet zo veel? Iemand ervaring?
Bericht Zondag 17 Februari 2008 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bourke parkieten  Reageer met quote  

Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit gehoord.. Ik verander even de titel van je topic. Wellicht dat iemand reageert! Very Happy
Bericht Zondag 17 Februari 2008 2:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik heb dat ook nog nooit bourkes gehad. Maar misschien bedoelen ze dat als je elke dag veel groente en fruit geeft bourkes bijvoorbeeld snel aan de diarree gaan. En daarom het maar 1x per week bijvoorbeeld te geven?
Bericht Zondag 17 Februari 2008 6:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Bourke parkieten zwak maag- darmkanaal?  Reageer met quote  

Zei het artikel ook iets over koolsoorten en fruit ivm gist?
Bericht Zondag 17 Februari 2008 9:02 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb bourka's gehad en die zijn helaas overleden. aten van een giftige plant.
je mag ze best wat groenvoer en fruit geven maar geef het eens per week. appel zijn ze gek op en dat mag je 2 keer in de week geven. gewoon een stukje in de kooi hangen. een beetje sla een keer per week. daar halen ze vitaminen uit. geef daarnaast ook grit. is voor de maag. verder moet het wel goed gaan. die van mij hadden nooit ergens last van.
Bericht Maandag 18 Februari 2008 8:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
annemie2
Fladderaar

Reageer met quote  

Koolsoorten en gist , nee hoor. Dat vind ik nu juist zo rot, ze zeggen wel dat je moet oppassen maar verder vind ik er niets over. Zal hun ontlasting goed in de gaten houden.
Alexandraatje, wat erg voor je. Maar jij gaf ze dus ook gewoon wat. Oef, opluching.
Bedank hoor.
Bericht Maandag 18 Februari 2008 10:00 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is een parkietensoort. dus in feite zijn daar gelijk aan. geef ze fruit en groente maar gewoon met mate. dat is met alles en bij elke vogel zo. het verhaal dat ze aan de dunne raken als ze sla eten is niet waar. ik heb dat toen bij de arts gevraagd. geen angst. geef ze gewoon een beetje en dan is er niks aan de hand.
Bericht Maandag 18 Februari 2008 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
annemie2
Fladderaar

Reageer met quote  

Merci, ga dat doen en als ik zie dat hun ontlasting dunner wordt kan ik nog minderen .
Bericht Maandag 18 Februari 2008 7:34 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:37 pm
  Berichten van afgelopen: