|
|
|
Sue
Moderator

|
Zoete waterige appel nog wel. Dus geen Granny Smith? Wat raar dat hij mango niet wil hebben. Da's toch waterig én zoet. Even denken hoor, wat vindt hij van banaan? Past niet in het rijtje maar wordt vaak lekker gevonden! |
Donderdag 13 December 2007 10:32 am |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Ze lijken op tomaten, maar dan oranje..
dragonfruit?? ja.. lijkt niet echt op een tomaat ofwel?? Zou echt niet weten welk fruit je bedoelt  |
Donderdag 13 December 2007 12:43 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik ben gewoon stug doorgegaan met fruit in z'n bakje en raad eens . . . hij is om! Hij heeft mango gegeten (jummie!), mandarijn (jummie!) en banaan (jummie!). Hopelijk snapt hij nu dat het lekker is. Zou wel typisch Sol zijn om straks weer te twijfelen of hij dit nu wel iets vindt . |
Donderdag 13 December 2007 6:50 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Het is sharonfruit. Klinkt hetzelfde als dragonfruit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaki_(plant) |
Vrijdag 14 December 2007 10:34 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Whisper
Ik ben gewoon stug doorgegaan met fruit in z'n bakje en raad eens . . . hij is om! Hij heeft mango gegeten (jummie!), mandarijn (jummie!) en banaan (jummie!). Hopelijk snapt hij nu dat het lekker is. Zou wel typisch Sol zijn om straks weer te twijfelen of hij dit nu wel iets vindt .
YEAAAAAHHHH!!! Wat een overwinning zeg! Wat goed! Probeer telkens hetzelfde bakje te gebruiken en 'm zo te wennen aan andere dingen. Stop er ook maar iets van blaadjes broccoli in. Hij zal het bakje hopelijk (bij Zazu was dat wel zo, hij was telkens benieuwd wat er in z'n bakje viel omdat dat de speciale dingen waren) gaan zien als iets waar telkens nieuwe lekkere dingen in komen.
De aanhouder wint!!!!  |
Vrijdag 14 December 2007 10:36 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Broccoli blaadjes? Die heb ik nog nooit gezien .
Hij kwam net naast me zitten op de plek waar het "fruitbakje" hangt en keek me verwachtingsvol aan. Yeah! Ik ga straks een mango schillen, dan mag hij ook een stukje.
Het is trouwens echt schattig om hem banaan zien te eten, hij gaat er zo lief van smakken.  |
Vrijdag 14 December 2007 6:31 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Hmmm bedankt! Ik ga eens kijken bij de AH. Vind nieuwe fruitsoorten altijd wel leuk. Behalve die fruitsoort waarvan je een 'bek met meel' kreeg. Wat een rare vrucht!
Bedoel je hier sharonfruit/kaki mee?? Of lopen we langs elkaar heen te praten  |
Vrijdag 14 December 2007 6:42 pm |
|
|
Karel-gek
Fladderaar
Karel lust het meeste wel.
Appel, banaan, peer, mandarijn, druiven.
Maar aarbei vind ie maar niets! En mango en ananas hoeft ook niet zo.  |
Vrijdag 14 December 2007 8:16 pm |
|
|
Bert en Astrid
Vlieger
Jelle is niet zo'n fruiteter (net als het baasje en vrouwtje ). Mandarijn en ananas lust ze wel. Ze sappelt het sap eruit en laat de velletjes liggen
Kim vindt appel erg lekker. Maar eigenlijk eet ze alles wat je haar voorschotelt  |
Vrijdag 14 December 2007 10:52 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Whisper
Broccoli blaadjes? Die heb ik nog nooit gezien .
Hij kwam net naast me zitten op de plek waar het "fruitbakje" hangt en keek me verwachtingsvol aan. Yeah! Ik ga straks een mango schillen, dan mag hij ook een stukje.
Het is trouwens echt schattig om hem banaan zien te eten, hij gaat er zo lief van smakken.
Als je goed kijkt zitten ze soms aan de stronk. Het zijn smalle blaadjes. Sommige blaadjes zijn ietsjes breder.. Ze worden er volgens mij vaak vanaf gehaald.
Wat gaaf dat hij nu om fruit vraagt. Hij heeft wel z'n manieren he om duidelijk te maken dat 'ie wat wil?
Smakken van banaan? Hier smakken ze niet hoor. Misschien moet je Sol maar een beetje opvoeden!  |
Zaterdag 15 December 2007 12:21 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Diiana
Bedoel je hier sharonfruit/kaki mee?? Of lopen we langs elkaar heen te praten
Ja! Ik bedoelde sharonfruit.. Heb 't vanmiddag opgezocht.  |
Zaterdag 15 December 2007 12:22 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Karel-gek
Karel lust het meeste wel.
Appel, banaan, peer, mandarijn, druiven.
Maar aarbei vind ie maar niets! En mango en ananas hoeft ook niet zo.
Mango niet zo? Hij weet niet wat 'ie mist! Heb je gewacht totdat 'ie goed rijp was?
Aardbei wordt hier ook niet gegeten. Ik eet ze lekker zelf.  |
Zaterdag 15 December 2007 12:23 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Jelle is niet zo'n fruiteter (net als het baasje en vrouwtje ). Mandarijn en ananas lust ze wel. Ze sappelt het sap eruit en laat de velletjes liggen
Kim vindt appel erg lekker. Maar eigenlijk eet ze alles wat je haar voorschotelt
Hahaha zo mama zo dochter. Wel het goede voorbeeld geven he!
Misschien leert Jelle het wel eten van Kim.. |
Zaterdag 15 December 2007 12:24 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Sue
Ze [=broccoliblaadjes] worden er volgens mij vaak vanaf gehaald.
Dat zal het dan zijn bij onze supermarkt, ik heb ze echt nog nooit gezien
quote:
Smakken van banaan? Hier smakken ze niet hoor. Misschien moet je Sol maar een beetje opvoeden!
Ik vind het wel schattig
Hij is trouwens echt gek op mango, er ligt helemaal niets meer in het bakje nu. Ik vind het wel cool dat ik goed had ingeschat dat hij het lekker zou vinden als hij het eenmaal probeerde. |
Zaterdag 15 December 2007 7:16 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Je moet goed zoeken bij de broccoli. Ze zitten een beetje tussen de roosjes. (aan de stronk)
Ben benieuwd of hij nu ook andere dingen wil proberen! |
Zondag 16 December 2007 11:02 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:44 pm
|
|
|
|