De advertentie van de Huisdiersuper

Drinkfles?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Ervaren vlieger

Drinkfles?  Reageer met quote  

(Ik wist niet zeker of dit onder voeding of kooien/speeltjes hoort, verplaats het eventueel maar).

Omdat Solace soep maakt van z'n pellets overweeg ik hem een drinkfles te kopen, dan heeft hij daarin tenminste altijd schoon water. Ik weet alleen niet of het hem lukt met z'n tong het palletje/bolletje omhoog te duwen, en of hij uberhaupt snapt wat het is en hoe het werkt.

Heeft iemand ervaring met een drinkfles voor kleine papegaaien?
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou jij zegt en vraagt het en ik zat er voor Charu ook al aan te denken Laughing
Sinds zij aan de pellets zit is het water ook steeds een soep bende!
Dus ik ben ook benieuwd wie hier ervaring mee heeft?
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik kwam op het idee omdat het ergens werd aangeraden voor pyrrhura, omdat die ook van soep houden. Maar ik zie in gedachten Solace al naar die fles kijken en zich afvragen wat dat in hemelsnaam nu weer is, om vervolgens uit z'n soepbakje (hangt speciaal naast z'n pellets om te soppen) te gaan drinken. Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Laughing Haha ja zo'n voorstelling haal ik me dan ook gelijk voor de geest.
Ik denk dat je er eerst maar zelf aan moet lurken zodat hij snapt wat de bedoeling is Razz Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hamsters snappen het ook. En Solace is toch zeker slimmer dan een hamster. Hoop ik tenminste, maar in het geval van de drinkfles twijfel ik. Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:51 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Haha ik hoop het ook Wink maar ik denk wel dat ze het wel snel door zullen hebben hoor.
Ze zijn nieuwsgierig genoeg en onderzoeken altijd alles met hun snavel en tong, dus zullen ze vast wel snel ontdekken van hey er komt water uit Surprised
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:55 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ze schijnen heel goed water te kunnen vinden heb ik wel eens gelezen maar of dat nou ook bij een fles werkt dat weet ik ook niet
je zou evt een klein beetje in de fles kunnen knijpen zodat er een druppel aan komt te hangen
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Drinkfles?  Reageer met quote  

Hahaha dat soep maken ken ik wel, dat doet ze hier ook. Ik zet de bakjes gewoon wat verder uit elkaar en dat werkt redelijk.
De drinkflessen kunnen een uitkomst bieden maar je moet ze meen ik wel in de gaten houden of er geen zaadje (of iets anders) tussen komt. -> Dan werken ze niet meer..
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 4:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bakjes uit elkaar zetten werkt niet bij een caique als Charu Laughing maar oke dat van een zaadje etc ertussen zitten is dan wel weer iets om over na te denken hmm
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 4:42 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Solace maakt soep waar z'n waterbakjes ook staan. Soms is z'n soepbakje zelfs nog helemaal schoon en dan gaat hij toch helemaal naar z'n drinkbakje aan de andere kant van de kooi om te soppen Rolling Eyes.

Ik ga binnenkort een drinkfles kopen. Als het voor Solace niets blijkt te zijn bewaar ik hem gewoon voor de ratjes. Dus... ik zal laten weten of het iets is, voor de mensen die ook zo'n fles overwegen.
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 4:44 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

We hebben het hier ooit geprobeerd,maar echt een succes vond ik het niet.
En we hadden toen meen ik alleen nog Jip,en die was zo slim,om met de pellets tegen het balletje te duwen. Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 7:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Bakjes uit elkaar zetten werkt niet bij een caique als Charu Laughing maar oke dat van een zaadje etc ertussen zitten is dan wel weer iets om over na te denken hmm

Slimme Charu.. Misschien grotere kooi zodat je de bakjes verder uit elkaar kan zetten? Dat zal Madame leren! Twisted Evil Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 9:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Whisper, controleer de drinkfles dan wel iedere keer op verstoppingen.. Wink Dan moet het wel goed gaan. Ze kunnen wel een half dagje zonder drinken hoor!
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 9:30 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Wil

Slimme Charu.. Misschien grotere kooi zodat je de bakjes verder uit elkaar kan zetten? Dat zal Madame leren! Twisted Evil Laughing Laughing Laughing

Hahahaha,vergeet het maar Sue.
Caiques klimmen ontzettend goed met pellets door een kooi.
Alleen maar om ze te kunnen soppen.
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 9:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Solace klimt ook door de hele kooi om z'n pellets te soppen; zelfs nu er een handig soepbakje pal naast z'n voer staat klimt hij om de zoveel tijd naar z'n drinkwater om daar te soppen.

Sue, goed dat je het zegt. Ik zal steeds als ik de fles vul controleren of alles nog goed loopt. Hij heeft altijd nog z'n soepbakje Rolling Eyes en badje (ververs ik als hij erin gezeten heeft, of anders iedere 1 a 2 dagen als hij het niet gebruikt) dus in geval van nood kan hij daaruit drinken.
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 9:09 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 5:27 pm
  Berichten van afgelopen: