Ik had even nog een vraagje ik had altijd gaai voer waar ook dop pinda's in zitten nu hoorde ik vandaag dat pinda's slecht voor eeen gaai zijn weet daar iemand hier wat meer over tiko vond ze altijd heerlijk het is een grijze rootstaat papegaai dus ja ik weet het niet
iemand hier die me dat vertellen kan??
Er zitten schimmels in pinda's.
Dit is wat het slecht maakt.
Natuurlijk kun je hem er wel eens een geven,maar teveel betekent gewoon een snellere dood.
Heel goed alternatief: Palmnoten.
We hebben ze sinds kort ook weten uit te halen.
Je kan ze invriezen,dus ook nog lang houdbaar.
palmnoten ja dat kan ik ook doen ja ik ben ook gestopt met de pindas en ben nu ook ander voer aan de gaai gaan geven hij begon te plukken en ben nu over gestapt naat palets van het merk Pretty Bird hier iemand ervaring mee is dat goed spul of niet ze zijden bij de dieren zaak van wel dus ja dat hoop ik dan maar dat meng ik met zaatvoer en een beetje ei voer en dan nog wat maagkiezels er door ze zijden in de winkel dat huh dat nodig was ja dus ik als eingelijk best een leek heb wel eerder vogels gehad maar dat waren parkiet soorten valken en zo
dus j a das heel wat anders dan een gaai dus ik hoop dat ik nu de goede weg bewandel ook geef ik hem elke dag fruit appel noem alemaal maar op boontjes vind tiko ook heerlijk
Hugo,iedereen testt heel veel.
Wij houden hier nu even op zaad,tot de volgende er komt.
Jip sopt het alleen maar in water waardoor zijn ontlasting heel waterig wordt.
Ja,en ik kan het weten
Mijn Flurry heeft pas Aspergillose (schimmelinfectie)
tot op z'n longen gehad.Waarschijnlijk zeker door een
langdurig éénzijdig voer,en hij kreeg ook regelmatig pinda's
bij de vorige verzorgers.
Op de site van Dierenkliniek de Toren kan je een stuk lezen over Aspergillose.
De schimmel groeid onder de grond en de kans is aanwezig dat deze de pinda binnen komt bij de groei. De producten van versalalage die pinda's bevatten zijn onder hoge druk bereid. Als er schimmel in zou zitten, is deze door de verhitting gedood. Maar je kunt inderdaad een gewone pinda beter vermijden.
Groetjes,
Heleen, Willem en Roebie.
Zaterdag 13 Mei 2006 6:46 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:44 pm