Eikels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Eikels  Reageer met quote  

Al veel gezocht op eikels. De één die geeft ze en de ander niet. Groene eikels (niet rijpe) zouden giftig zijn - de bruine niet?

In eikels, of althans in de boom en blad zit looizuur, dat is toch niet goed????

Met andere woorden, wie kan mij vertellen of het voeren van eikels kan voor de papegaaien.

Ik zie hier de mussen in de tuin volop eikels eten (we hebben een eikeboom in de tuin staan)

Ik durf het (nog) niet aan.
Bericht Donderdag 17 September 2009 11:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet er inderdaad ook niet genoeg over en de veiligheid voor de gaaitjes ervan om ze te geven dus ik doe het ook niet.
Bericht Donderdag 17 September 2009 12:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

bij ons krijgen ze de bruine en hebben er heel veel plezier aan om ze helemaal te slopen
Bericht Donderdag 17 September 2009 1:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Buiten het slopen, zullen ze toch ook de inhoud wel opeten (gedeeltelijk) ?
Bericht Donderdag 17 September 2009 5:42 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet het eerlijk gezegd niet zeker.. Eikenbomen zijn giftig maar eikels? Ik weet het niet..
Bericht Donderdag 17 September 2009 5:49 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

de bruine eikels die wij vinden zijn altijd open en de zaden zijn er uit,. dus het enige wat ze bij ons doen is slopen, meer nit. ze eten er niet van.
Bericht Vrijdag 18 September 2009 7:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank jullie voor de reactie's. Veertje
Ik laat het voorlopig maar achterwege. Ik heb genoeg andere dingen en het eikel verhaal blijft onduidelijk Wink
Bericht Vrijdag 18 September 2009 8:36 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:43 pm
  Berichten van afgelopen: