De smaak van Nutribird, yek

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Apple740
Kuikentje

De smaak van Nutribird, yek  Reageer met quote  

Pellets die ik in huis heb van Harrison en Zupreem zijn best eetbaar. Harrison smaakt pinda-achtig en Zupreem (de gekleurde fruitvariant) smaakt naar kauwgomballen.
Nutribird (p15) daarentegen zit echt een gore chemische smaak aan, alsof je per ongeluk wat zeep of parfum in je mond krijgt. Dit wil je je vogel eigenlijk niet aandoen.

Ligt dit aan mijn smaakpupillen of vinden jullie Nutribird ook zo'n vieze nasmaak hebben?
Bericht Donderdag 17 December 2009 5:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: De smaak van Nutribird, yek  Reageer met quote  

Hahaha ik vind nutribird al stinken als je pak open trekt. Embarassed Wat vindt je vogel ervan?
Bericht Donderdag 17 December 2009 10:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihii, sorry. Kon het niet laten maar ik moet je gelijk geven. Ik proef namelijk ook altijd alles eer ik iets aan mijn dieren geef en moet toegeven, ik vind ze ook maar niets.
Bericht Donderdag 17 December 2009 10:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jaren geleden had ik die pellet en hij smaakt idd net zoals hij ruikt. muffig en chemisch (jegggg)
Bericht Donderdag 17 December 2009 11:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Apple740
Kuikentje

Re: De smaak van Nutribird, yek  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hahaha ik vind nutribird al stinken als je pak open trekt. Embarassed Wat vindt je vogel ervan?

Het is niet zijn favouriet maar het wordt wel gegeten (zij het niet echt enthousiast).
Ik geef het puur voor de afwisseling en omdat de zak nog niet leeg is. Zomaar weggooien is ook weer zoiets.

Eigenlijk wel jammer dat de makers van Nutribird er zo'n chemische bijsmaak aan hebben gegeven en niet hebben gekozen voor een meer natuurlijke flavour, want op zich heeft de pellet wel potentie. De vorm/grootte is goed en het is lekker goedkoop. Vogels kunnen er naar hartelust mee knoeien zonder dat het baasje paniekerig alle op de bodem van de kooi gevallen brokjes weer bij elkaar moet rapen vanwege de dure prijs (Harrison). Smile
Bericht Vrijdag 18 December 2009 12:00 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben in elk geval (niet meer) paniekerig bij mijn harissons. Nu maal ik ze en sinds ik dat doe is er geen geknoei meer. Toen ik ze volledig gaf wel, toen vonden ze het vooral leuke knikkers Shocked Laughing
Bericht Vrijdag 18 December 2009 10:29 am
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb vroeger ook een tijd harrisons gevoerd en ben daar weer vanaf gestapt ivm prijs en knoeien.

Na heel veel soorten geprobeerd te hebben ben ik toch weer terug bij de harrisons....

ze krijgen nu een afgemeten aantal brokjes, 10-12 per dag en sindsdien knoeien ze niet of nauwelijks meer. Als ze nu iets knoeien halen ze het vaak ook weer op van de bodem.

Ik was bang dat ze op die manier te weinig zouden krijgen maar ze zijn juist iets aangekomen Confused

Ik doe met 3 kleinere gaaien zeker 1,5-2 maanden met een zak denk ik, ik koop het in engeland, dus 20 euro per maand voor 3 vogels vind ik eigenlijk best goedkoop Very Happy

en dat de gekleurde zupreem naar kauwgomballen smaakt, tja klinkt ook niet super gezond toch? Bovendien hebben over het algemeen dieren niet dezelfde smaak als wij, dus daar zou ik me niet heel druk over maken.

ik heb er eentje die nutribird verkiest over harrisons, maar dat is meer wat de boer niet kent dat vreet ie niet volgens mij Laughing
Bericht Vrijdag 18 December 2009 12:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
en dat de gekleurde zupreem naar kauwgomballen smaakt, tja klinkt ook niet super gezond toch?

Ik had me iets voorzichtiger uit moeten drukken; het ruikt naar fruit kauwgomballen maar dit proef je maar een klein beetje terug, dus het is niet zo dat je echt een kauwgombal zit te eten zeg maar. Smile
Ik vind het een goede en smakelijke pellet.
Bericht Vrijdag 18 December 2009 7:52 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik vind die chemische kleurtjes niks. Voegt weinig toe aan het voer en is vooral leuk voor de eigenaar.

