Eerste keer pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
fer
Vlieger

Eerste keer pellets  Reageer met quote  

Heb vanmorgen de harrison pellets gegeven voor de eerste keer, Youri zit al een uur lang te te roepen dat hij het niks vind pakt de pellet op en gooit hem gelijk op de grond net zo lang tot het bakje leeg is, Mika ging ze gelijk zitten eten pakte het uit de bak in de poot genomen en lekker opgesmikkeld, nu maar hopen dat de jongste een goed voorbeeld geeft en hij het toch gaat proberen
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 8:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Eerste keer pellets  Reageer met quote  

Wow! Mika is wel het voorbeeld zeg! Shocked Harrisons gaan eten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Laughing Hopelijk pakt haar maatje het snel op. Je zou de pellets kunnen breken.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 9:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Re: Eerste keer pellets  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Wow! Mika is wel het voorbeeld zeg! Shocked Harrisons gaan eten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Laughing Hopelijk pakt haar maatje het snel op. Je zou de pellets kunnen breken.

Mika vind ze echt lekker denk ik, Smile heb een paar pellets kapot gemaakt maar ook dat vind Youri niks, Confused maar goed is de eerste keer moet er gewoon aan wennen, komt vanzelf, Wink heb wel het fruit nu terug gedaan want na anderhalf uur roepen om eten vond ik het wel heel erg zielig, en nu zit hij echt te genieten van zijn fruit, Smile en Mika gaat van de pellets naar het fruit en weer terug eet alles door elkaar Veertje
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 9:30 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ook Youri is aan de pellets begonnen, had al een paar keer een pellet in zijn poot genomen maar dan pakte Mika het er weer uit maar nu zit hij er ook van te eten.
Ik weet niet wat Diiana doet met haar baby gaaitjes maar tot nu toe zijn het echt voorbeeldige vogels, of zou ik een beetje bevooroordeeld zijn, maar ben echt trots op ze.
Het is ook zo leuk om te zien hoe ze zich steeds meer thuis gaan voelen en gaan ontdekken wat er in de kooi zit wat de afstand is om er op te springen, ging de eerste keren nog wel eens mis
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 10:44 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, ze zijn volop aan het ontdekken en zo te horen voelen ze zich helemaal op hun gemak. Anders zouden ze niet op ontdekking gaan. Volgens mij heeft Mika toch een goede invloed gehad op Youri om de pellets te gaan eten want zien eten doet eten en na protest moet je dan toch wel eens ff proeven nietwaar. En wat nu, als dat geklaag was eigenlijk niet nodig want het valt best wel mee. Maar ja, als je het niet probeert zal Youri gedacht hebben dan weet je ook nooit of je iets anders in de plaats krijgt. Maar je hebt ze laten staan, ook al heb je fruit gegeven, de pellets zijn gebleven en Youri heeft toegegeven. Zo zie je maar, ze niet te snel zielig vinden. Wink
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 12:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Ze nemen ook een beetje meer afstand van elkaar, tot vandaag waren ze onafscheidelijk maar nu ondernemen ze ook van alles alleen en zitten niet meer de hele tijd naast elkaar Very Happy
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 1:01 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is gemakkelijk gewonnen met het pellets eten. Kan me voorstellen dat het heel leuk is om te zien hoe ze zich steeds beter thuis gaan voelen.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 1:47 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Mika lijkt wel, met respect bedoeld hoor, een vuilnisbak eet alles wat je geeft kan ook niet zeggen wat favoriet is bij deze,
Youri eet eigenlijk ook alles maar minder snel dan dat Mika dat doet en wat hij hier heel lekker vind zijn druiven, dat is het enige voedsel dat als hij het laat vallen hij naar beneden klimt om het dan alsnog te gaan eten.
Laughing Laughing
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 1:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja die druiven. Daar zijn ze nogal snel gek van. Jos heeft ook net zijn fruit gehad. En hij laat ook makkelijk iets vallen, al dan niet met opzet maar druifjes laat hij toch niet snel vallen is mij ook al opgevallen. Laughing
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 2:02 pm
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ja die druiven. Daar zijn ze nogal snel gek van. Jos heeft ook net zijn fruit gehad. En hij laat ook makkelijk iets vallen, al dan niet met opzet maar druifjes laat hij toch niet snel vallen is mij ook al opgevallen. Laughing

Dacht al dat ik bijzondere druiven had Wink
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 2:10 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wie weet ja. Ik zal blij zijn als we een redelijke zomer krijgen dan kan ik onze eigen peren en druiven gebruiken uit de tuin. Ben ik ook zeker dat ze niet gesproeid zijn met rommel.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 2:13 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heeeey nummer twee eet nu dus ook van de pellets? Super hoor! Had al verwacht dat het niet al te lang meer zou duren omdat Mika ze gewoon eet. Dan móet de ander volgens mij snel ook. Laughing

Van dat vuilnisbak zijn kan je handig gebruik maken. Probeer ze ook te wennen aan de juvenile en een spuitje? Heel handig als je een keer medicijnen wil toedienen!
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:03 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Heeeey nummer twee eet nu dus ook van de pellets? Super hoor! Had al verwacht dat het niet al te lang meer zou duren omdat Mika ze gewoon eet. Dan móet de ander volgens mij snel ook. Laughing

Van dat vuilnisbak zijn kan je handig gebruik maken. Probeer ze ook te wennen aan de juvenile en een spuitje? Heel handig als je een keer medicijnen wil toedienen!

Waar kan je zo'n spuitje kopen bij de DA??
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:16 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sue met DA bedoel ik niet de drogist keten maar dierenarts hoor Embarassed
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:17 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:43 pm
  Berichten van afgelopen: