|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Gezond tussendoortje? |
|
|
Ik heb niet altijd fruit/groenten in huis of even geen zin om een stukje af te snijden. Meestal krijgt Sol in zo'n geval trosgierst of een nootje. Maar nootjes zijn lekker vet en in trosgierst zit helemaal niks van voedingswaarde volgens mij.
Wat zijn nou gezondere alternatieven? Is er een gedroogde fruitmix waar geen suiker inzit bijvoorbeeld?
Ik weet dat dat nooit zo gezond is als vers natuurlijk, maar het is waarschijnlijk wel gezonder dan nootjes/trosgierst. |
Zondag 15 Maart 2009 9:16 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb altijd van die gedroogde ananasblokjesin huis. Herman doet er bij wijze van spreken een "moord" voor
Hoe gezond het is weet ik niet, maar het wordt wel gewaardeerd
Je hebt ook een fruitmix, daar zitten allerlei soorten in
http://www.de-vogelkelder.nl/w.....rodid=5309 |
Zondag 15 Maart 2009 10:44 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Is het geen idee om fruit & groenten te pureren en dan in te vriezen als ijsblokjes? (Voor de helft vullen --> Sol heeft genoeg aan een half ijsblokje denk ik. Het is ook sneller ontdooid!)
Zo heb je altijd wat lekkers bij de hand! |
Zondag 15 Maart 2009 10:51 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Sue, dat is voor de zomer wel een goed idee (bedankt!) maar in de winter lijkt het me wat koud.
Esjo, wat zijn de ingredienten? Alleen gedroogd fruit of zit er ook suiker o.i.d. bij? Als het alleen gedroogd is zal het wel prima zijn, toch. Er zal niets van vitaminen e.d. inzitten vergeleken met vers fruit, maar ook niets slechts, |
Zondag 15 Maart 2009 11:25 am |
|
|
esjo
Moderator

Er staat bij puur natuur en daar ga ik eigenlijk ook vanuit.
Die blokjes groente/fruit, als je die er een poosje voor de tijd uit haalt, is het zo dooi en wat warmer.  |
Zondag 15 Maart 2009 11:37 am |
|
|
Sue
Moderator

|
He? Dat moet je ook niet bevroren geven.. Eventjes laten ontdooien in de koelkast/aanrecht. Ik geef het het hele jaar door maar ik ben nog niet zo slim geweest om ijsblokjes te maken.
Let wel op bij de gedroogde vruchten! Er zit heel vaak zwaveldioxide in voor de kleur. Zwaveldioxide kan plukken verergeren/veroozaken. |
Zondag 15 Maart 2009 12:08 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Sue
Ik geef het het hele jaar door maar ik ben nog niet zo slim geweest om ijsblokjes te maken.
Je bedoelt dat je het pureren nog niet eerder gedaan hebt?
Het klinkt wel als een goed idee, eventjes veel werk maar daarna kun je weer vooruit. Zou olvarit invriezen niet ook kunnen? Wordt wel een smeerboel natuurlijk, dat is echt puree. |
Zondag 15 Maart 2009 12:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Nou ik ben zo slim geweest om een hele plakkaat in te vriezen. Ik moet nu dus hakken. (Of beter gezegd, laten hakken! )
Olvarit zou ik niet doen. Ze voegen vaak kunstmatige dingen toe. Nergens voor nodig. Heb je een blender? If not dan zou je toch nog olvarit kunnen overwegen.
PS De smeerboel valt reuze mee! (Lees: Is zo weer opgeruimd) |
Zondag 15 Maart 2009 12:53 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb een blender ja. Ik zal eens beginnen met fruit pureren, dat accepteerd Sol toch het makkelijkste.  |
Zondag 15 Maart 2009 1:35 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij het vertrouwt want Sol wil wel eens hoge eisen stellen.  |
Zondag 15 Maart 2009 2:56 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet niet of het in nederland te koop is maar ik koop altijd een fruitmix op de vogelmarkt. dat is allerlei soorten fruit klein gemaakt. net eivoer maar dan van fruit. daar zijn ze helemaal gek op en mogen ze zoveel van eten als ze willen. misschien dat je eens kunt kijken in de dierenwinkel of naar een vogelmarkt kunt gaan om daar eens te neuzen.
verder kun je ook ingevroren groenten al halen bij de super. die zijjn al in stukjes gemaakt. dat kun je ze ook geven. is ook heel lekker en gezond. |
Maandag 16 Maart 2009 8:04 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik heb van de vogeljungle een soort van geroogde fruit mix.
en de pijn boompitjes en powertreats zijn hier erg hot.
ook krijgen ze de groente die wij zelf eten 's avonds. Ik kook zoutloos |
Maandag 16 Maart 2009 9:02 am |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Ook bij reformzaken en toko's is gedroogd ongezuikerd fruit te koop. En verder ook onbehandelt, dus niet gezwavelt of zo. Pebbel gaat voor gedroogde meloen, of banaantjes.
Wel even goed kijken of het ongezuikerde is, want er is ook gezuikerd gedroogd fruit. Is ook veel goedkoper danwat je bij de vogelkelder of andere vogelwinkels koopt. |
Dinsdag 24 Maart 2009 11:01 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Niet behandeld met zwaveldioxide is altijd eventjes zoeken. De meeste gedroogde stukjes fruit zijn behandeld hiermee omdat het er dan smakelijker uitziet.  |
Woensdag 25 Maart 2009 7:31 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hoe kun je zien of het wel/niet bezwaveld is, staat dat ergens op de verpakking? |
Woensdag 25 Maart 2009 8:32 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:48 pm
|
|
|
|
|