Gefilterd water is aan te raden omdat de norm van de watermaatschappijen in feite gebaseerd is op de volwassen gezonde mensen. Bedenk dat dokters voor flessenvoeding van zuigelingen ongefilterd leidingwater afraden. Ook voor ouderen en mensen met een zwakkere gezondheid is ongefilterd leidingwater uit den boze.
Aangezien ik geen verstand heb van kids, vroeg ik mij af of dokters dit echt afraden.
Is mij nooit aangeraden. Drinkwater in Nederland is op veel plaatsen van de zelfde kwaliteit als bronwater. Lang leve Nederland!
In andere landen is het minder gesteld met het water
Zaterdag 14 Mei 2005 10:49 am
Sue Moderator
Ja, dat weet ik.. In sommige landen mag je het niet drinken..
Maar soms smaakt het drinkwater zo erg naar chloor.. Het is dan echt vies!
Ik vroeg me af of dit dan niet schadelijk is.. En vooral voor de gaaien in de familie!
Zaterdag 14 Mei 2005 10:52 am
Heijtje Vlieger
Bij mij krijgen ze gewoon leidingwater hoor. Ik drink het zelf ook liever dan bronwater. Sommige mensen hebben grondwater uit de leidingen en ik dacht dat dat niet zo goed was omdat daar teveel ijzer inzit(zelfs goudvissen gaan er dood van) Maar ik weet het niet zeker
Zondag 15 Mei 2005 11:04 am
Sue Moderator
Zelf drink ik ook gewoon leidingwater.. Maar voor de gaaien heb ik een flesje barleduc.. (Of hoe schrijf je dat?)
Hoe komt dat ijzer in het water? Door de leidingen? Of omdat het grondwater is?
Ik dacht dat dat inmiddels toch niet meer zo was? Omdat de oude leidingen zijn vervangen ofzo...maar zeker weten doe ik het nu ook niet meer
Dinsdag 17 Mei 2005 12:30 pm
Heijtje Vlieger
Teveel ijzer komt omdat het grondwater is
Ik weet het omdat mijn schoonzusje grondwater uit de kraan heeft.Het is goed gezuiverd omdat ze op zandbodem zitten maar de vissen gaan dood door een te hoog ijzergehalte.Ik kan me niet voorstellen dat dat goed zou zijn voor gaaien.
Dinsdag 17 Mei 2005 9:12 pm
Sue Moderator
Jeetje, hoe weet je of iets grondwater is? (Stomme vraag?)
Volgens mij kun je van alle plaatsen in Nederland uitzoeken waar het leiding water vandaan komt. Maar waar? Ik zal s kijken.
Woensdag 18 Mei 2005 9:49 am
Heijtje Vlieger
Vaak op oude boerderijen, er staat dan een pomp op die je hoort pompen als de kraan loopt.
Als je op grondwater zit weet je dat.90% zit op gewoon leiding water