|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Gedroogde vruchten |
|
|
Bij Lorre & Co verkopen ze gedroogde vruchten.
Zoals in mijn andere topic ("Gogo gilt....de oplossing") te lezen is, eet Gogo geen fruit. Ik bied het hem al een jaar aan en meneertje kijkt er niet naar om.
Wel pakt hij gedroogde vruchtjes aan. Deze zaten een keer in zo'n mix, maar ik vond dat daar vooral nog noten in zaten en geen vruchten en aangezien amazones die niet te veel mogen hebben....is de mix dus niet handig.
Nu vroeg ik me af. In de supermarkt vind je ook wel gedroogde vruchten. Zit daar verschil in met die speciaal voor papegaaien of is dat eigenlijk gewoon hetzelfde?
Weet iemand anders waar je ze wel makkelijk kan krijgen? Zonder dus dat je ze via internet moet bestellen en er een week op moet wachten voor ze binnen zijn? |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:10 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Gedroogde vruchten |
|
|
Hoi Egwene.. Ik zou bij beide gedroogde vruchtjes opletten of er geen zwaveldioxide aan toegevoegd is. Dit kan aanzetten tot plukken of plukken verergeren.
Fruit wat hier niet mee behandeld is, is wat valer van kleur. |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:17 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ok, dat moet als het goed is op de verpakking staan als dat er bij in zit. Daar zal ik goed op letten! |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:20 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Misschien een stomme opmerking, maar.. Heeft zwaveldioxide ook een E nummer? Ik zou echt proberen om dingen zonder toevoegingen aan te schaffen. Het is eventjes zoeken maar het is er wel! Het is echt wat donkerder dan het mooie behandelde fruit. (Het ziet er niet zo smakelijk uit)
Ik heb laatst wat in de natuurvoedingswinkel gekocht. Daar is het ook gegarandeerd biologisch. (Helaas zit er op papegaaienvoer nog geen officieel keurmerk.. ) |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:25 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik zag laatst bij ons in de Natuurwinkel idd. ook gedroogd fruit dat niet behandeld was met zwaveldioxide. De kans dat je daar kunt slagen voor gedroogd fruit is groot.
 |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:32 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dank jullie wel! Dan ga ik zo´n winkel in ieder geval opzoeken om daar te kijken!! |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:41 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Esjo, vond jij ook dat dat fruit er wat onsmakelijker uitzag dan het behandelde fruit?  |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:41 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ja, dat wel. En dat heeft mij weer houden om het mee te nemen Maar ik wil het toch nog wel eens uit proberen bij Herman of hij het lekker vindt.
Maar het ziet er niet zo mooi uit.
Wat laten wij ons beinvloeden door hoe een produkt eruit ziet he.  |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:43 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Misschien vinden gaaien het er wel héél smakelijk uitzien! Die pellets die ze krijgen, daar loopt mij het water ook niet van in de mond, hoor!  |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:46 am |
|
|
Sue
Moderator

|
We laten ons inderdaad flink beïnvloeden en dat weet de handel!
Vandaar dat vlees onder bepaald licht ligt, zodat het roder lijkt, snoep bij de kassa staat omdat je het dan sneller pakt, A produkten op ooghoogte staan en de euroshopper op onbereikbare hoogten etc. etc! |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:47 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Egwene
Misschien vinden gaaien het er wel héél smakelijk uitzien! Die pellets die ze krijgen, daar loopt mij het water ook niet van in de mond, hoor!
Daar heb jij weer helemaal gelijk in
Ik ga ze morgen(als ik koorstvrij ben) toch maar eens halen en kijken wat Herman er van vindt, en wie weet proef ik zelf ook wel een stukje
Ja, Sue...we worden gemaipuleerd bij het leven. We weten het en trappen er toch in  |
Vrijdag 30 Januari 2009 9:52 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by esjo
Ja, Sue...we worden gemaipuleerd bij het leven. We weten het en trappen er toch in
Spreek voor jezelf
Shi (die net voorzichtig het idee in haar hoofd geplant krijgt dat Aswan en Tas dringend een amandel moeten krijgen) |
Zaterdag 31 Januari 2009 9:14 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:47 pm
|
|
|
|
|
|