|
|
|
millie
Kamikaze piloot
| dieca pellets |
|
|
iemand een idee hoe dat er uit ziet zag het op internet dat ze hun eigen pellet hebben 9.20 voor 1 kilo geloof ik |
Maandag 29 Januari 2007 10:46 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
MMM,ben maar meteen eens gaan kijken.
Mij zegt het niet veel!!!
Jammer dat er geen foto's bij staan!!! |
Maandag 29 Januari 2007 11:05 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja indd en het is net nieuw ze hebben ook geen proefzakjes ofzo ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat je dan gelijk een kilo neemt? |
Maandag 29 Januari 2007 11:06 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Mss. heeft ie dat ook wel!!!
Denk heus wel dat ie daar niet moeilijk over doet!!! |
Maandag 29 Januari 2007 11:10 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jaa indd maar ik ga geen proefpakketje bestellen 6.20 verzendkosten voor een proefzakje dan hoeft het niet hoor heb ecoen harrison en scenic wel genoeg was wel benieuwd hoe het er uit ziet |
Maandag 29 Januari 2007 11:16 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Het is het eigen voer van Dieca. Het ziet er heel erg hetzelfde uit als Ecobird. In de winkel krijg je zo een proefzakje. Ik heb nog een proefzakje voor Marleen staan met pellets voor Grijsjes. Ik heb er zelf geen ervaring mee. |
Maandag 29 Januari 2007 12:16 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
hmmm om langs die winkel te gaan beetje ver |
Maandag 29 Januari 2007 1:30 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Ik weet dat Janina deze pellets voert^^.
Zelf heb ik er geen ervaring mee. |
Maandag 29 Januari 2007 5:01 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
oo dat dat janina scenic voerde |
Maandag 29 Januari 2007 6:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: dieca pellets |
|
|
He? Heeft Dieca een eigen pellet?!
Ik vind het een beetje vreemd? Ik heb natuurlijk nog niet gelezen hoe of wat.. Maar het klinkt mij een beetje raar in de oren? Kan het niet zijn dat hij een pellet heeft gekocht en die z'n eigen verpakking heeft gegeven?
Het ontwikkelen van een GOEDE pellet kost best veel onderzoek..
Ik zou niet graag hebben dat mijn vogels proefobjecten zijn..  |
Maandag 29 Januari 2007 11:16 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de pellets in samerwerking met Ecobird zijn gemaakt?
Ze lijken heel erg op elkaar en Sjaak zei dat ze qua samenstelling ook bijna helemaal gelijk waren. Hij begon er pas over toen ik al had afgerekend en weg wilde gaan, dus ik heb er niet veel meer over gevraagd. Hij heeft toen een proefzakje meegegeven voor Grijsjes, dus dat krijgt Marleen. Als ik er weer een keer kom, dan zal ik er wel meer over vragen, maar dat zal nog wel een tijdje duren. |
Dinsdag 30 Januari 2007 10:37 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhhh, ik snap het. Ben blij dat te horen.
Ik ben erg benieuwd wat hij erover zegt. Als ik in de buurt ben, kan ik het ook wel vragen. (Kan ook wel eventjes duren?) |
Dinsdag 30 Januari 2007 2:43 pm |
|
|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Ik gebruik de Dieca pellets met goed resultaat tot nu toe.
Ze vinden het erg lekker, in het begin was de ontlasting wat dunner, nu gaat het goed.
Ik gaf ze altijd Harrison pellets, en als ik ze beide geeft, eten ze die van Dieca het eerste.
Ik denk niet dat Dieca het kan maken om pellets te promoten als ze niet goed uitgetest zijn, er zit als extra cocosolie bij, en van kwaliteit is het net zo goed als HP, volgens Sjaak eigenaar van Dieca
Het enige nadeel is, dat het erg kruimelt, maar daar kan je ook weer wat lekkers van maken
Het voordeel is dat het een stukje goedkoper is, ik betaal voor 1 kg. aan HP 15 euro's, ook niet duur vind ik.
Ik ben het nog steeds aan het uitproberen, voor mij maak de prijs niet zoveel uit met 3 gaaitjes, ik doe er heel lang mee, ze krijgen genoeg tussendoortjes |
Maandag 26 Februari 2007 9:15 am |
|
|
Janina
Vlieger
|
|
|
|
Ik gaf inderdaad Scenic, klopt, tot ik van Sjaak ( Dieca ) hoorde dat hij in samenwerking met artsen ( ik weet niet precies hoe zulke mensen heten ) en Wagner een eigen pellet op de markt heeft gebracht,
Het lijkt op Ecobird, alleen is het veel smakelijker, ruikt ook beter en zitten er meer vitamines in.
Ik kreeg gewoon een proefzakje mee, om te kijken wat mijn leger er mee zou doen. Ik heb ze zowel Scenic als Diecapellets gegeven en tot mijn verbazing bleef de Scenic bij de meeste liggen.
Nu heb ik alleen nog een beetje Scenic over wat de kleintjes opeten, want ik krijg het er niet meer in.
HIer krijgen ze nu al een maand of 3 Dieca en ze zien er prima uit.
Geen bruine randjes aan de veren, wat ze met Ecobird wel hadden.
Vinnie, die er heel slecht uitzag nadat hij 5 jonkies groot had gebracht en een ontsteking had, ziet er nu zo mooi uit, vond Bastiaansen ook.
Ikzelf gaf Ecobird altijd graag, maar vond die bruine randjes zo lelijk die ze er van kregen, bij Dieca hebben ze dit dus niet. ( Bij Scenic trouwens ook niet )
De ontlasting is net als anders, stevig, niet dun ofzo, het stinkt ook niet, het is alleen niet rood, als bij de Scenic.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze het er hier heel goed op doen.
Op de Scenic ook eerlijk waar, maar dan kies ik toch voor het prijsverschil, want met 18 aga's is Scenic wel heel prijzig en als er dan een pellet is waar ze het ook goed op doen.... |
Maandag 26 Februari 2007 12:15 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
millie moet de ecobird ineens niet hij wil alleen maar harrison |
Maandag 26 Februari 2007 3:55 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:40 pm