Fruit invriezen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Fruit invriezen  Reageer met quote  

Ik ben bezig op laag tempo om het voor mezelf allemaal goed overzichtelijk te houden om mijn vogels meer extra vitamines te geven in de vorm van de recepten van Shi.
Ik heb al eens (succesvol) de bonenmix gemaakt, ingevroren en ze genieten er elke dag nog van.
Fruit geef ik altijd vers gemaakt. Maar dit is soms wel eens lastig qua tijd 's morgens.
Nu vroeg ik me af, als ik nu een mooie fruitmix maak en die in kleine porties invries net als bij de bonenmix, en dan laat ondooien en aan ze geef als het ontdooit is, kan dat? Of is dat met fruit niet goed?
Kan dat als dat kan met alle soorten fruit, of zijn er bepaalde soorten waar het niet bij kan?
Bericht Maandag 20 April 2009 7:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

in principe kun je alle fruit invriezen. je kan ze in de ijsblokjes dingen doen zodat je al kleine porties hebt. in de ochtend kun je er dan eentje iut halen die langzaam in het bakje ontdooit. lekker fris en gezond.
het fruit hoef je niet eens voor te koken of zo, kun je gelijk invriezen.
Bericht Maandag 20 April 2009 8:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Kun je het ze zelfs bevroren al geven? Dus als ik het vergeten ben eruit te halen, kunnen ze het toch gewoon hebben?

Handig idee van die ijsblokbakjes! Super! Dan heb je inderdaad afgepaste hoeveelheden al en je kan de bakjes hergebruiken wat beter is voor het milieu als de vrieszakjes die je in de supermarkt koopt... Veertje
Bericht Maandag 20 April 2009 8:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jahoor. vooral in de zomer. het ontdooit anders best snel hoor.
Bericht Maandag 20 April 2009 9:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ah super, dan zal ik eens lekkere combi's gaan maken vandaag!!
Bericht Maandag 20 April 2009 9:17 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat er eerst mensen bevroren fruit kochten. Smile Dat waren dan een soort ijsjes voor in de zomer!
Bericht Dinsdag 21 April 2009 7:33 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja dat kan ook. doe ik ook wel eens en daar smullen ze echt van. in het begin vonden ze het vreemd en eng omdat het zo koud was, maar nu niet meer.
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:09 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb vandaag ook een voorraadje fruit ingevroren.
Is vooral 's ochtends makkelijk voor de Edels om te mengen met hun muesli
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p4815.html

Naar beneden scrollen voor de fruitmix
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:28 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat leuk Esjo! Very Happy De edels kunnen je werk vast waarderen!
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Edels zijn heerlijke dankbare eters. Ze proeven alles en het meeste vinden ze nog lekker ook Very Happy
Daar kan Herman nog eens een voorbeeld aan nemen. Mr. Green

Ik heb de afgelopen week van alles in huis gehaald om ze te laten proeven, van kokosnoot tot radijs tot noem maar op en ze vinden het bijna allemaal lekker.
Morgen ga ik de bonenmix weer maken, ben ontzettend benieuwd wat ze daar van vinden Very Happy
Bericht Dinsdag 21 April 2009 8:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat ze alles zo lekker vinden. Dan voel je dat je kookkunsten gewaardeerd worden!
Zijn Sam & Moos niet dankbaar? Ik vind dat die pyrrhura's zo heerlijk kunnen genieten. Ze piepen er echt bij. Zalig is dat!!! Hartje
Bericht Dinsdag 21 April 2009 9:02 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat ziet er lekker uit, zou zo zelf een hapje willen nemen
Bericht Woensdag 22 April 2009 7:24 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mocht je niet zover gewoond hebben Esjo dan had ik mezelf een invitatie gestuurd, jeee, dat ziet er zo lekker uit. Veertje
Bericht Woensdag 22 April 2009 7:36 am
lien
Fladderaar

Reageer met quote  

ziet er heerlijk uit zeg. Laughing Laughing hoelang zou je dat eigenlijk kunnen bewaren in de vriezer?
'k ga ook maar weer eens aan slag.
Bericht Woensdag 22 April 2009 7:48 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat kan echt een maandje of 3 vriezen hoor. wel goed verpakken.
Bericht Woensdag 22 April 2009 8:13 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:45 pm
  Berichten van afgelopen: