|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm wat jammer dat Kayla nu geen zin meer heeft in pellets. Het gaat nog wel lukken. Heb je haar veel zaad gegeven? |
Zaterdag 29 September 2007 9:04 pm |
|
|
|
|
joze
Ervaren vlieger
nee hoor, heb maar een beetje gegeven ( ongeveer een eetlepel) |
Zaterdag 29 September 2007 10:10 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah oké! Misschien gaat het vandaag lukken!
Houd je wel haar gewicht in de gaten?  |
Zondag 30 September 2007 9:22 am |
|
|
|
|
joze
Ervaren vlieger
even een update over de pellets
dag 1 at kayla de pellet, maar de volgende dagen niet
ze pakt ze wel, maar zie dat er een hoop poeier op de bodem van de kooi ligt
du ze eet niet veel ervan
iedere avond gaf ik een klein beetje zaad, en dan valt ze echt aan
ze speelt niet veel meer, zit heeeeel veel op haar voerbak , gewoon te wachten of ze zaad krijgt
en dan de hele dag gillen ( om gek van te worden)
heb haar vrijdag op de weegschaal willen zetten , maar dat was ook een ramp
madam gilde alsof ik haar wilde vermoorden, en steeds wist ze weg te komen
een vraag : de pellets die nog in het bakje liggen van de vorige dag moet ik die weggooien ??? of mag ik gewoon bijvullen ??
ik gooi nu de beetjes weg die in de bak liggen |
Maandag 8 Oktober 2007 7:08 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
als je savonds zaad geeft moet je dan niet bij de pellets doen maar de pellets weghalen zodra de zaad op is de pellets weer geven zo hoef je het ook niet weg te gooien,
en aan dat gillen geen aandacht geven hoe moeilijk het ook is maar ik denk dat je nu vol moet houden ze probeert je nu gewoon uit. en als jij toegeeft gaat het je denk ik nooit meer lukken om op haar op pellets te zetten. succes er mee hahahahaha mijn eigenwijsjes eten al een week alleen savonds zaad maar ik houd nu vol ze wegen nog goed schreeuwen wel maar dat is lekker hun probleem  |
Maandag 8 Oktober 2007 8:23 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Wat soms ook kan helpen bij het omschakelen is om de pellets (staat bij Ecobird ook op de toelichting die ik erbij kreeg) te mengen met zacht fruit wat de papegaai graag lust.
Bij de toelichting zit bij mij ook een schema van hoe op te bouwen zodat je vogel er langzaam aan went. Bij de kleinere papegaaisoorten staat, beginnen met 20% van de normale hoeveelheid en dit mengen door het voer/fruit. Vervolgens iedere dag ongeveer 10% meer pellets en 10% minder voer/fruit/zaden.
Ook de resten hoef je niet weg te gooien, daarover staat expliciet vermeld dat je die door eivoer of groenten/fruit kunt mengen. Het is dus niet nodig om de pellets weg te gooien.
Zelf gooi ik ze alleen weg (voor de vogels buiten wel te verstaan) als ze papperig worden en tussen de restanten fruit zitten die worden afgevoerd. |
Maandag 8 Oktober 2007 11:21 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
@ PeCe
Mijn aga's willen totaal geen fruit eten jaa ze zijn kieskeurig.
als ik het op ga bouwen met zaad er door dan eten ze alleen het zaad op. en dan zitten de pellets tussen de zaad schillen en dan moet ik die kleinen korreltjes er uit gaan zoeken steeds aangezien ik hpf geef.
dus dat is voor mij geen oplossing |
Maandag 8 Oktober 2007 12:41 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Millie, Wat het eten ("mengen") betreft, kan je het door meer producten doen, mogelijk dat je aga's wel iets anders (dan fruit en zaden) eten?! Ik heb zelf een parkieten, die mogelijk net zo kieskeurig zijn. Weinig fruit of andere zaken, zeker niet om mee te mengen. Als ik het zou proberen eten ze net als jij zelf ook schrijft alleen de zaden op.
Maar als een vogel voldoende gevarieerd menu krijgt, dan zijn pellets ook niet nodig. Ik ga ze nu zelf sinds deze maand regelmatig ALS afwisseling geven, nog niet eens dagelijks. Persoonlijk ben ik meer voorstander van zaden dan pellets.
Bij de aankoop van Iwan kreeg ik wat pellets, maar die zijn uiteindelijk meer buiten naar de vogels gegaan dan naar April en Iwan. Die aten ze al snel niet meer. Alleen de eerste paar keer hebben ze er wat van gegeten. Zelfs Iwan die ze bij zijn kweker kreeg liet ze al snel liggen. Bij het nieuwe koppel Franka en Frodo kreeg ik ecobird pellets en dat "beetje" werd tot nog toe door alle vier de edels gegeten. Al heeft zaad nog steeds hun voorkeur. Vandaar dat ik nu een hoeveelheid heb gekocht en daar kwam ik de toelichting voor het omzetten in tegen. Dat heb ik hiervoor vermeld.
Zelf zullen ze bij mij om de paar dagen wat pellets krijgen, puur voor de afwisseling. Ik heb niet de doelstelling om ze om te zetten naar pellets. MAAR net als met alles, binnen grenzen, mijn edels bepalen. Merk ik dat ze een voorkeur krijgen voor pellets, dan ga ik de hoeveelheden aanpassen en krijgen ze minder zaden, maar meer pellets. |
Maandag 8 Oktober 2007 5:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Joze, kan je haar niet wegen door eerst een doosje te wegen en daarna Kayla in de doos te wegen? |
Dinsdag 9 Oktober 2007 11:25 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:43 pm
|
|
|
|
|