Eivoer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
irene
Vlieger

Eivoer  Reageer met quote  

Ik had een vraag gesteld is het onderwerp van, Pyrococcus, maar mijn vraag ging ergens anders over dan de zijne.. dus heb er zelf maar een onderwerp gemaakt Razz

de vraag: Chico (grijze) wil niks van eivoer weten ( ook geen gekookt ei). Is dit een probleem? Hoe belangrijk is eivoer?

Dit eet hij wel:
- Alle pellets ( maakt niet uit welk merk)
- Zaadvoer ( maar wel met palmolie/appelazijn, anders moettie het niet Rolling Eyes )
- Nootjes
- Geen fruit, maar wel fruithapje ( zelf gemaakt, of gekocht in de winkel ( baby fruithapje)

Mist hij iets in de voeding?
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 11:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer vogels als hoofdvoeding pellets hebben is het niet persee noodzakelijk om eivoer bij te geven.
En aangezien hij liever pellets dan zaad eet Shocked denk ik niet dat hij dat mist in zijn dieet.

Eiwitrijke soorten voeding die je verder kan geven zijn:
kippenvlees, vis, magere yoghurt en noten.
Ook witte bonen, sojabonen en erwten bevatten veel eitwitten.
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 4:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

sja, je hebt er soms rare vogels bij zitten Nanaaa!

Ik ga wel weer starten met het geven van vers fruit/groente, en het ook doorzetten.. eens zallie het eten Nanaaa!

Bedankt voor je reactie! Veertje
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 4:41 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Troost je Irene, hier willen ze ook niets van een ei weten. Zeker Jos niet. Ja, om het te slopen maar hij eet het echt niet, alleen slopen als de beste Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 8:00 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben de laaste tijd erg met voeding bezig: in dierlijke producten zit oa vit. A, in eigeel, boter, vis lever....vogels kunnen het aanmaken uit oa wortelen, tomaten en een aantal groene/ felgekleurde groentes. Ze hebben het oa nodig voor de huid, slijmvlies, ogen en hun verenkleed. Je zou eens kunnen nakijken op de verpakking van je pellets of het erin zit of anders op voedingscentrum.nl kijken in welke fruitsoorten het zit... Wink
Er zijn dus genoeg alternatieven voor ei... Ja
Bericht Vrijdag 7 Mei 2010 9:31 pm
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

Het is niet zozeer de vitamine A wat ei belangrijk maakt maar het bevat een aantal essentiele aminozuren/eiwitten die niet in zaden en groentes/fruit voorkomen. Van alle dierlijke eiwitbronnen bevat een ei het meest uitgebreide en complete arsenaal aan aminozuren.
Maar inderdaad, als pellets het hoofdvoer is dan vervalt de noodzaak om eivoer te geven. Kwaliteitspellets bevatten die amino's.
Bericht Maandag 24 Mei 2010 1:39 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb begrepen dat grijsjes extra calcium nodig hebben.

Als ik ei klop en bak met een druppeltje olie..............zat Spetter te smullen. Zo had hij ook zijn eitje binnen.
Bericht Maandag 24 Mei 2010 5:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:43 pm
  Berichten van afgelopen: