|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb hier het water van Wheezy & Scuttle op de bodem gezet. (In een schaal, ook lekker om te badderen)
Ze moeten dus ver klimmen van hun voerbak naar hun waterbak wat ook het soppen minimaliseert. |
Woensdag 20 Juni 2007 7:14 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
Hey dat is ook een super idee Sue!! Dat onthoud ik ook ff
Ik begin wel eerst met de waterbak ff weg te halen tot ze wat gegeten heeft, maar ben wel trots op mijn meissie de moeilijke eerster dat ze de pellets in ieder geval wel eet.
En ow ja wat denk je zeg Sue jij vroeg laatst toch nog of Charu ook last had van agressie gedrag tijdens het eten omdat dat caique eigen zou zijn?
Nou nooit eerder deed ze dat dus en nu haha denk dat ze gister erg honger opeens had, want ik deed de 2e helft v/d dag portie pellets in de bak en mopperen joh niet te zuinig... ..ik trok mijn hand naar haar zin te langzaam weg dus dat zou zij wel ff hardhandig 'doen' en toen ik zei 'hoho dame ff een beetje rustig zeg' werd ze echt ff een bitchie en dook ze de voerbak in! Pech voor haar dat ik niet bang was voor 'de boze caique'
Het zaadvoer had ze natuurlijk de hele dag haar eten ter beschikking, dus dit is wennen voor haar. En ja als je ook nog stukjes pellets in je water laat zakken tja...
Is dit voor iemand herkenbaar die zijn vogel ook van zaadvoer overdeed op pellets? |
Woensdag 20 Juni 2007 9:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat zal denk ik al schelen, dat waterbakje er pas inhangen als ze wat heeft gegeten. Hoop dat de soep zo minder dik wordt hahaha!
Ik zit me hier rot te lachen om je omschrijving! Hahaha, die kleine bitch met haar zwarte helmpje liet de caique in zich los?!
Dat dompelen hebben ze hier niet gedaan toen ze over werden gezet. Wel liet Zazu alle pellets eerst alle hoeken van de kamer zien! |
Woensdag 20 Juni 2007 11:10 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Mmm,hier mopperen ze bij elk lekker iets.  |
Woensdag 20 Juni 2007 11:10 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Tot nu toe had ik dat nog nooit bij haar meegemaakt Danny.
Ben benieuwd of dat gedrag zich dan nu ook gaat ontwikkelen met die pellets. |
Woensdag 20 Juni 2007 11:29 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Sue
Ik heb hier het water van Wheezy & Scuttle op de bodem gezet. (In een schaal, ook lekker om te badderen)
Ze moeten dus ver klimmen van hun voerbak naar hun waterbak wat ook het soppen minimaliseert.
Hihi,voor een caique is niks te veel,hahaha.
Ik heb de waterbak en het voerbakje al extra aan ieder een kant gehangen,maar ze doen zich echt bij elke pellet de moeite. |
Donderdag 21 Juni 2007 7:54 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Misschien moet je de pellets platslaan? Of inpakken, dat helpt hier ook!  |
Donderdag 21 Juni 2007 10:45 am |
|
|
|
|