Dunne ontlasting door pellets?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb hier het water van Wheezy & Scuttle op de bodem gezet. (In een schaal, ook lekker om te badderen)
Ze moeten dus ver klimmen van hun voerbak naar hun waterbak wat ook het soppen minimaliseert.
Bericht Woensdag 20 Juni 2007 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hey dat is ook een super idee Sue!! Surprised Dat onthoud ik ook ff Wink
Ik begin wel eerst met de waterbak ff weg te halen tot ze wat gegeten heeft, maar ben wel trots op mijn meissie de moeilijke eerster dat ze de pellets in ieder geval wel eet.

En ow ja wat denk je zeg Laughing Sue jij vroeg laatst toch nog of Charu ook last had van agressie gedrag tijdens het eten omdat dat caique eigen zou zijn?

Nou nooit eerder deed ze dat dus en nu haha denk dat ze gister erg honger opeens had, want ik deed de 2e helft v/d dag portie pellets in de bak en mopperen joh niet te zuinig... Shocked ..ik trok mijn hand naar haar zin te langzaam weg Laughing dus dat zou zij wel ff hardhandig 'doen' en toen ik zei 'hoho dame ff een beetje rustig zeg' werd ze echt ff een bitchie Twisted Evil en dook ze de voerbak in! Pech voor haar dat ik niet bang was voor 'de boze caique' Razz

Het zaadvoer had ze natuurlijk de hele dag haar eten ter beschikking, dus dit is wennen voor haar. En ja als je ook nog stukjes pellets in je water laat zakken tja... Rolling Eyes

Is dit voor iemand herkenbaar die zijn vogel ook van zaadvoer overdeed op pellets?
Bericht Woensdag 20 Juni 2007 9:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat zal denk ik al schelen, dat waterbakje er pas inhangen als ze wat heeft gegeten. Very Happy Hoop dat de soep zo minder dik wordt hahaha!

Ik zit me hier rot te lachen om je omschrijving! Hahaha, die kleine bitch met haar zwarte helmpje liet de caique in zich los?!

Dat dompelen hebben ze hier niet gedaan toen ze over werden gezet. Wel liet Zazu alle pellets eerst alle hoeken van de kamer zien!
Bericht Woensdag 20 Juni 2007 11:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mmm,hier mopperen ze bij elk lekker iets. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 20 Juni 2007 11:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tot nu toe had ik dat nog nooit bij haar meegemaakt Danny.
Ben benieuwd of dat gedrag zich dan nu ook gaat ontwikkelen met die pellets.
Bericht Woensdag 20 Juni 2007 11:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb hier het water van Wheezy & Scuttle op de bodem gezet. (In een schaal, ook lekker om te badderen)
Ze moeten dus ver klimmen van hun voerbak naar hun waterbak wat ook het soppen minimaliseert.

Hihi,voor een caique is niks te veel,hahaha.
Ik heb de waterbak en het voerbakje al extra aan ieder een kant gehangen,maar ze doen zich echt bij elke pellet de moeite.
Bericht Donderdag 21 Juni 2007 7:54 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien moet je de pellets platslaan? Of inpakken, dat helpt hier ook! Cool
Bericht Donderdag 21 Juni 2007 10:45 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik laat het nu zo.
Ze eten tegenwoordig eerst de pellets.
Honger hebben ze toch,hihi
En daarna krijgen ze het water.
Bericht Donderdag 21 Juni 2007 10:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar: