ik ben net de folder aan het bekijken van de tuinen met de aanbiedingen en ik zie daar een aantal dingen instaan maar ik weet niet of deze geschikt zijn voor onze papegaaitjes?
noten en vruchten muesli
gedroogde cranberry's
gepelde zonnebloempitten
turkse abrikozen zonder pit
pruimen zonder pit
In gedroogde vruchten mixen die je zo koop bij de betere diernzaken zitten dit soort ingedienten toch ook dacht ik??
Wie weet dit zeker?
Zondag 14 Oktober 2007 10:17 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
je hebt helemaal gelijk hoor, daar zitten ze ook in. haal wel bij de abrikozen met pit de pitten er uit vanwege blauwzuur dat er in zit, verder kunnen ze alle vruchten hebben hoor. zowel vers als gedroogd. bij ons zijn ze er dol op. en kokos
Maandag 15 Oktober 2007 1:12 pm
Sue Moderator
Re: De Tuinen
Dat mag wel hoor. Wees alleen spaarzaam met muesli, want hier zit wel eens suiker door??
Ik zou even opletten dat er bij de gedroogde vruchten geen zwaveldioxide is toegevoegd aangezien dit plukken zou kunnen triggeren/ verergeren.
Ik heb ook wel eens bij de Tuinen gekeken en toen zat in alle gedroogde vruchten zwaveldioxide....ik heb ze daar maar laten liggen en bij een goede notenboer gevraagd naar vruchten zonder dat spul en hij had ze ook... Die mixen van de vogeljungle vallen hier ook heel goed in de smaak
Dinsdag 16 Oktober 2007 11:11 am
Sue Moderator
Ik meen dat zwaveldioxide zorgt dat de vruchtjes er lekker gekleurd uitzien? Tenminste, dat had ik volgens mij gelezen. Volgens mij nergens voor nodig. Ook minder fel gekleurde vruchtjes zijn lekker.
Idd die vraag heb ik ook aan de notenboer gesteld en hij vertelde dat het idd alleen maar voor de kleur is..echt jammer, want het is nergens voor nodig...
Dinsdag 16 Oktober 2007 7:59 pm
Sue Moderator
Tja, het is eigenlijk een beetje overbodig he?
Mensen vinden het er minder smakelijk uitzien als het er bruin uitziet ipv rood. Daarom worden er ook speciale lampen gebruikt bij vlees enzo. Een hele studie is dat, eten presenteren.
Dinsdag 16 Oktober 2007 8:21 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm