|
|
|
Sarah
Moderator

| cactusvrucht??? |
|
|
Heb even een vraagje. Hier bij ons in de stad zit een heel leuk winkeltje en die man heeft echt hele leuke dingetjes (qua fruit en groenten) maar nu gaf hij me bij mijn aankopen een cactusvrucht (kende ik niet ) en nu vraag ik me af of dit iets is wat de gaaitjes ook mogen eten of niet?
Ook heb ik spliterwten meegebracht van de gewone winkel (gedroogde, verse waren op) en ook hier vraag ik me af of ze na het koken aan de gaaitjes mogen gegeven worden.
En dan nog iets, hahaha, veel ineens hé. Gedroogde vijgen? Mag dat? Vind ik zo lekker maar weet niet of ze die mogen krijgen. Veel voedingsvragen dus.
Cactusvrucht, spliterwten (gedroogde in een doos) en gedroogde vijgen, dit is dus de samenvatting.
Alvast bedankt |
Zondag 8 Februari 2009 1:33 pm |
|
|
|
|
Ann
Beginnende vlieger
|
Cactusvrucht mag, ik verwijder gewoon de schil. Gekookte spliterwten mogen ook. Gedroogde vijgen ook maar kijk voor de zekerheid op de verpakking of ze niet gezwaveld of gesuikerd zijn. |
Zondag 8 Februari 2009 2:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hey Ann,
Alvast bedankt. Dan weet ik al een heel stuk meer. Alleen de vijgen kan ik beter niet geven dan denk ik, daar staat op de verpakking helemaal niets op van die dingen. Eigenlijk zo goed als niets, beter niet doen dan met deze  |
Zondag 8 Februari 2009 3:07 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Meestal zijn gedroogde vruchten behandeld met zwaveldioxide. Dat verbetert de kleur. Niet behandelde vruchten zien er niet uit.
PS Wat een luxe zeg, cactusvruchten..  |
Maandag 9 Februari 2009 6:20 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
lekker. bij ons eten ze die ook graag |
Maandag 9 Februari 2009 8:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

Of ze het lekker gaan vinden is nog maar zeer de vraag maar kan het altijd proberen. Heb al zoveel lekkere dingen aangeboden waarvan ik achteraf dacht, had ik het maar zelf opgegeten, hahaha |
Maandag 9 Februari 2009 1:23 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Je wordt er zelf ook gezonder op: papegaaien.. Hét middel om gezond te blijven.  |
Maandag 9 Februari 2009 5:40 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:38 pm
|
|
|
|
|
|