geobsedeerd door eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

geobsedeerd door eten  Reageer met quote  

Nelis is echt geobsedeerd door eten!
Eerst dacht ik dat hij veel at om dat hij natuurlijk aan het groeien is enzo, maar je kan (op het gebied van eten) echt niks meer bij hem in de buurt houden of hij stormt er op af! Hij blijft niet eens rustig bij me zitten.

En het aller ergste is dat, wanneer iemand (waar hij normaal niet bij wil zitten) eten bij zich heeft dat hij poes lief gaat zitten doen tegen die gene. En als hij een bak vind waar eten in zit probeerd hij het gewoon open te maken! Hij gaat ook vet vaak voor zijn etensbakje zitten en me aankijken, met de bedoeling dat ik er dan wat in doe!
Het lijkt nu net alsof ik hem te weinig eten geef maar hij eet 20 pellets 's morgens en 20 pellets 's avonds met de nodige fruit en groente snacks!

Ik wist nu niet of ik het bij voeding moest plaatsen of bij gedrag Laughing

Is iemand bekent met dit geobsedeerde gedrag?

Groetjes
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: geobsedeerd door eten  Reageer met quote  

Nou ehm, zo erg niet. Maar hier houden vooral Iago en Zazu wel erg van lekkere dingen. Vaak zitten ze te wachten en doen ze allerlei kunstjes: Hai en hallo zeggen, zwaaien, draaien, onder hun voet kijken etc etc en als ze dan nog niets krijgen proberen ze zelf hun lekkers op te eisen. Laughing

Wat voor pellets gaf je hem ook alweer? Ik geloof dat bij Harrisons dit aantal normaal is!
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee ik geef hem scenic! Deed hij er maar kunstjes voor dan had hij het nog eerlijk verdient, maar hij is gewoon niet meer te houden als hij eten ziet!
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 9:24 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Hmm, als het echt zo geobsedeerd is dan zou ik me toch wel wat zorgen maken. Misschien eens preventief ontwormen? En als het toch wel een gedragsprobleem is dan misschien toch ook er wat aan proberen te doen. Teveel eten kan gevaarlijk zijn wanneer het echt helemaal uit de hand loopt.
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kunnen wormpjes dit soort gedrag veroorzaken?
EN hoe dan ontwormen, wat voor een manier?
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 10:04 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Preventief ontwormen is echt niet aan te raden! Je moet altijd een monster opsturen om te laten onderzoeken.
Ontwormingsmiddel is niet echt goed.
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 10:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zijn er geen kenmerken van wormpjes? andere onlasting of zoiets?
Bericht Woensdag 17 Januari 2007 10:43 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Is Nelis soms het jongere broertje
of zusje van Toon?????
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 1:01 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Niet preventief gaan ontwormen hoor. Wormen kun je heel makkelijk aantonen door een mestonderzoek. Dus als je denkt dat het dat is, dan ff naar de VA.
Ik zou me niet te druk maken, wel kun je even wat meer gaan voeren en zijn gewicht in de gaten houden. Hij mag natuurlijk niet dik worden, maar misschien heeft hij toch meer voeding nodig. Ik kijk nooit teveel naar voorgeschreven hoeveelheden, maar meer naar de hoeveelheid die de vogel vraagt en naar het gewicht van de gaai.
Als hij meer pellets wil, dan zou ik die hem geven. Hem meer zonnebloempitten geven omdat hij die wil, dat is minder verstandig Wink Laughing
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 10:41 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach het gedrag klinkt mij wel bekend in de oren, zo heeft Cleo gister een onmogelijke tocht ondernomen om bij de doos met hazelnootjes te komen, dat bakje ligt onder de kooi in een kratje en ze kroop zo onder de kooi,sleurt dat bakje mee en probeert het open te knagen. Ze springt ook zo op je bord met eten. Alles wat wij eten moet zij ook. Dat kan natuurlijk, niet, dus nu moet ze in haar kooi als wij eten, en als het kan krijgt ze daar haar eigen portie. Ze slijmt niet bij vreemden voor eten, maar verder klinkt het wel bekend... Confused Ik weet niet of je je zorgen moet maken, misschien is het een manier van aandacht vragen?
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 3:27 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Net zoals Igor en Laura zeggen: Niet druk om maken. Very Happy
Hier zijn het ook van die vreetzakken.....vooral Toon!!!!
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 7:12 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hahaha ja
ken het charlie is ook zo als tie eten ziet !! hij komt nooit uit zich zelf bij je maar als er savonds iets lekker op tafel komt.... hop!! gelijk van zn kooi hahaha en renne na iloontjeeeeeeeeeeeeeeeee Laughing

laast was t wel heel erg grappig...
normaal krijgen hun eerst warm eten voor ons...
maar omdat het nog erg warm was... zei ik tegen mn vriend.. kom wij eten wel eerst Razz
hahaha nou mooi nie... toen we net zaten... hop charlie van de kooi af... en rende na ons toe !!!! Shocked met egt zoiets van HALLO ???????? IK HEB NOG NIKS HOOR Evil or Very Mad Evil or Very Mad

haha erg grappig
Bericht Donderdag 18 Januari 2007 9:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja het eten van ons is inderdaad veel lekkerder Laughing

Vanmorgen ging het eigelijk heel goed. Ik heb namelijk een klein bakje gekocht waar ik nu een porti voor Nelis in doe.
Dus vanmorgen ging ik het ontbijt maken en heb toen in zijn bakje ene beetje van het zelfde gedaan. vervolgens heb ik hem eerst zijn bakje gegeven en daarna pakte ik die van mij. Nelis kwam wel ff kijken wat ik had, maar toen hij door had dat hij het zelfde had ging hij naar zijn eige bakje toe en ging daar van eten! Ik stond er echt van te kijken Shocked

Zo ga ik het dus voortaan doen!
Very Happy
Bericht Vrijdag 19 Januari 2007 10:51 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Maartje,
ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Wel wegen, hoor, als hij zoveel opvreet en gewicht verliest is het een indicatie dat er toch iets aan de hand is.
Als hij behoorlijk aankomt moet je juist zijn eten toch beperken.
Maar volgens mij is Nelis perfect materiaal om te gaan trainen!
Voor één zonnebloempitje doet hij dan voor jou wonderen.
Pootje zwaaien, rondjes draaien, en als dat allemaal in orde is wat ingewikkelde trukjes Wink
Je kan zijn etenobsessie lekker gebruiken Veertje Succes!
Bericht Vrijdag 19 Januari 2007 11:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hem de laatste tijd telkens gewogen en hij blijft het zelfde wegen! die kleine dikzak Laughing van me weegt nu rond de 495 gram!

Wat een goed idee over dat trainen, had ik nog niet echt over nagedacht! Gelijk morgen maar proberen!

Slaap lekker
Bericht Vrijdag 19 Januari 2007 11:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:48 pm
  Berichten van afgelopen: