De smaak van Nutribird, yek

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Scenic en ZuPreem zijn qua prijs ook heel vriendelijk... de prijs is helaas (of gelukkig Smile net hoe je het bekijkt) niet rechts evenredig met de kwaliteit, maar als ik zeg dat iets troep is, dan is dat gebaseerd op wat ik hier gezien heb. Nutribird werd extreem slecht gegeten (dus minpunt 1), de ontlasting was vreselijk (minpunt 2) en de grijze zag er niet uit (minpunt 3). Dat bij elkaar opgeteld en ik zie geen enkele voordeel om mijn vogels met die troep Wink te voeren, want ze eten het niet graag en hun gezondheid gaat achteruit.
Bericht Donderdag 25 Maart 2010 5:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

Als ze het volgens jouw woorden extreem slecht eten dan kun je je afvragen of de verdere problemen die jij ondervindt (achteruitgang gezondheid) wel de oorzaak is van Nutribird zelf, of dat de vogel gewoon niet voldoende eet c.q. niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Wink

Als je na een poosje proberen er achter komt dat de vogel Nutribird gewoon niet lekker vindt c.q. vertikt om het te eten dan moet je er mee stoppen en niet net zo lang door gaan totdat je de gezondheid achteruit ziet gaan, lijkt mij.
Bericht Donderdag 25 Maart 2010 7:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ok, dan even ter verduidelijking.Mijn vogels gaan om de twee jaar voor een check-up inclusief bloedonderzoek, elk jaar wordt de ontlasting onderzocht. Ze eten zo gevarieerd en vers dat de gemiddelde papegaai in de huiskamer ervan kan dromen. Ze at het slecht ja, in de zin van pas als er niks anders op zat dan hongeren of de pellets eten (en ze eet pellets normaalgesproken heel makkelijk) - maar ze at absoluut genoeg. Ze worden hier elke week gewogen. Ook mogen volop gebruik maken van de lichamelijke oefening die hun meest natuurlijk is - vliegen. Of ik denk dat de mindere conditie door de Nutribird kwam? Ja, ik heb mijn vermoeden dat dat toch enigszins met elkaar te maken had. Op andere pellets doen ze het prima (en eten het graag).

De situatie ligt iets ingewikkelder; toendertijd was er voor ons niks anders beschikbaar (ik wonde niet in Nederland). Met achteruitgang in gezondheid bedoel ik het eerste wat opvalt - de toestand van de bevedering. Ze zag er gewoon minder goed uit dan op andere pellets.

Maar: net als mensen hebben papegaaien individuele behoeften; de een doet het beter met dit en de ander met dat. Ik weet ook van mensen wiens vogels het beter doen op andere soort pellets dan de Harrison's (stel je voor, de horror! Laughing); daarom zeg ik ook dat het gewoon de ervaring is die ik hier heb opgedaan, niet dat Nutribird per definitie een slechte pellet moet zijn.

Alleen is het wel zo, dat je van die dingen hebt die je bij heeel veel mensen ziet... zoals die vieze stinkende koeienvlaaien van een ontlasting. En daar kun je dan niet echt omheen, hoe goed de pellets ook mogen testen Wink
Bericht Donderdag 25 Maart 2010 7:54 pm
Roca
Net uit het ei

Pellets.  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Het is frappant, ik heb Rocky en Cara altijd Nutribird gegeven omdat de dierenarts Dr. Feld dit adviseerde, en zij hebben het altijd met smaak opgegeten. Het lijkt er op dat smaken blijkbaar verschillen, want zij aten het als laten we zeggen, als gebak, zo lekker vonden zij het. Als wij voor controle naar Dr. Feld gingen, vond hij dat zij er uitstekend en mooi glanzend uitzagen, en dat hadden wijzelf ook geconstateerd, maar zoals ik al aangaf, net als bij mensen vindt de ene persoon of diertje dit lekkerder dan de andere.

Dit wilde ik gewoon even laten weten.

Groetjes,

Roca
Bericht Dinsdag 6 April 2010 2:27 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Chico is een makkelijke eter betreft pellets, zupreem, optibird, harrison, scenic het maakt niet uit. Maar van nutribird wil hij niks weten. Het is gewoon smaken verschillen! Laughing
Bericht Dinsdag 6 April 2010 4:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

Het betreffende artikel staat op www.pubmed.com
Ik heb vandaag geprobeerd hem er op school vanaf te halen maar ik krijg zelfs daar geen volledige versie te zien Sad

frustrerend Stom! Stom!
Bericht Dinsdag 6 April 2010 6:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vind Nutribird P15 chemisch-zoet ruiken.
Aiko kreeg dit door zijn pap toen hij nog een baby was. Nu moet hij er niets meer van hebben.
Bericht Donderdag 22 April 2010 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hier eten ze nutribird tropical, ik vind persoonlijk dat het zoetig ruikt alhoewel het niet zo lekker smaakt. helaas zijn nutribird pellets de enige die er hier in de buurt verkrijgbaar zijn en de aga's eten zowiezo enkel zaad met voldoende aanvullingen. Ze eten de pellets wel alhoewel er veel gesmost wordt
Bericht Dinsdag 27 April 2010 2:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by irene
Chico is een makkelijke eter betreft pellets, zupreem, optibird, harrison, scenic het maakt niet uit. Maar van nutribird wil hij niks weten. Het is gewoon smaken verschillen! Laughing

Mijn grijsje idem dito. Lust alle pellets behalve Nutribird.

Als Versele-Laga (maker van Nutribird) om te beginnen nou eens die chemische geur-/smaakstof met minimaal de helft terugbrengt zal de pellet hoogstwaarschijnlijk een stuk beter in de smaak vallen. De gore chemische na-smaak die ik proef proeven klaarblijkelijk veel vogels ook.
Bericht Dinsdag 27 April 2010 2:45 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm
  Berichten van afgelopen: