Eten op kleur??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Eten op kleur??  Reageer met quote  

Al mijn vogeltjes krijgen scenic pellets (jungle mix). Dat gaat verder prima, maar de laatste weken zie ik ineens iets wat me niet eerder was opgevallen.

Ze eten met name de rode staafjes op en laten de gele liggen. pas als we de bakjes niet bijvullen eten ze die ook op. Peppie en Kokkie doen het sterker dan Gijs maar ook Gijs betrap ik erop eerst de rode eruit te pikken. Shocked

Zit er verschil van smaak in of houden ze gewoon meer van rood dan van geel? Zitten erin beide staafjes dezelfde voedingsstoffen of komen ze iets tekort als ze de gele weigeren?? Confused

Of zou het gewoon nu al de Christmas-spirit zijn??? Cool
Bericht Maandag 8 December 2008 5:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Solace deed dat ook met de Kaytee. De pellets smaakten allemaal hetzelfde, maar hij vond een kleurtje kennelijk niet lekker Rolling Eyes. Volgens de VA is Sol gewoon "visueel ingesteld" Smile.
Bericht Maandag 8 December 2008 6:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Eten op kleur??  Reageer met quote  

Grappig dat je dit noemt. Ik voerde een hele tijd geleden gekleurde pellets (ongeveer 8 jaar geleden) en toen werden bepaalde kleuren er ook het eerst uitgehaald. Na een tijdje verschoof trouwens de voorkeur. Heel raar.
Bericht Maandag 8 December 2008 10:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

heb ik niet ergens gelezen dat als gaaien in het wild een bepaalde stof nodig hebben dat ze dan de kleur die daar bij overeenkomt gaan eten? Bijvoorbeeld dat in rode bessen veel vitamine C zit en in groene pepers veel ijzer?
Bericht Dinsdag 9 December 2008 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het kan beide zijn, smaak of kleur... die mengsel van staafjes zou 4 smaken hebben (chilli, corn, kaas en?). Hier bij mij pakken ze trouwens ook liever de rode Laughing
Bericht Dinsdag 9 December 2008 5:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Joyce
heb ik niet ergens gelezen dat als gaaien in het wild een bepaalde stof nodig hebben dat ze dan de kleur die daar bij overeenkomt gaan eten? Bijvoorbeeld dat in rode bessen veel vitamine C zit en in groene pepers veel ijzer?

Dat is een interessant gegeven. Dat zou het wel evt kunnen verklaren. Heb je dat in een blad gelezen??
Bericht Woensdag 10 December 2008 7:58 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Jammer dat ze het me niet kunnen vertellen he! Smile

In ieder geval zijn ze erg kieskeurig maar dat wist ik al.
Om een voorbeeld te geven: goedkope mandarijntjes van de Lidl moeten ze niet, de duurdere van de AH eten ze hun pootjes bij op. Tsss stelletje snobs Laughing Shocked
Bericht Zaterdag 13 December 2008 1:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Laughing Aswan had het vroeger met wortel. Alleen de duurste van de duurste, zoete jonge worteltjes, en daaruit at ze ook alleen die zoete middens Rolling Eyes

Toen was ik ook nog jong en zacht, sindsdien heb ik haar wat manieren bijgebracht Nanaaa!
Bericht Zaterdag 13 December 2008 1:39 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Jolanda & Shi-NaYe, en ik maar denken dat Sol verwend is Laughing
Bericht Zaterdag 13 December 2008 2:04 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Jolanda
Jammer dat ze het me niet kunnen vertellen he! Smile

In ieder geval zijn ze erg kieskeurig maar dat wist ik al.
Om een voorbeeld te geven: goedkope mandarijntjes van de Lidl moeten ze niet, de duurdere van de AH eten ze hun pootjes bij op. Tsss stelletje snobs Laughing Shocked

Hahaha hoe bedoel je stellarus?! Verwende verenbalen, dat zijn het!!! Nee! Nee!
Bericht Zaterdag 13 December 2008 10:31 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Hahaha hoe bedoel je stellarus?! Verwende verenbalen, dat zijn het!!! Nee! Nee!

Erg he!! Ze moesten zich schamen. De vogeltjes uit de derde wereldlanden zouden heel graag mandarijntjes van de Lidl eten Cool
Bericht Zondag 14 December 2008 1:20 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo wil de scenic uberhaupt niet eten....allebei de kleurtjes niet hahaha...die eet liever de saai gekleurde harrison's...helaas! Heb nu nog een hele zak over... Mr. Green
Bericht Zondag 14 December 2008 7:59 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Harrison's aten ze hier ook altijd het liefst, Laura, dus je bent zeker niet alleen. Kwaliteit, eh Wink
Bericht Maandag 15 December 2008 10:16 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

tis gewoon een verwend kreng die Cleo...hahaha maar ja, dat heb ik natuurlijk aan mezelf te danken... Mr. Green
Bericht Maandag 15 December 2008 11:18 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Jolanda
Erg he!! Ze moesten zich schamen. De vogeltjes uit de derde wereldlanden zouden heel graag mandarijntjes van de Lidl eten Cool

Laughing Laughing Laughing Maak ze dat maar eens wijs! Laughing
Bericht Dinsdag 16 December 2008 9:43 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:44 pm
  Berichten van afgelopen: