"Dat lust ik niet"

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja ik ben een heel lastige groente-eter. En ik ben ook nog vegetarier, dus dat schiet niet op Embarassed.
Bericht Dinsdag 17 Maart 2009 8:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh? Ben je vegetariër? En dan geen groenten eten? Waarmee vang je het op? Smile
Ben je principe-vegetariër of vind je vlees gewoon niet lekker?
Bericht Woensdag 18 Maart 2009 7:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Principe-vegetarier.

Sommige groenten (ik noem het altijd "Italiaanse groenten" omdat het standaard in pasta's en pizzas zit - aubergine, courgette, tomaat, champignon, paprika) lust ik wel. Maar die "typische Nederlandse" groenten (kool, witlof, spruitjes) - blegh!

Dus we eten veel van de groenten die ik wel lust en veel noten. Maar het is af en toe wel lastig: als ik ergens ga eten zeg ik natuurlijk dat ik vegetarier ben, maar als ze dan verder vragen en horen welke groenten ik allemaal niet lust, zie je ze wel even bedenkelijk kijken Embarassed.
Bericht Woensdag 18 Maart 2009 8:23 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van je afzetten meid, jou levenswijze en wat je niet lust lust je niet. Niet wakker liggen van wat anderen denken (zo denk ik, al botst dat wel graag eens maar so what, ik ben wie ik ben, jij ook)
Bericht Woensdag 18 Maart 2009 10:17 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja dat klopt wel. Gelukkig vragen mensen meestal wat ze voor een vegetarier moeten koken, dus dat kan ik zelf al wat sturen ("pasta met rode saus en groenten, of pasta met kaassaus zijn vrij makkelijk te maken") Laughing
Bericht Woensdag 18 Maart 2009 10:38 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oef dat zijn inderdaad niet veel groenten.
Ik vind het wel bewonderingswaardig dat je vegetariër bent. Ik zou dat eerlijk gezegd niet kunnen. Daarvoor vind ik vlees nét iets te lekker. Ik heb er wel over nagedacht maar heb gekozen voor diervriendelijker vlees. (= geen bio industrie spul)
Ze kunnen toch iets van een roerbak maken? Met wat tempeh en iets van een kaasburgertje? Of neig je meer naar de veganistische kant? Embarassed Ik meen dat is sommige sauzen wel dierlijke bij-producten zitten. Let je daar ook op? Smile
Bericht Vrijdag 20 Maart 2009 6:55 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ugh nee, veganistisch gaat mij te ver. Dan kun je alleen maar sla eten.

Ik let wel op dierlijk vet en dierlijke bouillion in producten (eet ik dus niet), maar niet op kleurstoffen, e-nummers en gelatine.
Bericht Vrijdag 20 Maart 2009 7:54 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm
  Berichten van afgelopen: