De Tuinen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Daantjuh
Beginnende vlieger

De Tuinen  Reageer met quote  

ik ben net de folder aan het bekijken van de tuinen met de aanbiedingen en ik zie daar een aantal dingen instaan maar ik weet niet of deze geschikt zijn voor onze papegaaitjes?

noten en vruchten muesli
gedroogde cranberry's
gepelde zonnebloempitten
turkse abrikozen zonder pit
pruimen zonder pit
Bericht Zondag 14 Oktober 2007 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

In gedroogde vruchten mixen die je zo koop bij de betere diernzaken zitten dit soort ingedienten toch ook dacht ik??
Wie weet dit zeker?
Bericht Zondag 14 Oktober 2007 10:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je hebt helemaal gelijk hoor, daar zitten ze ook in. haal wel bij de abrikozen met pit de pitten er uit vanwege blauwzuur dat er in zit, verder kunnen ze alle vruchten hebben hoor. zowel vers als gedroogd. bij ons zijn ze er dol op. en kokos
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 1:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: De Tuinen  Reageer met quote  

Dat mag wel hoor. Wees alleen spaarzaam met muesli, want hier zit wel eens suiker door??
Ik zou even opletten dat er bij de gedroogde vruchten geen zwaveldioxide is toegevoegd aangezien dit plukken zou kunnen triggeren/ verergeren.
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 6:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb ook wel eens bij de Tuinen gekeken en toen zat in alle gedroogde vruchten zwaveldioxide....ik heb ze daar maar laten liggen en bij een goede notenboer gevraagd naar vruchten zonder dat spul en hij had ze ook... Wink Die mixen van de vogeljungle vallen hier ook heel goed in de smaak Laughing
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 11:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat zwaveldioxide zorgt dat de vruchtjes er lekker gekleurd uitzien? Tenminste, dat had ik volgens mij gelezen. Volgens mij nergens voor nodig. Ook minder fel gekleurde vruchtjes zijn lekker.
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:11 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Idd die vraag heb ik ook aan de notenboer gesteld en hij vertelde dat het idd alleen maar voor de kleur is..echt jammer, want het is nergens voor nodig... Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:59 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja, het is eigenlijk een beetje overbodig he?
Mensen vinden het er minder smakelijk uitzien als het er bruin uitziet ipv rood. Daarom worden er ook speciale lampen gebruikt bij vlees enzo. Een hele studie is dat, eten presenteren. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 8:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:39 pm
  Berichten van afgelopen: