creatief in de papegaaien-keuken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
tbonteboertje
Ervaren vlieger

creatief in de papegaaien-keuken  Reageer met quote  

Recept voor een maandlang parrotsnack lowfatt;

*3 sneedjes bruinbrood (weinig vet)
*1 pakje bruintoost (6 stuks) (weinig vet)
*2 snackerjack wafels (smaken; appel/caramel) (weinig vet, wel suikers)
*3 beschuit (weinig vet)
*portie zonnebloemzitten (redelijk vet)
*1 shoarma broodje (weinig vet)
*4 pinda's (vet)

rooster alle broodjes in het resept, en laat ze minimaal 3 uur drogen.
Snipper de beschuitjes, toostjes, snackerjacks&broodjes in kleine deeltjes ter grootte van een flinke zonnepit.
Pel de 4 pindas tot 8 nootjes, haal het velletje ervan af en stamp het in fijne korrels.
als slot mengen, zonnebloempitten doorheen gooien, en klaaar!

maximaal 2 kleine bakjes per week voeren, en je gaaitje zal het heerlijk vinden!...

(srry ik had ff creatief opgezocht wat gaaitjes mochten hebben en daar een mix van gemaakt) nana vind het heerlijk, al voer ik niet teveel hoor Wink
Bericht Dinsdag 8 Augustus 2006 10:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: creatief in de papegaaien-keuken  Reageer met quote  

Dat klink wel grappig, maar kan dat wel die snackerjacks? Of hoe je dat ook schrijft? Weet niet of caramel zo goed is voor gaaien?
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik vind t persoonlijk wel wat erg veel meel/brood dingen? Embarassed En die suikerkoekjes zou ik dr ook niet door doen...en ook geen pindas Rolling Eyes Embarassed

Zelf maak ik mengsels van fruit, groente, rozenbottel, bloempjes zoals madelief en paardebloem, rozijntjes, beetje rijst, paar stukjes spagetti , eivoer, weinig geplette nootjes, soms wat pijnboompitjes of zonnepitjes ,gekookt ei enzo. Ik geef ze wel eens een stukje brood of toastje hoor...maar ik dacht dat te veel niet zo goed was?
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 1:44 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geloof dat Verstappen over suiker zei dat geraffineerde suiker niet zo goed was? Ongeraffineerde (ofzo) kon weer wel?

Madelief? Geef je de bloemen?
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja de bloempjes...vinden ze heel erg lekker Very Happy Je kunt ze zelf ook eten...staat leuk in een salade Laughing
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 4:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Huh? Waar smaken ze naar? En nu niet zeggen: Naar madelief. Laughing
Zijn ze bitter? Of???
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 5:02 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

heej, ja er zijn een aantal kwekers die beweren dat snackerjacks (appel/caramel) geen kwaad kan! Nana vind het lekker maar ik geef het zelden hoor Wink ..zo hoorde ik verhalen in de zaak))
Teveel meel etc. kan dat nou zo slecht zijn? het blijft uitkijken met gaaitjes he! haha.

Trouwens iemand voerde soms een blokje kaas aan een papegaai terwijl papegaaien melkproducten niet/moeilijk kunnen verteren, ik stuurde haar een mail het niet te doen..maar ze zei dat of en toe het heel gezond was??

Oh dat recept van tommy klinkt ook goed! ff uitproberen Wink
Bericht Woensdag 9 Augustus 2006 7:14 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het is niet zo dat alle melkproducten een probleem zijn. De lactose in melk is het probleem als ik het me goed herinner. Dus melk is heel erg slecht. Maar in bv yogurt, biogarde & kaas zit geen (bijna geen?) lactose meer, dus dat kan geen kwaad. Wat yogurt of biogarde op zijn tijd is volgens mij zelfs gezond. Kaas kun je best af en toe geven als "snoepje". Het is eigenlijk wat te vet en te zout voor je gaai.
Bericht Donderdag 10 Augustus 2006 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Biogarde is zelfs heel erg gezond! Hooimeijer raadt zelfs aan biogarde te geven. (Een druppeltje is genoeg, maar daar houden ze zich hier niet aan hahaha)
Bericht Donderdag 10 Augustus 2006 11:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm
  Berichten van afgelopen: