|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
| dennenappels |
|
|
Ben al een hele tijd aan het zoeken
naar het topic waar iets over dennenappels
in staat.
Kan het niet vinden
Dus vraag ik het maar......
Mogen de gaaitjes dennenappels of niet? |
Woensdag 19 April 2006 6:29 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Goede vraag.
Heb wel eens een foto gezien in een boekje waar ook een gaai aan een hele tak met denneappels zat te eten.
MAAR,of dat mag??
Zou ik zelf ook graag willen weten. |
Woensdag 19 April 2006 7:57 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik weet niet meer van wie maar op de fluffie dag hoorde ik iemand zeggen dat het giftig is. |
Woensdag 19 April 2006 8:34 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Dat hoorde ik ook...tijdens die film zei iemand dat omdat de gaaien in die film denneappels aten
Maar ik geef ze dus wel...en ze leven nog steeds!
Ik zal eens gaan zoeken, maar ik durf er mn handen bijna voor in t vuur te steken dat t geen kwaad kan  |
Woensdag 19 April 2006 8:41 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Verse takken en dennenappels worden geregeld gegeven als bezigheid
Bron: pakara in een stuk over BBtjes... nog even verder zoeken in t engels
Ha!, nu weet ik t helemaal zeker Ik dacht dat pineapple een dennenappel was, maar dat is een ananas Maar als je pinecone en parrot intikt in de plaatjes afdeling van google, dan zie je allemaal dennenappel-papegaaienspeeltjes Dennenappels gevuld met pitjes, of op een stokje, met een belletje eraan... Nou ja...lijkt me duidelijk, t kan harstikke goed Maar dat wist ik dus eigenlijk al  |
Woensdag 19 April 2006 8:55 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Mijn hele voortuin ligt vol met denneappels en die ga ik nu lekker aan TT geven!
Ik was degene die dacht dat ze giftig waren op de Fluffie-dag omdat takken van naaldbomen ooit afgeraden zijn door een d.a. die ik hoorde.
Maar Tommy zei tijdens de F-dag al dat zij ze gaf zonder nare gevolgen dus Teun mag binnenkort lekker aan de gang
Trouwens: ze kreeg een prachtig huisje van Patricia tijdens de F-dag (waarvan P vreesde dat het wat klein was, maar ik dacht dan klimt ze er toch lekker óp ipv ín) maar dat is wel zó'n eng huisje Daar doet ze nog ff helemaal niks mee! Ja, er van weghollen
Het 'kralending' is wel een groot succes (maar wacht maar, dat huisje komt ook nog wel goed) |
Donderdag 20 April 2006 7:53 am |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Leuk....dan ga ik er ook rapen hier
in het bos.
Je kunt er zulke leuke speeltjes van maken  |
Donderdag 20 April 2006 9:18 am |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Vergeet ik te vragen: Marjet.....moet ik ze
eerst wassen of doe jij dat niet?? |
Donderdag 20 April 2006 9:19 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik was ze wel eerst als ik ze hier in t dorp vind, maar als je ze uit t bos haalt, dan denk ik dat t echt geen punt is als je dat niet doet hoor. Als ik met ze in t bos ben zet ik ze ook zo op een ongewassen boom en geef ze dan ook ongewassen dennenappels. Die ik mee naar huis neem was ik dan weer wel  |
Donderdag 20 April 2006 12:42 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Ohhh leuk, denneappels mogen Daar kun je dus echt leuke dingen mee doen. Al hang je ze aan de speelboom, hebben ze toch weer eens wat anders te knagen en te spelen.
TT bang van het huisje ridder schijtebroek hier sprong er meteen in Zo zie je maar, geen peil op te trekken op die gekke vogies
Gizzie heeft er inmiddels twee, eentje aan zijn speelboom in huis en een riante villa die ik in de kronkelhazelaar hang als we buiten zitten (die villa was dus eigenlijk voor TT bestemd, maar bij het inpakken bleek dat er teveel scherpe ijzerdraadjes uitstaken. Ik was bang dat TT-tje zich zou verwonden en heb nog gauw een kleiner huisje gehaald . Inmiddels heb ik het huisje "verbouwd" en het is weer veilig.
Gelukkig speelt Teuntje wel al met het kralenspeeltje. Gizmo heeft er ook een en vond ook die meteen prachtig. Rare jongens die gaaitjes, ze blijven je verbazen
Wel jammer dat we dat niet eerder wisten van die denneappels...hadden we meteen Marjet's voortuin kunnen plunderen  |
Donderdag 20 April 2006 3:17 pm |
|
|
wen87
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Tommy
Verse takken en dennenappels worden geregeld gegeven als bezigheid
Bron: pakara in een stuk over BBtjes... nog even verder zoeken in t engels
Ha!, nu weet ik t helemaal zeker Ik dacht dat pineapple een dennenappel was, maar dat is een ananas Maar als je pinecone en parrot intikt in de plaatjes afdeling van google, dan zie je allemaal dennenappel-papegaaienspeeltjes Dennenappels gevuld met pitjes, of op een stokje, met een belletje eraan... Nou ja...lijkt me duidelijk, t kan harstikke goed Maar dat wist ik dus eigenlijk al
mag ananas niet dan |
Vrijdag 2 Maart 2007 9:29 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja hoor, dat mag wel  |
Vrijdag 2 Maart 2007 9:31 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Dennenappels vinden ze hier ook geweldig speelgoed!
Heb nooit gehoord dat ananas niet goed is voor ze!  |
Vrijdag 2 Maart 2007 9:31 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoho dat is dus ook niet waar alleen is t best gek dat pineappel een ananas is...daar ging t over (pine=den, apple=appel...denneappel? nee dus ) |
Vrijdag 2 Maart 2007 9:34 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
ANANAS MAG DUS WEL!!!!
Hoop dat de vergissing nu uit de lucht is?  |
Vrijdag 2 Maart 2007 9:35 pm |
|
|
|
|