Als het naar fruit smaakt dan vraag ik me af hoeveel suiker e.d. ze er aan toegevoegd hebben. Zoveel fruit dat het daardoor ernaar smaakt lijkt me niet mogelijk ivm consistentie en houdbaarheid....

Ik zou voor de gewone natural gaan dan, geen chemische kleurtjes en groenten ipv fruit (is toch gezonder en fruit eten ze vaak erbij makkelijker dan groente).
Bericht Vrijdag 18 December 2009 8:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Ik zou voor de gewone natural gaan dan

Die heb ik in bestelling staan. De fruit variant lijkt me wel aardig om mee af te wisselen. De verschillende fruitvormpjes van deze pellet zijn wel grappig, hierdoor heeft de vogel steeds iets anders in z'n mond. En de kleurstoffen, ach, wij mensen eten dat ook heel ons leven. Met name de kinderen/zoetekauwen onder ons.

Zupreem schijnt de no1 verkopende pellet in Amerika te zijn, dus met de kwaliteit zal het wel goed zitten.
Bericht Vrijdag 18 December 2009 11:36 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

dat iets goed verkoopt wil niet altijd zeggen dat het het beste is Wink

wedden dat hier in Nederland Nutribird de best verkochte is? Heeft vooral veel met distributie en marketing te maken. En pedigree en whiskas.... pffff Rolling Eyes

Al geloof ik zelf ook dat zupreem een goede pellet is hoor, heb hem hier ook een tijd gevoerd.
Bericht Zaterdag 19 December 2009 8:18 am
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Al geloof ik zelf ook dat zupreem een goede pellet is hoor, heb hem hier ook een tijd gevoerd.

De natural neem ik aan? Hoe smaakt deze eigenlijk?

Mocht je 'm nooit geproefd hebben: iemand die wel eens een Zupreem natural heeft geproefd?
Bericht Zaterdag 19 December 2009 2:15 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

zit niet echt veel smaak aan, wel wat lekkerder dan de nutribird. Harrison's blijft het lekkerst Wink

Maar lekker is niet altijd goed dus daar kijk ik niet als eerste naar (streng ben ik he Embarassed )
Bericht Zaterdag 19 December 2009 7:56 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Naar de prijs kijk ik niet. Ik vind het belangrijk dat mijn dieren goed voer binnen krijgen. het is namelijk gebleken dat 90% van alle medische en niet medische problemen door verrkeerd voer komen.

aderverkalking en leververvetting zijn 2 die veel voorkomen bij papegaaien die verkeerd voedsel krijgen. het is voornamelijk belangrijk om een uitgebalanceerd dieet te geven en in de vorm van een pellet is dat het makkelijkst (net zoals hondenbrokken)

het is dus belangrijker om te kijk waar de pellet uit bestaat en wat er aan toegevoegd is en hoe hij verwerkt wordt, dan naar kleur en menselijke smaak.

Kleur en smaak is namelijk een relatief begrip
Bericht Zondag 20 December 2009 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

Dit topic ging speciaal over smaak, en zoals ik idd al zei hebben dieren daar een andere perceptie van dan wij.

om even op prijs te reageren, dit is mij ook absoluut onbelangrijk, maar voor de meesten niet, aangezien niet iedereen het even breed heeft.

Bovendien hoorde ik laatst weer dat harrisons ook niet compleet is, dus waarom zou een goedkoper alternatief geen goede of zelfs betere optie zijn? Zowel qua prijs als qua inhoud.

Opticat van de Lidl is goedkoper dan Whiskas maar wel veeeel beter voer....

Carocroc schijnt zelfs beter te zijn dan Eukanuba.... en kost minder dan de helft! (onderzoek van een aantal jaren terug, kan inmiddels anders zijn!)

Het draait voor een groot deel om marketing.... Ik ga zelf daarom ook steeds meer twijfelen of nutribird echt zo slecht is als veel mensen denken...

Jammer dat ik geen inzicht heb in de onderzoeken van de faculteit, die hebben daar onderzoek naar gedaan en zijn daarom van de Harrisons afgestapt.... Shocked Naar wat ik hoorde zijn ze of op de scenic of op de zupreem over.... iemand zou kijken voor mij of hij de gegevens nog kan achterhalen. ben benieuwd....
Bericht Zondag 20 December 2009 10:22 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm
  Berichten van afgelopen: