|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
| Drinkfles? |
|
|
(Ik wist niet zeker of dit onder voeding of kooien/speeltjes hoort, verplaats het eventueel maar).
Omdat Solace soep maakt van z'n pellets overweeg ik hem een
drinkfles
te kopen, dan heeft hij daarin tenminste altijd schoon water. Ik weet alleen niet of het hem lukt met z'n tong het palletje/bolletje omhoog te duwen, en of hij uberhaupt snapt wat het is en hoe het werkt.
Heeft iemand ervaring met een drinkfles voor kleine papegaaien? |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:29 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Nou jij zegt en vraagt het en ik zat er voor Charu ook al aan te denken
Sinds zij aan de pellets zit is het water ook steeds een soep bende!
Dus ik ben ook benieuwd wie hier ervaring mee heeft? |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:32 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Ik kwam op het idee omdat het ergens werd aangeraden voor pyrrhura, omdat die ook van soep houden. Maar ik zie in gedachten Solace al naar die fles kijken en zich afvragen wat
dat
in hemelsnaam nu weer is, om vervolgens uit z'n soepbakje (hangt speciaal naast z'n pellets om te soppen) te gaan drinken.  |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:36 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Haha ja zo'n voorstelling haal ik me dan ook gelijk voor de geest.
Ik denk dat je er eerst maar zelf aan moet lurken zodat hij snapt wat de bedoeling is  |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:40 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Hamsters snappen het ook. En Solace is toch zeker slimmer dan een hamster.
Hoop ik tenminste, maar in het geval van de drinkfles twijfel ik.
|
Vrijdag 27 Juli 2007 3:51 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Haha ik hoop het ook maar ik denk wel dat ze het wel snel door zullen hebben hoor.
Ze zijn nieuwsgierig genoeg en onderzoeken altijd alles met hun snavel en tong, dus zullen ze vast wel snel ontdekken van hey er komt water uit  |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:55 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

ze schijnen heel goed water te kunnen vinden heb ik wel eens gelezen maar of dat nou ook bij een fles werkt dat weet ik ook niet
je zou evt een klein beetje in de fles kunnen knijpen zodat er een druppel aan komt te hangen |
Vrijdag 27 Juli 2007 3:58 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Drinkfles? |
|
|
Hahaha dat soep maken ken ik wel, dat doet ze hier ook. Ik zet de bakjes gewoon wat verder uit elkaar en dat werkt redelijk.
De drinkflessen kunnen een uitkomst bieden maar je moet ze meen ik wel in de gaten houden of er geen zaadje (of iets anders) tussen komt. -> Dan werken ze niet meer.. |
Vrijdag 27 Juli 2007 4:37 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Bakjes uit elkaar zetten werkt niet bij een caique als Charu maar oke dat van een zaadje etc ertussen zitten is dan wel weer iets om over na te denken hmm |
Vrijdag 27 Juli 2007 4:42 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Solace maakt soep waar z'n waterbakjes ook staan. Soms is z'n soepbakje zelfs nog helemaal schoon en dan gaat hij toch helemaal naar z'n drinkbakje aan de andere kant van de kooi om te soppen .
Ik ga binnenkort een drinkfles kopen. Als het voor Solace niets blijkt te zijn bewaar ik hem gewoon voor de ratjes. Dus... ik zal laten weten of het iets is, voor de mensen die ook zo'n fles overwegen. |
Vrijdag 27 Juli 2007 4:44 pm |
|
|
Danny
Moderator

We hebben het hier ooit geprobeerd,maar echt een succes vond ik het niet.
En we hadden toen meen ik alleen nog Jip,en die was zo slim,om met de pellets tegen het balletje te duwen.  |
Vrijdag 27 Juli 2007 7:50 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Wil
Bakjes uit elkaar zetten werkt niet bij een caique als Charu maar oke dat van een zaadje etc ertussen zitten is dan wel weer iets om over na te denken hmm
Slimme Charu.. Misschien grotere kooi zodat je de bakjes verder uit elkaar kan zetten? Dat zal Madame leren!  |
Vrijdag 27 Juli 2007 9:29 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Whisper, controleer de drinkfles dan wel iedere keer op verstoppingen.. Dan moet het wel goed gaan. Ze kunnen wel een half dagje zonder drinken hoor! |
Vrijdag 27 Juli 2007 9:30 pm |
|
|
Danny
Moderator

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Wil
Bakjes uit elkaar zetten werkt niet bij een caique als Charu maar oke dat van een zaadje etc ertussen zitten is dan wel weer iets om over na te denken hmm
Slimme Charu.. Misschien grotere kooi zodat je de bakjes verder uit elkaar kan zetten? Dat zal Madame leren!
Hahahaha,vergeet het maar Sue.
Caiques klimmen ontzettend goed met pellets door een kooi.
Alleen maar om ze te kunnen soppen. |
Vrijdag 27 Juli 2007 9:32 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Solace klimt ook door de hele kooi om z'n pellets te soppen; zelfs nu er een handig soepbakje pal naast z'n voer staat klimt hij om de zoveel tijd naar z'n drinkwater om daar te soppen.
Sue, goed dat je het zegt. Ik zal steeds als ik de fles vul controleren of alles nog goed loopt. Hij heeft altijd nog z'n soepbakje en badje (ververs ik als hij erin gezeten heeft, of anders iedere 1 a 2 dagen als hij het niet gebruikt) dus in geval van nood kan hij daaruit drinken. |
Zaterdag 28 Juli 2007 9:09 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 5:27 pm
|
|
|
|
|