fruit invriezen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
kira07
Beginnende vlieger

fruit invriezen  Reageer met quote  

hoi allemaal

kira is dol op fruit maar als ik bijv een appel koop eet ze die natuurlijk niet op kan je fruit eigenlijk invriezen want dat zou natuurlijk een hele goede oplossing zijn en zo ja welk fruit kan je wel en welk fruit kan je niet invriezen

groetje valerie en kira
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 10:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bessen kun je in ieder geval goed invrizen (doe ik omdat ze er dol op zijn, en je er buiten seizoen niet zo 123 aan kan komen); bosbessen, aardbeien, rode of zwarte bessen... je moet er wel rekening mee houden dat het qua voedingswaarde uiteraard achter vers loopt, en dat het natuurlijk niet zo mooi meer is na ontdooien dus ik zou ook even uitproberen of hij het daarna uberhaupt nog wil eten, voor je een gigantische voorraad aanlegt Wink
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 11:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Invriezen weet ik niet. Meestal krijgen mijn gaaitjes een stuk appel en de rest is voor mij, omdat het te veel is voor hen. Ben ik ook nog eens verplicht gezond bezig ook!!
Ook maak ik wel eens een fruitsalade met verschillende dingen door elkaar heen. Dat is ook een dag te bewaren in de koelkast (moet je natuurlijk geen dingen als banaan instoppen, maar meloensalade bijvoorbeeld kan prima). Als je niet te veel maakt, hebben ze 2 dagen wat en heb je niet veel fruit verknoeid.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt...
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 11:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

zo'n vruchten salade zegmaar is best een goed idee wat kan ik er dan het beste indoen????
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 3:00 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je kunt gewoon even experimenteren met verschillende groenten en fruit (er staat in dit subforum een sticky met wat ze mogen hebben) en kijken wat ze lekker vindt.

Ik deel ook meestal gewoon mijn eigen fruit met Sol, hij krijgt een hapje en ik de rest. Enige nadeel is dat hij daardoor vooral fruit en weinig groente krijgt Embarassed .
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 3:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dat is het nu precie sik wil kira meer groente en fruit gaan geven want ik vind dat ze op dit moment toch een beetje weinig krijgt gelukkig bestaat er ook nog zoiets als olvarit dat vind ze namelijk wel lekker
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 3:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat je bij de supermarkt ook ingevroren fruit kan kopen. Sommige mensen gaven het bevroren aan hun vogeltjes in de zomermaanden meen ik?
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:27 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O dat weet ik niet. Ik weet wel dat je al die fruitsalades standaard kan kopen in de supermarkt, maar dan niet ingevroren. Is alleen erg duur vind ik als je het zelf ook kan maken en er dan juist de dingen in kan stoppen die ze het lekkerste vinden!
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:29 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fruit, zoals appels bijvoorbeeld, zou ik eerlijk gezegd ook niet echt invriezen. Maar zoals eerder aangehaals bessen en zo kan best, kan je ook kopen en kan je de portie die je nodig hebt handig uithalen en de rest in de diepvries laten. Of als ze het lekker vinden, in de zomer wat voorraad inslaan van vers fruit die je invriest. Wink
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:34 am
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vries ook enkele fruitsoorten in. Aardbeien, bessen en wat nectarines, perzikken, pruimen. Die dingen die je buiten het seizoen niet kunt kopen, om er toch nog een beetje van te hebben tijdens de winter.
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 12:19 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vries trouwens ook van alles in, want het gaat in de groente/bonen/fruit mix, en het blijft allemaal goed.

Zo apart heb ik wel nog mango, ananas en papaya ingevroren en het kwam er niet veel anders uit na ontdooien Smile
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 1:09 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Vriezen jullie dan hapklare porties. Of een bak?
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hapklare porties lijkt mij het makkelijkste anders wordt het zo bikken om de juiste hoeveelheid eraf te krijgen...
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 3:28 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik vries ook porties in wat ik geef aan Jos. Wink
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 3:31 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, porties Smile
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 3:33 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:45 pm
  Berichten van afgelopen: