Favoriete vruchten van jullie vogels?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zoete waterige appel nog wel. Laughing Dus geen Granny Smith? Laughing Wat raar dat hij mango niet wil hebben. Da's toch waterig én zoet. Even denken hoor, wat vindt hij van banaan? Past niet in het rijtje maar wordt vaak lekker gevonden!
Bericht Donderdag 13 December 2007 10:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ze lijken op tomaten, maar dan oranje.. Laughing

dragonfruit?? ja.. lijkt niet echt op een tomaat ofwel?? Zou echt niet weten welk fruit je bedoelt Laughing
Bericht Donderdag 13 December 2007 12:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik ben gewoon stug doorgegaan met fruit in z'n bakje en raad eens . . . hij is om! Hij heeft mango gegeten (jummie!), mandarijn (jummie!) en banaan (jummie!). Hopelijk snapt hij nu dat het lekker is. Zou wel typisch Sol zijn om straks weer te twijfelen of hij dit nu wel iets vindt Laughing.
Bericht Donderdag 13 December 2007 6:50 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is sharonfruit. Klinkt hetzelfde als dragonfruit. Laughing
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaki_(plant)
Bericht Vrijdag 14 December 2007 10:34 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Ik ben gewoon stug doorgegaan met fruit in z'n bakje en raad eens . . . hij is om! Hij heeft mango gegeten (jummie!), mandarijn (jummie!) en banaan (jummie!). Hopelijk snapt hij nu dat het lekker is. Zou wel typisch Sol zijn om straks weer te twijfelen of hij dit nu wel iets vindt Laughing.

YEAAAAAHHHH!!! Veertje Veertje Wat een overwinning zeg! Wat goed! Probeer telkens hetzelfde bakje te gebruiken en 'm zo te wennen aan andere dingen. Stop er ook maar iets van blaadjes broccoli in. Hij zal het bakje hopelijk (bij Zazu was dat wel zo, hij was telkens benieuwd wat er in z'n bakje viel omdat dat de speciale dingen waren) gaan zien als iets waar telkens nieuwe lekkere dingen in komen. Very Happy
De aanhouder wint!!!! Cool Cool
Bericht Vrijdag 14 December 2007 10:36 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Broccoli blaadjes? Die heb ik nog nooit gezien Smile.

Hij kwam net naast me zitten op de plek waar het "fruitbakje" hangt en keek me verwachtingsvol aan. Yeah! Ik ga straks een mango schillen, dan mag hij ook een stukje.

Het is trouwens echt schattig om hem banaan zien te eten, hij gaat er zo lief van smakken. Laughing
Bericht Vrijdag 14 December 2007 6:31 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hmmm bedankt! Ik ga eens kijken bij de AH. Vind nieuwe fruitsoorten altijd wel leuk. Behalve die fruitsoort waarvan je een 'bek met meel' kreeg. Wat een rare vrucht! Embarassed

Bedoel je hier sharonfruit/kaki mee?? Of lopen we langs elkaar heen te praten Cool
Bericht Vrijdag 14 December 2007 6:42 pm
Karel-gek
Fladderaar

Reageer met quote  

Karel lust het meeste wel.
Appel, banaan, peer, mandarijn, druiven.
Maar aarbei vind ie maar niets! En mango en ananas hoeft ook niet zo. Smile
Bericht Vrijdag 14 December 2007 8:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

Jelle is niet zo'n fruiteter (net als het baasje en vrouwtje Embarassed ). Mandarijn en ananas lust ze wel. Ze sappelt het sap eruit en laat de velletjes liggen Very Happy
Kim vindt appel erg lekker. Maar eigenlijk eet ze alles wat je haar voorschotelt Laughing
Bericht Vrijdag 14 December 2007 10:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Broccoli blaadjes? Die heb ik nog nooit gezien Smile.

Hij kwam net naast me zitten op de plek waar het "fruitbakje" hangt en keek me verwachtingsvol aan. Yeah! Ik ga straks een mango schillen, dan mag hij ook een stukje.

Het is trouwens echt schattig om hem banaan zien te eten, hij gaat er zo lief van smakken. Laughing

Als je goed kijkt zitten ze soms aan de stronk. Het zijn smalle blaadjes. Sommige blaadjes zijn ietsjes breder.. Ze worden er volgens mij vaak vanaf gehaald.

Wat gaaf dat hij nu om fruit vraagt. Laughing Hij heeft wel z'n manieren he om duidelijk te maken dat 'ie wat wil?

Smakken van banaan? Laughing Laughing Hier smakken ze niet hoor. Misschien moet je Sol maar een beetje opvoeden! Laughing Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 15 December 2007 12:21 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Diiana
Bedoel je hier sharonfruit/kaki mee?? Of lopen we langs elkaar heen te praten Cool

Ja! Ik bedoelde sharonfruit.. Heb 't vanmiddag opgezocht. Very Happy
Bericht Zaterdag 15 December 2007 12:22 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Karel-gek
Karel lust het meeste wel.
Appel, banaan, peer, mandarijn, druiven.
Maar aarbei vind ie maar niets! En mango en ananas hoeft ook niet zo. Smile

Mango niet zo? Hij weet niet wat 'ie mist! Laughing Heb je gewacht totdat 'ie goed rijp was?
Aardbei wordt hier ook niet gegeten. Ik eet ze lekker zelf. Laughing
Bericht Zaterdag 15 December 2007 12:23 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Jelle is niet zo'n fruiteter (net als het baasje en vrouwtje Embarassed ). Mandarijn en ananas lust ze wel. Ze sappelt het sap eruit en laat de velletjes liggen Very Happy
Kim vindt appel erg lekker. Maar eigenlijk eet ze alles wat je haar voorschotelt Laughing

Hahaha zo mama zo dochter. Laughing Wel het goede voorbeeld geven he! Nee! Nee! Nanaaa!
Misschien leert Jelle het wel eten van Kim..
Bericht Zaterdag 15 December 2007 12:24 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ze [=broccoliblaadjes] worden er volgens mij vaak vanaf gehaald.

Dat zal het dan zijn bij onze supermarkt, ik heb ze echt nog nooit gezien Laughing

quote:
Smakken van banaan? Laughing Laughing Hier smakken ze niet hoor. Misschien moet je Sol maar een beetje opvoeden! Laughing Laughing Laughing

Ik vind het wel schattig Hartje

Hij is trouwens echt gek op mango, er ligt helemaal niets meer in het bakje nu. Ik vind het wel cool dat ik goed had ingeschat dat hij het lekker zou vinden als hij het eenmaal probeerde.
Bericht Zaterdag 15 December 2007 7:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je moet goed zoeken bij de broccoli. Ze zitten een beetje tussen de roosjes. Very Happy (aan de stronk)

Ben benieuwd of hij nu ook andere dingen wil proberen!
Bericht Zondag 16 December 2007 11:02 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:44 pm
  Berichten van afgelopen: